CurunirOfValinor Skrivet 10 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2005 Ändra "Froward" till "Forward". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 10 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2005 Snyggt, inte för att du ska härma alla andra men kan du fixa startsida, stop och flikar och kan trycka ihop en snygg design så varför inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 10 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2005 (redigerad) Inte ser den ju så illa ut men jag använder Firefox, men varför inte testa? Man dör ju inte av det Edit: Jag skulle kunna testa den. Redigerad 10 augusti, 2005 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Guest AdamZZ Skrivet 10 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2005 (redigerad) Ska försöka med en bra design men är inte bra på det så nån som vill hjälpa ?? startsida ska jag försöka att fixa (vet ej hur man gör ska kolla lite) har ändrat till forward men inte orkat ändra bilderna Redigerad 10 augusti, 2005 av AdamZZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 10 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2005 Vill du testa den ?? Nej tack Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
coola Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 Ska försöka med en bra design men är inte bra på det så nån som vill hjälpa ?? startsida ska jag försöka att fixa (vet ej hur man gör ska kolla lite) har ändrat till forward men inte orkat ändra bilderna Ja kan testa den (vad har jag gätt mig in i? ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 Ser lite lätt ut.... lägg lite andra saker.... saker som inte finns på vanliga webbläsare.... kanske typ PortScanner......och nåt annat kanske Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 Du får nog arbeta lite (mycket) mer på den innan den kommer att vara något att ha Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 Fan vad alla klagar tycker det är skillat att göa en egen webbläsar, skulle då inte jag klara av Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AceError Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 Jag nöjer mig med mitt IE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 Fan vad alla klagar tycker det är skillat att göa en egen webbläsar, skulle då inte jag klara av Det är inte så svårt att göra en Webbläsare som du tror Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AceError Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 (redigerad) Det är inte så svårt att göra en Webbläsare som du tror Ge mig länken/programet som du använde plz Edit: fel person? Redigerad 11 augusti, 2005 av AceError Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 Ge mig länken/programet som du använde plz Edit: fel person? Tyvär har jag ingen länk men jag använder Visual Basic 6.0 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 Fan vad alla klagar tycker det är skillat att göa en egen webbläsar, skulle då inte jag klara av Han har inte gjort någon egen, han har bara skapat ett skal till Internet Explorer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 (redigerad) Han har väl visst gjort en egen. Redigerad 11 augusti, 2005 av qouad_Gta Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Guest AdamZZ Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 (redigerad) Han har inte gjort någon egen, han har bara skapat ett skal till Internet Explorer Jag har visst gjort en egen jag har bevis!! (vi tar det över msn adamzz@thepiratebay.com) edit: http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/up..._first_prog.exe här är den Redigerad 11 augusti, 2005 av AdamZZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 (redigerad) Du har använt komponenten "Microsoft Internet Controls" för själva webbläsaren, dvs har du infogat en kontroll som låter dig köra en instans av Internet Explorer (inte programmet, utan dess funktioner). Skapar du en egen webbläsare så programmerar du själva kärnan, dvs det som ansluter till webbplatserna, hämtar datan och slutligen renderar dem. Du verkar inte ha så mycket kunskap inom VB6-programmering som du vill få andra att tro, allt som krävs för att skapa ett program likt det du har gjort är ett antal knapptryckningar och följande kod: Private Sub Form_Load() WebBrowser1.GoHome End Sub Private Sub Combo1_KeyDown(KeyCode As Integer, Shift As Integer) If KeyCode = vbKeyReturn Then WebBrowser1.Navigate Combo1.Text Combo1.AddItem Combo1.Text, 0 End If End Sub Private Sub WebBrowser1_DocumentComplete(ByVal pDisp As Object, URL As Variant) Combo1.Text = WebBrowser1.LocationURL End Sub Private Sub Form_Resize() WebBrowser1.Width = Form1.Width - 135 WebBrowser1.Height = Form1.Height - WebBrowser1.Top - 450 Combo1.Width = Form1.Width - 135 End Sub Nu skrev jag detta lite hastigt, så jag har inte brytt mig om att varken kommentera koden eller namnge kontrollerna, men ni för i alla fall en inblick i hur simpelt något sådant är. Jag vill inte förolämpa dig eller någon annan adamzz, fortsätt koda på du bara så du blir bättre på det du gör, i framtiden kanske du lyckas skapa något riktigt bra Edit: Lägger till en screenshot och en länk till exempel-programmet; http://vigge.net/upl/Simple%20browser.zip http://vigge.net/upl/browser_shot.gif Redigerad 11 augusti, 2005 av vigge Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Guest AdamZZ Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 Ja jag vet bara att trycka på några knappar men det är inte ett skal till internet explorer detta är det första jag gjort med visual basic och jag ska lära mig mer men just nu vill jag få denna snygg o bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 Väldigt lätt att göra Webbläsare som vigge sa.... Det räcker med dessa koder: Webbrowser1.Stop = Stoppa sidan (läggs in i en knapp) Webbrowser1.GoForward = Gå Framåt (läggs in i en knapp) Webbrowser1.GoBack = Gå backåt (läggs in i en knapp) Webbrowser1.GoHome = Gå till startsidan (läggs in i en knapp) Webbrowser1.GoSearch = Öppna sök (läggs in i en knapp) Webbrowser1.Navigate2 "www.google.se" = Kan läggas i FormLoad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Guest AdamZZ Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 Så nu visar den datum där uppe och startsidan är www.gtasajten.com/forum Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts