Jump to content

Polisen har rätt att hälla ut folks alkohol

berit
 Share

Recommended Posts

Http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=227503

Läste i Göteborgsposten om polisens lagliga rätt att hälla ut underårigas/väldigt berusades vin/sprit/öl m.m

det skrivs mycket om ungdomsfylleri och hur lätt ungdomar får tag på alkohol i GP efter som det är Göteborgskalaset och jävligt många är ute och super nu

så vad tycker ni om denna lagen egentligen?

jag tycker egentligen att det är bra men det är jävligt surt när det händer än själv

men liksom om det ligger nån liten fjortis i sin egen spya med vodka i handen är det ju självklart att dom ska ta flasken, men om några "minderåriga" som sitter lugnt och dricker några folköl så tycker jag att det är fel om dom tar dom (fast det gör iofs ganska sällan)

edit: det stog att det vara 2 som var tvungna att hälla ut varsitt flak :huh:

Redigerad av berit
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 72
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Populära dagar

Toppbidragare

Hela svenska lagen tycker jag ska skärpas. Man kan ju gå och råna en liten tobak på 5000 kr utan att man får ett jävla straff.

Mjo vi borde ha mycket hårdare straff, med dom fjantiga domar vi har så kan man ju tro att vi verkligen uppmuntrar folk och särskilt hemlösa att begå brott så att dom får på på gratis "hotel" några månader

vote: lagen är mycket bra, jag känner många som jag tycker dom borde göra just det hemma hos dom

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom det är olagligt att förtära alkohol på allmän plats är det klart att polisen har rätt att omhändeta drickan, inget snack om saken.

Det skumma är att om några 40-åringar sitter i parken med en enhandsgrill och dricker öl tar dom inte ölen från dom

inte för jag tycker att man ska göra det men de dricker ju ändå på allmän plats så det är ju egentligen samma sak

Länk till kommentar
Dela på andra sidor