berit Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 (redigerad) Http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=227503 Läste i Göteborgsposten om polisens lagliga rätt att hälla ut underårigas/väldigt berusades vin/sprit/öl m.m det skrivs mycket om ungdomsfylleri och hur lätt ungdomar får tag på alkohol i GP efter som det är Göteborgskalaset och jävligt många är ute och super nu så vad tycker ni om denna lagen egentligen? jag tycker egentligen att det är bra men det är jävligt surt när det händer än själv men liksom om det ligger nån liten fjortis i sin egen spya med vodka i handen är det ju självklart att dom ska ta flasken, men om några "minderåriga" som sitter lugnt och dricker några folköl så tycker jag att det är fel om dom tar dom (fast det gör iofs ganska sällan) edit: det stog att det vara 2 som var tvungna att hälla ut varsitt flak Redigerad 9 augusti, 2005 av berit Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Det är jätte bra att dem gör det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Peskele Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Lagen är bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 En vakt tog min kompis dricka som det inte ens var alkohol i, och han fick inte tillbak den, det var rätt irriterande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 En bra lag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Eftersom det är olagligt att förtära alkohol på allmän plats är det klart att polisen har rätt att omhändeta drickan, inget snack om saken. Sen kan man ju diskutera hur fjantig lagen är att man inte skulle få ta en folköl i parken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 .det är bra.. så länge snuten inte går över styr som dom ju tyvärr ofta gör.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Det är väl si och så. Tycker självklart att om det är nån som är helt borta och har en massa alkohol kvar klart snuten ska ta det då, men som sagt om man sitter ett gäng polers och sälskapsdricker lite bira tycker jag inte att dom ska ta bärsen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Tycker nog att det är bra, så länge det inte blir överdrivet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Tycker nog att det är bra, så länge det inte blir överdrivet. Men tänk om du och ett par polare har bestämt er för att dra ner på parken och mysa lite med ett sexpack folköl och när ni pyser den första och ska ta en klunk kommer snuten och tar allt, inge kul Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Men tänk om du och ett par polare har bestämt er för att dra ner på parken och mysa lite med ett sexpack folköl och när ni pyser den första och ska ta en klunk kommer snuten och tar allt, inge kul Jag citerar, så länge det inte blir överdrivet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Men tänk om du och ett par polare har bestämt er för att dra ner på parken och mysa lite med ett sexpack folköl och när ni pyser den första och ska ta en klunk kommer snuten och tar allt, inge kul Därför får man inte till parken med 6st Öl om man inte vill bli av med det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Jo det gör man och oftast får man vara i fred, men det händer ju ibland att dom kommer och tar alkoholen fast då är det oftast inte folkbärra =P Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Bra lag men löjlig. Varför kan dom inte göra en lag så folk får stjäla det e lika löjligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Är man under 18 så har dom rätt att ta den oavsett.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blade87 Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Är man under 18 så har dom rätt att ta den oavsett.... Så man får behålla drickat om man är 18 år eller över? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Nej, men om du är nånstans där man får dricka, får dom ändå ta den.. Om man är under 18 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Hela svenska lagen tycker jag ska skärpas. Man kan ju gå och råna en liten tobak på 5000 kr utan att man får ett jävla straff. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
hyperberit Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Hela svenska lagen tycker jag ska skärpas. Man kan ju gå och råna en liten tobak på 5000 kr utan att man får ett jävla straff. Mjo vi borde ha mycket hårdare straff, med dom fjantiga domar vi har så kan man ju tro att vi verkligen uppmuntrar folk och särskilt hemlösa att begå brott så att dom får på på gratis "hotel" några månader vote: lagen är mycket bra, jag känner många som jag tycker dom borde göra just det hemma hos dom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
berit Skrivet 9 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Eftersom det är olagligt att förtära alkohol på allmän plats är det klart att polisen har rätt att omhändeta drickan, inget snack om saken. Det skumma är att om några 40-åringar sitter i parken med en enhandsgrill och dricker öl tar dom inte ölen från dom inte för jag tycker att man ska göra det men de dricker ju ändå på allmän plats så det är ju egentligen samma sak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts