Jump to content

Tibia

T-Ryder
 Share

Recommended Posts

Lite dum fråga kanske men: Är det försent att börja med tibia nu?

Blir aldrig försent att att börja med ett MMO, eftersom det inte finns något slut.

Speciellt med Tibia som inte har något lvl stop heller, så det är verkligen ett evighetsspel.

@Qouad: Skapas nya servrar hela tiden, och då kan man passa på att skapa sig en gubbe där, och slåss om att vara i täten. Dock ingen idé om man inte är prem och inte har något liv då folk drar lvl 100 på nån vecka..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 391
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

• 7 months later...

Lirade det från september -03.

Tröttnade på alla polacker (mestadels polacker, tro mig) som bara powerabusade och trodde de ägde allt.

Tibia blev ett maffiaspel där allt beror på vem du känner.

För att inte nämna de konstanta anti-cheat updates som förstörde spelet.

Auto-aim med runor förstörde mer än något annat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tröttnade på alla polacker (mestadels polacker, tro mig) som bara powerabusade och trodde de ägde allt.

Lol, där jag lirar äger dom från sverige allt. Vill jag ha spawn så går han bort därifrån, annars dör han.

Tibia blev ett maffiaspel där allt beror på vem du känner.

Nej, så har det alltid varit, snälla lilla du.

För att inte nämna de konstanta anti-cheat updates som förstörde spelet.

anti-cheat? Lol det finns inte anti-cheat på tibia. :]

Auto-aim med runor förstörde mer än något annat.

Ja.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lol, där jag lirar äger dom från sverige allt. Vill jag ha spawn så går han bort därifrån, annars dör han.

Du bidrar till att personer som jag slutar med Tibia. Kan vi inte bara dela broderligt? :shifty:

Nej, så har det alltid varit, snälla lilla du.

Knappast.

Saker som Magebomb bidrog till att du inte kan attackera någon tills 10 sekunder efter du loggat in. Väldigt irriterande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du bidrar till att personer som jag slutar med Tibia. Kan vi inte bara dela broderligt? :shifty:

Det är väl inte mitt fel att jag börjar på en server där sverige regerar? Eller hur? Jag kan väl inte göra så att alla kan dela, det är dom som har makten som kan det.

Knappast.

Jo, om du inte hade vart så jävla dum och tagit huvudet ur arslet så hade du vetat det. Det kommer alltid förbli så.

Saker som Magebomb bidrog till att du inte kan attackera någon tills 10 sekunder efter du loggat in. Väldigt irriterande.

Lol, Magebomb är för töntar som inte kan spela, en sån dom du eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De har ständigt med saker som gör att de som fuskar inte ska kunna fortsätta med det eller gör så att liknande funktioner finns med utan fusk.

Maskar för att motverka att folk står AFK och fiskar när de tränar eller gör runor.

Soulpoints för att motverka att man skall kunna göra runor afk.

Stamina för att man inte ska kunna botta i evigheter.

...listan kan göras lång om man tänker efter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, om du inte hade vart så jävla dum och tagit huvudet ur arslet så hade du vetat det. Det kommer alltid förbli så.

När jag började (2003) så körde jag på Lunara. Det var känt som den stökigaste servern på den tiden (då det bara fanns ca. 20 att välja mellan) men det hindrade inte folk från att vara fredliga och lira Tibia som vilket annat MMORPG som helst - som det är tänkt att liras.

Man kunde aldrig se någon skriva "Give armor or hunted by my protector! He's level 100+!), men om man däremot gav andra en anledning att bli sure, då fick man stå sitt kast. Så som det ska vara.

Lol, Magebomb är för töntar som inte kan spela, en sån dom du eller?

Ja, självklart använder jag Magebomb. Jag var just emot alla anti-cheat-uppdateringar eftersom Magebomare och botters förstör spelet.

Men nej, jag använder Magebomb. Idiot.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blir aldrig försent att att börja med ett MMO, eftersom det inte finns något slut.

Speciellt med Tibia som inte har något lvl stop heller, så det är verkligen ett evighetsspel.

@Qouad: Skapas nya servrar hela tiden, och då kan man passa på att skapa sig en gubbe där, och slåss om att vara i täten. Dock ingen idé om man inte är prem och inte har något liv då folk drar lvl 100 på nån vecka..

100 levlar på en vecka är omöjligt på Tibia. Jag hatar spelet men har ett par kompisar som spelar det. Högsta leveln som någon har på Tibia är level 311. Och han har spelat sedan Tibia kom ut.

Level gränsen är 400. Vilket dom antagligen ändrar på när någon når den leveln.

Redigerad av Desmar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och han har spelat sedan Tibia kom ut.
Sluta leka att du kan något. Hade han spelat sen tibia kom ut han hade spelat på Antica och inte Hiberna eftersom hiberna startades 2003. Retard.

När jag började (2003) så körde jag på Lunara. Det var känt som den stökigaste servern på den tiden (då det bara fanns ca. 20 att välja mellan) men det hindrade inte folk från att vara fredliga och lira Tibia som vilket annat MMORPG som helst - som det är tänkt att liras.Man kunde aldrig se någon skriva "Give armor or hunted by my protector! He's level 100+!), men om man däremot gav andra en anledning att bli sure, då fick man stå sitt kast. Så som det ska vara.
Lol, Jag spelade Antica -99 och det var lika mycket PA där som det är nu, så antagligen vet du inte vad du snackar om. Redigerad av MAFIA_KING
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

100 levlar på en vecka är omöjligt på Tibia. Jag hatar spelet men har ett par kompisar som spelar det. Högsta leveln som någon har på Tibia är level 311. Och han har spelat sedan Tibia kom ut.

Level gränsen är 400. Vilket dom antagligen ändrar på när någon når den leveln.

Nope. Eftersom du inte äns spelar så vet jag inte äns varför du ska hålla på.

Hade 2 RL polare, och vi skapade gubbar på samma server. En vecka senare var dom lvl 102. Accshare såklart.

Mateusz Dragon Wielki är lvl 341, sorry igen. Han började 2005, och tibia kom ut 1997.. Sorry igen, du är verkligen usel på att försöka vara smart.

lvl gränsen är inte 400 heller, dom hade en gräns på 300, när folk kom dit och det fuckade sig så höjde dom den ett jävla hack, då 400 snart skulle bli taget iaf.

Tack och adjö, du suger, du är en idiot, och du skulle aldrig satt din fot i denna topic.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nope. Eftersom du inte äns spelar så vet jag inte äns varför du ska hålla på.

Hade 2 RL polare, och vi skapade gubbar på samma server. En vecka senare var dom lvl 102. Accshare såklart.

Mateusz Dragon Wielki är lvl 341, sorry igen. Han började 2005, och tibia kom ut 1997.. Sorry igen, du är verkligen usel på att försöka vara smart.

lvl gränsen är inte 400 heller, dom hade en gräns på 300, när folk kom dit och det fuckade sig så höjde dom den ett jävla hack, då 400 snart skulle bli taget iaf.

Tack och adjö, du suger, du är en idiot, och du skulle aldrig satt din fot i denna topic.

Nu får du ju dock säga att det var innan Staminan introducerades annars skulle det vara omöjligt, ja.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag trodde det var på 250, innan Eternal Oblivion nådde nära den leveln. Kommer ihåg att mina polare trodde det skulle bli Tibias undergång, allt skulle buggas och resettas. :(

Ganska irrelevant dock.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor