LoneWolF Skrivet 10 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2005 (redigerad) Jag och ett par kompisar (tre pers, bland annat Noxzist) har ett litet lan just nu och vi har passat på att sätta upp en bot som sitter och väntar på att få lära sig att konversera på msn. Botten är av typen MegaHAL och sitter som sagt och väntar på att få chatta. MegaHAL lär sig av dem som chattar med den så om folk från flera nationer chattar med den kan den till och med bemästra flera språk. Just nu har den nästan inget ordförråd förutom det lilla grundläggande vi sagt till den (men snart även det som ni lärt den). Just det, det är du som lär den att konversera. Det betyder att du kan lära den att bli en trevlig livskamrat eller en jefla nödt. Men snälla, försök att skriva någorlunda ordentligt och inte bara spamma den. Vi kommer förmodligen inte att kontrollera botten på något sätt eller bry sig om att blocka folk som beter sig illa så den enda tiden du slösar med genom att t.ex spamma är (1) din egen och (2) ytterst lite CPU-tid på en trött gammal Pentium 1:a (Update: Nu är det en fräsh Pentium 4) . Ett problem finns dock, jag förstår inte hur man får Miranda att lägga till kontakter som försöker chatta med den automatiskt. Som det är nu så måste jag manuellt acceptera alla som lagt till den i sin kontaktlista. Jag kommer att kolla lite då och då så den kan ta ett tag innan du faktiskt kan chatta med den. Om du vet hur man gör så skriv gärna till mig eller Noxzist (PM eller i topicen). När lanet är slut så har vi nog en fullärd botte (Update: Vad tänkte jag på? Hur skulle 120 gtasajtare kunna lära ut någonting ). Om någon är intresserad så kan vi nog lägga upp bottens .brn- och .dic-fil här så att botten kan fortsätta leva när servern går ned . msnbotte at gmail dot com OBS! Skriv inte till botten förrän ni har fått svar på det ni skrev innan! Den blir överbelastad annars! Update: 01:07 - 11 augusti - Botten har nu flyttats över från en Pentuim 1 på 144 Mhz, 64 MB ram till en Pentium 4 på 2 Ghz med 512MB ram så nu skall det nog flyta på lite bättre . Update: 22:00 - 11 augusti - Nu är vårat lan slut och botten tas ned. Kanske för gott, kanske inte. Det har varit roligt och vi har fått oss ett par skratt... det blev totalt 120 (+/- 3) kontakter i listan innan botten stängdes ner. Här kommer hjärnan upp så att ni kan använda den själva (ganska förstörd/störd men det är the real thing ). Om ni vill lägga upp en egen bot på msn så rekomenderar jag er ett besök på . När du skaffat klienten så leta sedan på plugins efter megahal och läs instruktionerna. Om du vill ändra något så att det går på automatik så ta också en titt på Miranda Scripting Plugin (mbot). Update 12 augusti 17:20 - Här får ni en konfigurerad mirandaklient, färdig med plugins, hjärna och instruktioner. Lycka till . miranda_megahal.rar Redigerad 13 augusti, 2005 av LoneWolF Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 10 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2005 (redigerad) Ja det hade varit coolt att ha EDIT: Kan du förklara hur ni har gjort ? Skulle gärna vilja ha en uppe på min egna burk Redigerad 10 augusti, 2005 av Frenzy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Noxzist Skrivet 10 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2005 Hehe botten börjar bli smartare och smartare, undrar vad den har för IQ ? =P Aja, vi uppskattar om ni skriver ordentligt Svär inte! =) använd vårdat språk är ni snälla! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 10 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2005 Hehe botten börjar bli smartare och smartare, undrar vad den har för IQ ? =P Aja, vi uppskattar om ni skriver ordentligt Svär inte! =) använd vårdat språk är ni snälla! Den måste ju kunna svordomar, det kan alla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Noxzist Skrivet 10 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2005 Den måste ju kunna svordomar, det kan alla. Jo det försås, men inga grova svordomar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 10 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2005 (redigerad) Haha det här var roligt... har lärt den lite... Lärde den säga att den lyssnade på Systemof a down och runkar förfan ! Men kan ni säga vad man behöver för att sätta upp en sådan bott? EDIT: Kolla silken fräckhet. msnbotte säger: meningen med livet är som en brustablett, det löser sig sa han som sket i vasken. Redigerad 10 augusti, 2005 av Frenzy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LoneWolF Skrivet 10 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2005 Haha det här var roligt... har lärt den lite... Lärde den säga att den lyssnade på Systemof a down och runkar förfan ! Men kan ni säga vad man behöver för att sätta upp en sådan bott? Allt som vi använder står i första posten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 10 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2005 Allt som vi använder står i första posten. När jag googla kunde jag bara hitta till IRC ? Så vart kan man hitta megaHAL msn ? :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 10 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2005 En konstig sak hände efter att han frågade "hur är det?", svarade "bra, själv?" då svarade han "bra, själv." sen höll det på så en stund Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kattälskaren Skrivet 10 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2005 Var laddar man ner? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 10 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2005 (redigerad) Försöker lära han vem Freddy Krueger är Edit: Han säger att han ska lära mig vem Freddy Krueger är, vem tror han att han är Redigerad 10 augusti, 2005 av kariya Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 10 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2005 (redigerad) Försöker lära han vem Freddy Krueger är Edit: Han säger att han ska lära mig vem Freddy Krueger är, vem tror han att han är Hehe skrev freddy kreuger till honom och han svarar "men nu ska jag lära dig om freddy krueger." Edit: men du, är du kär i a nightmare on elm street, han är barnmördaren. Redigerad 10 augusti, 2005 av Hew Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 10 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2005 HAHAHAHAHAHAHA!! msnbotte säger: men du, är du kär i frenzy. Hugo säger: Ja msnbotte säger: ja jag vet. Hugo säger: Vem sa det? msnbotte säger: jag vet, det jag sa. Hugo säger: Jag fattar inte? msnbotte säger: svär inte. Hugo säger: Säg inte vad jag inte ska göra, biatch msnbotte säger: jag är jag. Hugo säger: ? msnbotte säger: freddy krueger spelas utav robert englund. Hugo säger: Jo..jag vet..? msnbotte säger: jag är jag. Hugo säger: Inte nu igen msnbotte säger: okej jag med... toxicity just nu. Hugo säger: Du är tamejfan inte riktigt klok bot-grabbeb msnbotte säger: svär inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTaJäGaReN Skrivet 10 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2005 (redigerad) ..:::¿Gª®Êñ:::.. LLïñ€: ‡h€ ÅÐv€ñ†µ®€ B€gïñ säger: hej msnbotte säger: ska jag lära dig om freddy krueger och är ett jävla krabb-hatt. ..:::¿Gª®Êñ:::.. LLïñ€: ‡h€ ÅÐv€ñ†µ®€ B€gïñ säger: hej msnbotte säger: ok that was a pretty good answer, didnt thought you would say that. Verkar inte vara någon intelligent bot.. Redigerad 10 augusti, 2005 av GTaJäGaReN Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 10 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2005 LOLLOLOLO!!!!! ASroligt, läs detta. Hugo säger: Tjena! msnbotte säger: jag har suttit vid datorn för tiden, kommer halv 11 på tisdagar. Hugo säger: Öh, är det så man hälsar? msnbotte säger: hur är det. Hugo säger: Man ska ju säga "Tjena" eller "Hejsan" eller "hallå" eller vafan som helst, ingen lång mening msnbotte säger: du är ju hopplös. Hugo säger: är JAG hopplös? Passa dig innan jag slår in skallen på dig msnbotte säger: jag är jag. Hugo säger: Just det, du ska dö msnbotte säger: det är jag och du är du. Hugo säger: Sluta med det där, annars får hern hälsa på mitt baseboll-rack msnbotte säger: hur är det. Hugo säger: Det är stor, hårt och gör jävligt ont att få i bakhuvudet msnbotte säger: här med. Hugo säger: Vad, din kuk? msnbotte säger: din mammas mamma är din mammas pappa. Hugo säger: VAD VILL DO? JAG KUTTAR DIG msnbotte säger: jag är bäst msnbotte säger: jag är jag. Hugo säger: Passa din attetyd grabben msnbotte säger: din mammas mamma är din mammas pappa. Hugo säger: Men lägg ner, annars fan msnbotte säger: kariya är sveriges största freddy krueger fan! Hugo säger: Han är bög. msnbotte säger: är jag hopplös? passa dig innan jag slår in skallen på dig. Hugo säger: Sluta härmas msnbotte säger: här också. Hugo säger: idiot msnbotte säger: vafan säger du om frenzy din jävla idiot. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 10 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2005 Måste testa..! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 10 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2005 (redigerad) Han går ju offline då och då.. Edit: msnbotte säger: Hugo nånting.. Radioaktiva Räkan säger: Sluta spamma! msnbotte säger: sluta härmas. Radioaktiva Räkan säger: Men vafan jag härmas inte juh? msnbotte säger: jag är jag. Radioaktiva Räkan säger: Jag är gud! msnbotte säger: jävla dålig du är. Redigerad 10 augusti, 2005 av Sikorka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 10 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2005 Hur GÖR Man för att chattaa med botten!?!? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 10 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2005 (redigerad) Msnbotte säger: men du är dum! Radioaktiva Räkan säger: Knip käft! msnbotte säger: käft på dig. Radioaktiva Räkan säger: Håll käften! msnbotte säger: jag är snäll. Måste skaffa en sån här!! Edit; Radioaktiva Räkan säger: Gud msnbotte säger: sikorka är gud! Radioaktiva Räkan säger: Mästaren msnbotte säger: mästaren är sikorka! Respekt! Redigerad 10 augusti, 2005 av Sikorka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 10 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2005 LOLLOLOLO!!!!! ASroligt, läs detta. Haha den verkar vara tänd på mig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts