Jump to content

Tibia

T-Ryder
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 391
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Aff fan :) Vet inte vad som hände, men beklagar min dubbel. ^_^

BTW stellan, va fan köper du boh för?.. Bara dra 5 lvl~ så kan du blocka hydras och loota där :P

Jag köpte dom för jag fick dom för billigast tänkbara pris.

Ingen säljer under 30.000 pga. att man får 30.000 hos Djinns. Och i vanliga fall går dom för runt 40.000. Så jag drar 5 lvls, sen lootar jag Boh och säljer dom och får 10.000+ istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har nyss dödat lite Trolls med Katana för att slutligen uppnå lvl 6. ^_^

Dom är ändå like sega, dom brukar blockera.. Aja, får slakta lite mer för att komma till lvl 8.

Kör i Zanera om någon vill veta.

Heter Cadil Soul.

EDIT: LvL 6, inte 7, lol. Men håller på att levla med att döda lite björn just nu...

(charname tack /Stell)

Redigerad av Jojje
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, jag tror jag är 2 n00by för det här spelet. Blev dödad av dvärgar, som omringade mig. Sedan när jag snabbade mig med att hämta grejerna jag droppat glömde jag rep. Så nu är jag fast. Någon som ser det här kan gärna snabba sig och rädda mig, men jag tror det är för sent snart. Tappade min steel helmet, min ring, 250gp och lite mat. Haha.

*EDIT*

Ett jävla röj, blev PK'ad på vägen dit (inte hunter). Nu är jag level 12. För mycket PK i det här spelet för att det ska vara kul. *Stänger av*

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, jag tror jag är 2 n00by för det här spelet. Blev dödad av dvärgar, som omringade mig. Sedan när jag snabbade mig med att hämta grejerna jag droppat glömde jag rep. Så nu är jag fast. Någon som ser det här kan gärna snabba sig och rädda mig, men jag tror det är för sent snart. Tappade min steel helmet, min ring, 250gp och lite mat. Haha.

*EDIT*

Ett jävla röj, blev PK'ad på vägen dit (inte hunter). Nu är jag level 12. För mycket PK i det här spelet för att det ska vara kul. *Stänger av*

Ja du, körde själv på Pacera (Non-PvP) och det var ju lugnare, dock är ju däremot problemet på non-PvP servrar alla looters och Kill Stealers som man sedan inte kan hämnas på ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nordvästra delen av Rookgaard. ;)

Har varit där några gånger.

EDIT: Wiie, ny sida.

Levlade imorse, ska försöka komma upp i lvl 8 i helgen.

Några tips på att levla lite snabbare?

Jag slaktade lite björn, troll osv när jag var lvl 6..

Redigerad av Jojje
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Siana, livet suger. Get used to it. Bara att bita i och köra på, till slut släpper det. Jag lovar.

Hade jag slutat pga. att jag dött så hade jag slutat spela en vecka efter att jag började. Alla dör någongång, och alla dör MÅNGA gånger.

Just i dom låga lvlarna så får man ta det bara. Man har låg HP, knabbt några spells och det är svårt att försvara sig. Det är därför det handlar om såpass lite experience. lvl 20 är 98.000~ exp. Och när man väl är över 20 så kan man börja spela ordentligt. Då har man någolunda mycket liv och mana, och man har bättre överlevnadskunskaper.

@Quoad: ;) Visste att du skulle bli glad. Förövrigt är jag lack på min polare Zehir som har äckligaste lootlucken i stan.. Killen lootar en Vamp Shield i en singlespawn i PoH. Man blir lite deprimerad när man vet att man är knight och alltid kommer agera blocker. Mages/Pallys kan soloa monster som är mycket svårare än sig själva på väldigt låg lvl.. Jag vet själv kompisar under lvl 20 som dödar saker jag bara kan drömma om (eller slösa en bp UH för att soloa).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Siana, livet suger. Get used to it. Bara att bita i och köra på, till slut släpper det. Jag lovar.

Hade jag slutat pga. att jag dött så hade jag slutat spela en vecka efter att jag började. Alla dör någongång, och alla dör MÅNGA gånger.

Just i dom låga lvlarna så får man ta det bara. Man har låg HP, knabbt några spells och det är svårt att försvara sig. Det är därför det handlar om såpass lite experience. lvl 20 är 98.000~ exp. Och när man väl är över 20 så kan man börja spela ordentligt. Då har man någolunda mycket liv och mana, och man har bättre överlevnadskunskaper.

@Quoad: ;) Visste att du skulle bli glad. Förövrigt är jag lack på min polare Zehir som har äckligaste lootlucken i stan.. Killen lootar en Vamp Shield i en singlespawn i PoH. Man blir lite deprimerad när man vet att man är knight och alltid kommer agera blocker. Mages/Pallys kan soloa monster som är mycket svårare än sig själva på väldigt låg lvl.. Jag vet själv kompisar under lvl 20 som dödar saker jag bara kan drömma om (eller slösa en bp UH för att soloa).

E riktigt stolt över mig själv...har bara dött 3 ggr och är level 15, annars brukar det vara så att jag dött 10~ ggr såhär dags :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha...du ska veta att jag e hel förvånad, fråga mina kompisar jag brukar dö mer än dig i vanliga fall.

menmen...hoppas du får tillbaka orken och börjar igen ;)...hade ju hoppats på att får göra dessert quest med dig :D

Edit:jahopp nu dog jag åxå

@Stellan, var är du när man behöver dig?

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahaha, var nära av att dö p g a slimes, då Qouad med en annan kille kommer och räddar mig. Men vad händer? Killen börjar PK'a, och dödar mig. Yaaaaaaaaaay.

Jag har längst Deathlista av alla.  ;)

Sluta vara barnslig.

Jag tror inte du vill sluta som den här killen? http://www.tibia.com/community/?subtopic=c...r&name=Sylwekxx

Och bry dig inte om vilken lvl Pizza är. Har man orken kan man dra lvl 1-20 på en dag, men det är inte lika kul och man missar det roliga i spelet.

Kolla bara på mig. Jag är lvl 45. Alla jag spelade med förr i tiden är lvl 100+ nu. Visst, det är bra protection men jag är helt ensam när jag vill hunta och liknande. Vill du inte dö så fruktansvärt får du väl be pizza vara med när du huntar. Nu kommer få väldigt lite exp, men är ni 2vs1 när någon kommer och pk'ar så tror jag nog ni klarar er.

*edit*

Gulligt att ni blev dödade av samma person. Ni var säkert i party med honom också eller? :D

Joina aldrig ett party, och bli aldrig "vän" med polacker eller brassar. Det kan låta rasistiskt men dom är värkligen dumma i huvudet in-game.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej vi var ej i party men båda hade rött HP.

Han hade det för att han var instängd av slime och jag för att jag räddade honom.

Sen kommer den här killen som börjar snacja bara så jag tänkte "ok, nu e det väll lugnt" sen *bam* börjar han skjuta eld mot oss.

menmen...han kommer få smaka barbarian axe om han kommer in igen.

Så nu är det bara leta efter en ny plate armor -.-

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor