Jump to content

Tibia

T-Ryder
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 391
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Haha, jag gjorde en ny char bara för att min gammal blev hackad..på 1½ timma hade jag nog med guld för att köpa en mace. Och jag är i lvl 2 :D

Orka.

Fixa massa rats, rabbits och mat och sälj tills du råd till 3 life fluids och 2 antidote runes.

Sen fixar du lvl 2, gör banana och notebook questerna så du får ett svärd och en sköld.

sen drar du till Copper shield grottan och gör den questen. 1 life fluid på väg igenom elden, en på väg ut och möjligtvis en tillbaka till bron där du healar dig hos vakten.

Sen drar du till katana grottan, går igenom psn och upp till ett lik där du hittar en nyckel som du tar med dig ner i ett hål längre ner. Sen går du ner, öppnar dörren med en lever, går in o lootar katanan. Springer upp, ut genom psn igen och använder en runa till. Grats, du har nu det bästa sköldet och det bästa vapnet i rook. Nu går du ner och äger sönder monsterna i chain armor grottan, fixar den och drar lvl 8 och upp till main. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Orka.

Fixa massa rats, rabbits och mat och sälj tills du råd till 3 life fluids och 2 antidote runes.

Sen fixar du lvl 2, gör banana och notebook questerna så du får ett svärd och en sköld.

sen drar du till Copper shield grottan och gör den questen. 1 life fluid på väg igenom elden, en på väg ut och möjligtvis en tillbaka till bron där du healar dig hos vakten.

Sen drar du till katana grottan, går igenom psn och upp till ett lik där du hittar en nyckel som du tar med dig ner i ett hål längre ner. Sen går du ner, öppnar dörren med en lever, går in o lootar katanan. Springer upp, ut genom psn igen och använder en runa till. Grats, du har nu det bästa sköldet och det bästa vapnet i rook. Nu går du ner och äger sönder monsterna i chain armor grottan, fixar den och drar lvl 8 och upp till main. :lol:

Fanns väll en massa rotworms där?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Orka.

Sen drar du till katana grottan, går igenom psn och upp till ett lik där du hittar en nyckel som du tar med dig ner i ett hål längre ner. Sen går du ner, öppnar dörren med en lever, går in o lootar katanan. Springer upp, ut genom psn igen och använder en runa till. Grats, du har nu det bästa sköldet och det bästa vapnet i rook. Nu går du ner och äger sönder monsterna i chain armor grottan, fixar den och drar lvl 8 och upp till main. :lol:

Man kan inte göra katana quest i level 2 ^_^ bara om man har någon som blockar, det e ju 1 rot o 2 skells? man blir oftast trapad i ett hörn, det blev jag iaf första gången jag gjorde den ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man kan inte göra katana quest i level 2 :lol: bara om man har någon som blockar, det e ju 1 rot o 2 skells? man blir oftast trapad i ett hörn, det blev jag iaf första gången jag gjorde den ^_^

Du e keff va?

Jag har gjort både katana och copper shield flera gånger med lvl 2 chars.

Du blir inte trapad om du inte är en seg jävel eller springer längs med väggen. Och det behöver du inte göra eftersom liket med katanan ligger mitt i rummet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du e keff va?

Jag har gjort både katana och copper shield flera gånger med lvl 2 chars.

Du blir inte trapad om du inte är en seg jävel eller springer längs med väggen. Och det behöver du inte göra eftersom liket med katanan ligger mitt i rummet.

Jag har bara gjort den en gång, så vad vet jag? någon hade lurat dom.. dom stog runt där man kom ner..

ediT: t-ryder, nej det får man inte, man får ca 60 hp av en life fluid

Redigerad av Slippy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 6 months later...

Ja, eftersom screenshot- tråden blir fylld med en massa Tibia- snack, tänkte jag att det var lika bra att skapa en tråd till Tibia. Kanske är lite många officiella MMORPG- trådar, men whatever, Tibia är kul och det finns ett flertal på forumet som spelar det.

--

Så. Vad är då Tibia? Tibia är ett gediget och älskat 2D- MMORPG- spel, som utspelar sig i en fantasyvärld. Efter lvl 8 väljer du plats och yrke till din karaktär. Det är onödigt att jag förklarar vida, det är bättre att ni läser om spelet själva på http://www.tibia.com

En sak är säker: spelet är kul!

Här är en fin print på mig och StellHell. :P

And here... Är det läskiga Alien- lookalikes. Fan heter de? Facejabbers? :unsure: Det ska föreställa döda skorpioner. Men jag vet bättre!

För er som vill testa på spelet, registrera er på http://www.tibia.com och ladda ner spelet (gratis).

Välj Aurea som värld, det är där jag och StellHell spelar. Det roliga börjar vid lvl 8, så ge spelet en chans!

Mitt nick är Nasty Eranduil. Vi ses i Aurea.

--

Shibby Stell - StellHell

Tandpetare - Kattälskaren

Nasty Eranduil - Siana

Pizzapajen - Qouad

Tolstohj - Tossie

Arga Tanten - Xazzi

Olego - Tommy Killer

Omita Kutaruntrunt - Game_X

Cadil Soul - Jojje

Khyber - Peskele

Heper Talke - Archemra