Cortez Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Fullkomligt rätt. Gör inte lagen hårdare eller mildare. Den är perfekt som den är. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 En bra lag. Polisen är trevliga när dom kommer fram och frågar vad det är i flaskan, sen frågar dom om vi ska hälla ut det eller om dom ska det. Fast sen kommer vi till ordningsvakter som leker poliser, direkt när dom ser en med en öl så går dom fram och rycker den ur handen och går iväg, tycker inte om sånna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
hyperberit Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 En bra lag. Polisen är trevliga när dom kommer fram och frågar vad det är i flaskan, sen frågar dom om vi ska hälla ut det eller om dom ska det. Fast sen kommer vi till ordningsvakter som leker poliser, direkt när dom ser en med en öl så går dom fram och rycker den ur handen och går iväg, tycker inte om sånna. Cortez: klart du tycker din gangsta kan tänka mig att du rånar banker varje lördag istället för att köpa godis har ordningsvakter rätt att göra så också? är det inte bara länsman? (orkade inte läsa den där lagsidan så.. ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weaper Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Bra lag, inge snack om saken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 har ordningsvakter rätt att göra så också? är det inte bara länsman? (orkade inte läsa den där lagsidan så.. ) Vet inte om dom har det men dom gör det iallafall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 (redigerad) *ARGH* satans lag, min polare fick göra det på valborg nu i år, fatta va det sved för honom att hälla ut en 70is vodka och typ 8 öl.. fyfan. Redigerad 9 augusti, 2005 av emo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 (redigerad) har ordningsvakter rätt att göra så också? är det inte bara länsman? (orkade inte läsa den där lagsidan så.. ) Ja, Ordningsvakter har rätt att göra så. Ordningsvakter har rätt att ta till våld för att upprätthålla ordningen, dvs hälla ut folks öl då det stör ordningen. Ordningsvakter är ingen länsmän det är en tjänstemän som står under polisens befogande, däremot är Väktare mer eller mindre en länsmän. Så om en väktare skulle komma och hälla ut eran Öl kan ni alltså begära att få se på väktarlegget och be efter för och efternamn då denne väktare bryter emot lagen. En väktare har ingen befogenhet utöver nödvärnslagen vilket betyder att man får aggera då brottet är ett år eller mer. Nödvärnslagen kan vi vanliga också använda oss utav. Det är stor skillnad på Väktare och Ordningsvakt. Redigerad 9 augusti, 2005 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Mycket bra lag. Underåriga ska inte dricka och alla är inte redo när de är 18 heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
hyperberit Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Ja, Ordningsvakter har rätt att göra så. Ordningsvakter har rätt att ta till våld för att upprätthålla ordningen, dvs hälla ut folks öl då det stör ordningen. Ordningsvakter är ingen länsmän det är en tjänstemän som står under polisens befogande, däremot är Väktare mer eller mindre en länsmän. Så om en väktare skulle komma och hälla ut eran Öl kan ni alltså begära att få se på väktarlegget och be efter för och efternamn då denne väktare bryter emot lagen. En väktare har ingen befogenhet utöver nödvärnslagen vilket betyder att man får aggera då brottet är ett år eller mer. Nödvärnslagen kan vi vanliga också använda oss utav. Det är stor skillnad på Väktare och Ordningsvakt. Jag tackar för att du redde ut de 2 begreppen åt mig, trodde faktiskt det var samma Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Säg något som är dåligt med denna lag. Man får inte dricka på allmän plats, så vad tjurar alla om? Ska man strunta i att ta rånare "bara för att dom gör det som en sällskapsgrej med några kompisar". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ebeeto Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Dra in flaskan i en papperspåse som alla andra och sluta grina... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Better, Faster, Safer. GET IE! Roligaste jag hört på länge! Ontopic: Bra lag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 *ARGH* satans lag, min polare fick göra det på valborg nu i år, fatta va det sved för honom att hälla ut en 70is vodka och typ 8 öl.. fyfan. det måste gjort ONT! :'( jag skulle springa och dricka upp så mycket så möjligt direkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Bra lag! håller med personen som gnällde om rånare och hans polare, i princip samma sak. båda är ett lagbrott, hur lite dom än gör det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=227503 Läste i Göteborgsposten om polisens lagliga rätt att hälla ut underårigas/väldigt berusades vin/sprit/öl m.m det skrivs mycket om ungdomsfylleri och hur lätt ungdomar får tag på alkohol i GP efter som det är Göteborgskalaset och jävligt många är ute och super nu så vad tycker ni om denna lagen egentligen? jag tycker egentligen att det är bra men det är jävligt surt när det händer än själv men liksom om det ligger nån liten fjortis i sin egen spya med vodka i handen är det ju självklart att dom ska ta flasken, men om några "minderåriga" som sitter lugnt och dricker några folköl så tycker jag att det är fel om dom tar dom (fast det gör iofs ganska sällan) edit: det stog att det vara 2 som var tvungna att hälla ut varsitt flak Man har sånna lagar av en orsak. Om man är typ fjorton o super sig full (och ju yngre man är, ju lättare blir man full), så tar hjärnan betydligt mycket mer skada än på en vuxen. Jag var typ 17 då jag tog min första öl, och jag är VÄLDIGT sparsam med spriten fortfarande. Polisen bör med all rätt ta flaskor från minderåriga, så länge dom typ inte är 17 och ett halvt eller nåt sånt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Bra lag men löjlig. Varför kan dom inte göra en lag så folk får stjäla det e lika löjligt. Lagen är inte löjlig, den är väldigt bra. Göra en lag så folk får stjäla? det finns ju en lag som bestrider att stjäla, så varför ha två helt olika lagar i samma land? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moroni_Family Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 (redigerad) Jag tycker att den lagen suger. Och poliserna som kommer är bara otrevliga. Redigerad 9 augusti, 2005 av Moroni_Family Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Jag tycker att den lagen suger. Och poliserna som kommer är bara otrevliga. Polisen gör enligt lagen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Jag tycker att den lagen suger. Och poliserna som kommer är bara otrevliga. För att det går inte att föra en konversation med en full person.. Jag har försökt, de käftar bara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Polisen gör enligt lagen. Tyvärr inte alla. För att det går inte att föra en konversation med en full person.. Jag har försökt, de käftar bara. Sant Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts