KalleR Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 För att det går inte att föra en konversation med en full person.. Jag har försökt, de käftar bara. Kass inställning du har... hur många har du försökt med? dra inte alla över en kam Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 (redigerad) För att det går inte att föra en konversation med en full person.. Jag har försökt, de käftar bara. Det kan inte ha varit många, alla jag känner blir mer pratglada när dom är fulla. Alltid lika kul och stå i någon timme och snacka med en helt främmande person i öltältet. EDit: Och ingen har varit käftig. Redigerad 9 augusti, 2005 av aKi Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 (redigerad) Usch, vad less jag blir på er. Vad man en säger så säger de flesta.. "Fördomar" eller "att alla inte är så". Är det bara för att ni känner er påhoppade eller inte har ett argument som säger emot detta? Anmärk inte på ord, Om jag säger att folk käftar emot så menar jag även att de försöker skoja bort situationen dvs "Men kom igen, jag ska bara dricka lite " och så vidare. aKi, Du kanske inte precis frågar någon att tömma ut ölen när du snackar med någon. Du pratar förmodligen om annat kan man ju hoppas. Men jag gillar er grabbar men ibland kan man ju tycka att folk har lite konstiga åsikter och det betyder ju inte att jag ogillar er, så tro inte det Redigerad 9 augusti, 2005 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ebeeto Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Men jag gillar er grabbar men ibland kan man ju tycka att folk har lite konstiga åsikter och det betyder ju inte att jag ogillar er, så tro inte det Nej, men jag hatar personligen dig. ... Haha, jättekul! Humor... Men, fulla människor kan självklart vara kassa att snacka med, men jag gör som jag blir tillsagd om någon blir grinig. I den äckliga hålan Falköping så fick jag ett infall och plockade fram glass ur frysen hos en kille som hade fest. Han utbrast fult "ROOOTAR DU I MIN FRYYYS!? UT UR MITT HUS OCH FAN OM NI KOMMER TILLBAKA!!". Då gick jag därifrån. Orka bråka, liksom... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Nej, men jag hatar personligen dig. Skulle vara kul att veta varför? Är du villig att berätta det ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Själv blir jag väldigt glad och trevlig när jag är full Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 (redigerad) Har dom rätt att ta tobak och snus av en också? Lite tragiskt om dom tar sånt det e svårare att få tag på än Alkohol . Redigerad 9 augusti, 2005 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Usch, vad less jag blir på er. Vad man en säger så säger de flesta.. "Fördomar" eller "att alla inte är så". Är det bara för att ni känner er påhoppade eller inte har ett argument som säger emot detta? Anmärk inte på ord, Om jag säger att folk käftar emot så menar jag även att de försöker skoja bort situationen dvs "Men kom igen, jag ska bara dricka lite " och så vidare. aKi, Du kanske inte precis frågar någon att tömma ut ölen när du snackar med någon. Du pratar förmodligen om annat kan man ju hoppas. Men jag gillar er grabbar men ibland kan man ju tycka att folk har lite konstiga åsikter och det betyder ju inte att jag ogillar er, så tro inte det Okej, sry. Trodde du menade att dom började bråka med dig och var käftiga på det sättet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 (redigerad) Har dom rätt att ta tobak och snus av en också? Lite tragiskt att dom tar sånt svårare att få tag på än Alkohol. Ja, de har rätt att frånta tobak. Däremot är det inte lika lätt då de inte kan vissitera någon uatn att ha en anledning till det. Du kan ju säga att du fick låna av din kompis osv, med alkohol är det inte samma sak då det är svårare att gömma. Du måste givetvis vara under 18 annars är det lagligt att inneha tobak. @aKi, Vafan, det är lungan vettu . Du får ha det så bra.. Redigerad 9 augusti, 2005 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Har dom rätt att ta tobak och snus av en också? Lite tragiskt om dom tar sånt det e svårare att få tag på än Alkohol . Menar du allvar? Svårare att få tag på tobak än alcohol? Kunde ju köpa snus och cigg när jag var 13. Fast det beror ju såklart på var man bor, tänkte inte på det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Menar du allvar? Svårare att få tag på tobak än alcohol? Kunde ju köpa snus och cigg när jag var 13. Fast det beror ju såklart på var man bor, tänkte inte på det. Hehe där jag bor kan man köpa snus typ på alla mackar och så fast lite svårare med alkohol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 (redigerad) Menar du allvar? Svårare att få tag på tobak än alcohol? Kunde ju köpa snus och cigg när jag var 13. Fast det beror ju såklart på var man bor, tänkte inte på det. tobak och snus: Jag måste antingen snatta eller hitta Alkoholen tar jag bara ur vårt föråd, och ur farsans bil han e fiskare, inga kommentarer Redigerad 9 augusti, 2005 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
-NightHawk- Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 *ARGH* satans lag, min polare fick göra det på valborg nu i år, fatta va det sved för honom att hälla ut en 70is vodka och typ 8 öl.. fyfan. Säg till din kompis att om det händer igen, så är det bara att åka till Polen, alkohol är sk*tbilligt där Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Säg till din kompis att om det händer igen, så är det bara att åka till Polen, alkohol är sk*tbilligt där Haha jävligt billigt vi var i polen/tyskland på konfermations resa i tio dagar varav typ 6 dagar var vi skit full hela tiden Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 (redigerad) Ok, ska berätta lite lag för er unga, det kan vara lite nyttigt. Vill inleda detta med alkohol, eftersom att det är det tråden handlar om. Alkohol ärenligt lag olagligt att inneha under 18år ålder. Detta beslut är inget som poliser kan påverka, de gör bara sitt jobb, vilket är rätt då alla vill göra sitt bästa på jobbet, eller? Man får såvitt jag vet gå på systemet då man är 21år och köpa öl/sprit på krogen då man är 18år. Poliser och OV(Ordningsvakter) får frånta sprit från en person på allmän plats utan att begå något brott emot lagen. De får även bruka våld om så är nödvändigt då det kan störa ordningen. Alla alkoholhaltiga drycker på speciellt arrangerade platser med tillåtelse utav polismyndigheten är tillåtet då du är över 18år och kan visa upp legg om polis frågar efter det. En ov har inte rätt att begära legg utan kan bara hålla kvar dit tills närmaste polis kommer till platsen, detta kan ta tid beroende på vart de befinner sig. Om du skulle göra motstånd eller börja hotas så kan detta leda till grövre brott såsom Våld emot tjänsteman vilket kan ge fängelse beroende på hur grovt brottet var. Så mitt tips är att coola ner lite om en tjänsteman kommer. En väktare kan inte gripa dig om brottet du begår inte ger 1års fängelse eller mer. En väktare och en privat person kan gripa för envar dvs på bar gärning då brottet begås och är 1års fängelse eller mer. Har allt klarnat.. Detta gäller givetvis tobak också då du är under 18år. 18år och över får inneha tobak som alla förmodligen redan vet. Redigerad 9 augusti, 2005 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Har allt klarnat.. Detta gäller givetvis tobak också då du är under 18år. 18år och över får inneha tobak som alla förmodligen redan vet. Nog inte alla poliser som tar den lagen så allvarligt, jag har själv stått och rökt och snusat samtidigt som jag har pratat med en polis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Nog inte alla poliser som tar den lagen så allvarligt, jag har själv stått och rökt och snusat samtidigt som jag har pratat med en polis. Det finns ju undantag.. Är dock lite osäker på den punkten därför lät jag bli att skriva så mycket om det, man kan kolla upp det i några böcker imorgon. Är för trött nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 (redigerad) Ok, ska berätta lite lag för er unga, det kan vara lite nyttigt. Vill inleda detta med alkohol, eftersom att det är det tråden handlar om. Alkohol ärenligt lag olagligt att inneha under 18år ålder. Detta beslut är inget som poliser kan påverka, de gör bara sitt jobb, vilket är rätt då alla vill göra sitt bästa på jobbet, eller? Man får såvitt jag vet gå på systemet då man är 21år och köpa öl/sprit på krogen då man är 18år. Poliser och OV(Ordningsvakter) får frånta sprit från en person på allmän plats utan att begå något brott emot lagen. De får även bruka våld om så är nödvändigt då det kan störa ordningen. Alla alkoholhaltiga drycker på speciellt arrangerade platser med tillåtelse utav polismyndigheten är tillåtet då du är över 18år och kan visa upp legg om polis frågar efter det. En ov har inte rätt att begära legg utan kan bara hålla kvar dit tills närmaste polis kommer till platsen, detta kan ta tid beroende på vart de befinner sig. Om du skulle göra motstånd eller börja hotas så kan detta leda till grövre brott såsom Våld emot tjänsteman vilket kan ge fängelse beroende på hur grovt brottet var. Så mitt tips är att coola ner lite om en tjänsteman kommer. En väktare kan inte gripa dig om brottet du begår inte ger 1års fängelse eller mer. En väktare och en privat person kan gripa för envar dvs på bar gärning då brottet begås och är 1års fängelse eller mer. Har allt klarnat.. Detta gäller givetvis tobak också då du är under 18år. 18år och över får inneha tobak som alla förmodligen redan vet. Stämmer ganska bra det du skrev. fast med några anmärkningar. Det är 20 på systemet (bara ett år och 2 månader kvar *nedräkning*) Ska du åka på böter eller fängelse måste du vara duktig... Börjar du bråka inför poliserna släpar dom in dig i bilen och kör dig raka vägen till fyllecellen, där du får sitta tills du nyktrat till. ofta blir man utsläppt tidig morgon (runt 4tiden, dom jävlarna gör allt för att jävlas ). Är du under 18 kontaktas självklart föräldrarna. Redigerad 9 augusti, 2005 av KalleR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Det är inte alla poliser som tar ifrån en alkoholen heller faktist men det brukar oftast vara ynge lite trevligare snutar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 (redigerad) SlewME - Man får väl ändå gå på bolaget när man är 20 år. (bara 2 1/2 månad kvar här) Och polisen får ta ifrån öl/sprit där flaskorna/burkarna är öppnade, går man runt med en påse, spelar ingen roll vart så kan dom inte göra någonting om inget är öppnat. Redigerad 9 augusti, 2005 av Kiedis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts