SlewME Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 (redigerad) Stämmer ganska bra det du skrev. fast med några anmärkningar. Det är 20 på systemet (bara ett år och 2 månader kvar *nedräkning*) Ska du åka på böter eller fängelse måste du vara duktig... Börjar du bråka inför poliserna släpar dom in dig i bilen och kör dig raka vägen till fyllecellen, där du får sitta tills du nyktrat till. ofta blir man utsläppt tidig morgon (runt 4tiden, dom jävlarna gör allt för att jävlas ). Är du under 18 kontaktas självklart föräldrarna. "beroende på hur grovt brottet" Du har givetvis rätt, allt beroende på vad som händer. Tar du upp en kniv är det värre, dock har tjänstemän utbildning och brukar kunna avföra ett knivvangrepp . Alla poliser är dock utrustade med Skyddsväst, det är inte alla OV då de på vissa bevakningsbolag måste införskaffa dem själv. Det kostar endel. Är man minderårig kan man inte sättas in i fyllecell och skickas därför hem. Ok, 20år på systemet. Har aldrig varit där så jag har ingen aning. Tack för att du rättade mig Redigerad 9 augusti, 2005 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Ok, 20år på systemet. Har aldrig varit där så jag har ingen aning. Har du någongån varit berusad? Om inte varför inte prova du kommer inte ångra dig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nord Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Det är 20 på systemet (bara ett år och 2 månader kvar *nedräkning*) Mm, själv har man mindre än 6månader kvar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 (redigerad) Har du någongån varit berusad? Om inte varför inte prova du kommer inte ångra dig Har aldrig drukit. Därav har jag inte haft någon anledning att ta mig in på systemet Man ska leva sunt, men glöm inte.. Lite godis och pizza skadar inte Istället för att dricka gör jag hemsidor och sitter vid datorn och lyssnar på happy Hardcore .. Redigerad 9 augusti, 2005 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Har aldrig drukit. Därav har jag inte haft någon anledning att ta mig in på systemet Man ska leva sunt, men glöm inte.. Lite godis och pizza skadar inte Varför inte prova? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Varför inte prova? För att jag är nykterist och tänker inte utsätta mig för saker som skadar kroppen, jag ska leva länge vettu . Minst 110år annars blir jag sur. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Varför inte prova? Han kanske inte vill det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 SlewME - ja pizza och godis är ju sunt Ja jisses man lär väl bli storkund på bolaget i slutet av oktober, det skumma som jag tycker, åker man ålandskryssning är det 18 år på tax-free på alla drycker upp till 15%, man kan alltså köpa med sig i stort sätt hur mycket bärs som helst. Krogen, samma sak, man kan dricka allt, iof tills en gräns där. Man kan gifta sig när man fyller 18, men inte köpa en flaska vin och dricka till en god middag med vänner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 SlewME - ja pizza och godis är ju sunt Ja jisses man lär väl bli storkund på bolaget i slutet av oktober, det skumma som jag tycker, åker man ålandskryssning är det 18 år på tax-free på alla drycker upp till 15%, man kan alltså köpa med sig i stort sätt hur mycket bärs som helst. Krogen, samma sak, man kan dricka allt, iof tills en gräns där. Man kan gifta sig när man fyller 18, men inte köpa en flaska vin och dricka till en god middag med vänner. Det håller jag med om, där någon stans brister lagen. den är dubbelmoral. Det är helt knäppt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
berit Skrivet 10 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2005 (redigerad) En bra lag. Polisen är trevliga när dom kommer fram och frågar vad det är i flaskan, sen frågar dom om vi ska hälla ut det eller om dom ska det. Fast sen kommer vi till ordningsvakter som leker poliser, direkt när dom ser en med en öl så går dom fram och rycker den ur handen och går iväg, tycker inte om sånna. Hatar sånna med, dom måste typ hämnas på folk för att du inte lyckades bli poliser @ SlewMe Har aldrig drukit. Därav har jag inte haft någon anledning att ta mig in på systemet Man ska leva sunt, men glöm inte.. Lite godis och pizza skadar inte det är typ nyttigt att dricka vin, typ ett glas om dan eller nåt sånt Redigerad 10 augusti, 2005 av berit Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 10 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2005 (redigerad) Hatar sånna med, dom måste typ hämnas på folk för att du inte lyckades bli poliser Ja, så kanske det är. Ska jag berätta en hemlis för dig. Ordningsvakt är igentligen inget jobb, det är ett extra knäck. Många Ordningsvakter jobbar som alla andra men har Ordningsvakt som ett extra jobb för att tjäna extra pengar. Kan även berätta en till sak.. Har ni stött på en ordningsvakt i en park någon gång så måste jag säga att det låter ytterst konstigt då de inte håller till i parker, de får bara röra sig inom tilldelat område vilket brukar vara känsliga objekt så som Centrum, festivaler m.m. där det måste vara ordning.. Så är det. Redigerad 10 augusti, 2005 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
berit Skrivet 10 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2005 Ja, så kanske det är. Ska jag berätta en hemlis för dig. Ordningsvakt är igentligen inget jobb, det är ett extra knäck. Många Ordningsvakter jobbar som alla andra men har Ordningsvakt som ett extra jobb för att tjäna extra pengar. Så är det. Krävs det nån "utbildning" för att vara ordningsvakt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 10 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2005 (redigerad) Krävs det nån "utbildning" för att vara ordningsvakt? Det krävs utbildning för att bli OV, detsamma gäller Väktare. Det är dock högre krav för OV en för Väktare. De flesta väktare får ha lite teori sedan får de en uniform och en klubba samt förtroende utav staten. Lite kort och gott om Väktarutbildning.... Innehåll i väktarutbildning steg 1 Bevakningsjuridik, 6 timmar Bevakningsbranchen, 3 timmar Bevakningstjänst, 5 timmar Bevakningshjälpmedel, 3 timmar Räddningstjänst, 4 timmar Olyckfallsvård, 2 timmar Självskydd, 2 timmar Väktarpraktik, 16 timmar Facklig information, 1 timme Kunskapsprov, 2 timmar För dig som tänkt jobba som väktare på heltid eller mer än tre månader per kalenderår måste gå väktarutbildning steg 2 som ska vara 5 dagar / 53 timmar + 120 timmar yrkesträning. Innehåll i väktarutbildning steg 2 Bevakningsjuridik (fördjupning), 6 timmar Bevakningsbranchen (fördjupning), 3 timmar Bevakningstjänst (fördjupning), 16 timmar Bevakningshjälpmedel (fördjupning), 4 timmar Räddningstjäsnt (fördjupning), 14 timmar Självskydd, 8 timmar Kunskapsprov, 2 timmar Arbetsteknik (praktisk yrkesträning), 120 timmar Praktiken som du skall ha får du hos ditt bevakningsbolag som du är anställd vid. Är du inte anställd vid något bolag när du går din utbildning får du praktiken när du börjar som väktare på något bevakningsbolag. Krav för att bli väktare # Ostraffad # 18 år fyllda # Goda kunskaper i det svenska språket Källa: vaktare.nu Redigerad 10 augusti, 2005 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts