Jump to content

Skänk en slant till barnen i Afrika.

Miike
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 130
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Populära dagar

Toppbidragare

Bilder

Jag blir lite irriterad på folket där nere.

En familj där nere pippar ihop runt 15 ungar, för att någon ska överleva o försörja dom när dom blir äldre. Fast alla ungar håller på att svälta ihjäl så gör dom "nya" ungar som vi i rikare länder ska pröjjsa. En idiotisk ond cirkel, går ju för fan aldrig att rädda dom!

Dom måste väl föda barn så att dom kan fortsätta med jordbruket osv. Sen är det som The Dude säger också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om ändå inte den katolska västvärlden hade åkt ner dit och förbjudit preventinmedel som villkor för att dom ska få bistånd. Det är så lätt att bli irriterad på saker du inte vet ett skit om, och Egget; you're out of your element.

Men det e ju inte det! Kondomer använder ju dom där nere om dom ska njuta av ett sex. Men dom vill ju ha barn! Som ska försörja dom!

Miike: nej, men föräldrarnas.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men åååååååååååååå, det var ju det jag sade, men kondomer används till sex för ljutning!

Jag fattar fortfarande inte. Alla vill ha sex och alla har sex, det är en mänsklig drift. Skillnaden mellan oss och Afrikanerna är att dom inte har något att skydda sig med men vi har det. Därför föder dom fler barn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför ska den rika världen alltid hjälpa Afrika. Det finns tusentals svenksar som är arbetslösa. Istället för att ge ca 50 mille av det svenska folket till Afrika skänk till skatten så vi kan anställa mer sjukvårds personal, poliser allt som har med arbete att göra. Varför ska alltid Afrikaner stå utanför den rikes kyrka och ge de pengar. De tar ca 50 svenska kr och köper lite vatten och går och gör fler barn. et finns lika många svenskar som behöver de pengarna än de i Afrika.

Säg vad ni vill men det är så jag tycker.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fattar fortfarande inte. Alla vill ha sex och alla har sex, det är en mänsklig drift. Skillnaden mellan oss och Afrikanerna är att dom inte har något att skydda sig med men vi har det. Därför föder dom fler barn.

Nej, om dom hade fått kondomer så använder dom de nog sällan, för dom VILL ha barn som kan försörja dom när dom blir äldre, men eftersom att dom flesta barnen dör så måste dom ha många för att "slå på den säkra sidan". Men om dom hade haft tex 2 barn så hade dom överlevt eftersom att dom får mer mat än om dom hade haft tex 15 st som dom flesta har!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker också att det är ganska stört att folk pippar upp ca. 8 barn sen så måste dom få hjälp av röda korset för dom inte kan försörja sig. det jag menar är inte att vi inte ska skicka pengar till barnen (det ska man ju göra) men jag tycker ändå man borde ha lite självkontroll som vuxen iaf.

kände mig väldigt dum. va med en polare och kolla på nått headset som vi tänkte köpa. sen plötsligt när vi går in på aftonbladet så ser man ett barn som svälter. här sitter jag och tycker att jag är fattig för att jag inte har råd med headset när man igenkligen är stenrik om man gämför med dom i niger.

ska skicka ett sms nu.

edit: så fort ett land blir lite rikare och det finns kondomer m.m som folk kan köpa så minskar barn"produktionen" kraftigt.

ville bara skriva det^^

Redigerad av gurfi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför ska den rika världen alltid hjälpa Afrika. Det finns tusentals svenksar som är arbetslösa. Istället för att ge ca 50 mille av det svenska folket till Afrika skänk till skatten så vi kan anställa mer sjukvårds personal, poliser allt som har med arbete att göra. Varför ska alltid Afrikaner stå utanför den rikes kyrka och ge de pengar. De tar ca 50 svenska kr och köper lite vatten och går och gör fler barn. et finns lika många svenskar som behöver de pengarna än de i Afrika.

Undrar vem som behöver pengarna mest.. Den här flickan:

svaltbild1_528814_0.jpg

Eller en rastlös svenne som inte orkar ta sig i kragen och skaffa sig ett jobb.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du borde få pris för din egoismen. Man märker liksom att du är moderat.

Du verkar ju också tro att det finns fler jobb bara man sänker skatten men hur ska vi ha råd med poliser och sjukvård utan skatten och hur ska dom fattiga ha råd att betala sjukvården då den privatiseras?

Redigerad av skytten
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du betalar ju mindre skatt istället, därför kan du lägga pengarna på ett privat sjukhus. Varför ska jag som jobbar och aldrig blir sjuk betala sjukhus och socialbidrag till drägg?

För att du kanske själv hamnar på sjukhus en dag? Betala behandlingar på flera 100-tusentals kronor kanske inte är så kul när man har fått en sjukdom som man inte kan göra någonting åt. Sen är det ju larvigt av dig att skriva att en person med låg inkomst skulle tjäna mer på att inte betala skatt. I Usa har inte personer med låga löner en suck. Dom har inte råd med sjukhus, tandvård och alla andra grejer som man kan behöva för att klara sig. Det är för att allting är så privatiserat där. En turk som kom till Sverige sa att det var så fantastisk här för här fick alla vård när dom behövde den och den var väldigt billig. Då är både USA och Turkiet höger-riktade länder.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor