Jump to content

F.E.A.R

Tux
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 87
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Allt F.E.A.R snack kan snackas här om ni vill ;) Säg gärna ochså vad ni tycker om spelet.

Själv laddade jag ner demot idag (SP) och den va kort men jäkla läskig >_<

Lol ^_^ det var absolut inte läskigt :huh:

Det var bara svinkul.

och vad var läskigt enligt er?

+ saker med spelet/(demot)

+motståndarnas AI >_<

+grovt språk :D

+ragdoll fysik

+snyggt som attan

+skön känsla

- saker med spelet/(demot)

-demot,var förkort

-väldigt svårt enligt mig,jag syftar på medium och uppåt

:D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lol  ^_^      det var absolut inte läskigt  :huh:

Det var bara svinkul.

och vad var läskigt enligt er?

+ saker med spelet/(demot)

+motståndarnas AI >_<

+grovt språk >_<

+ragdoll fysik

+snyggt som attan

+skön känsla

- saker med spelet/(demot)

-demot,var förkort

-väldigt svårt enligt mig,jag syftar på medium och uppåt

:D

Svårt kan väl knappast vara en nackdel, då på tok för många spel är alldeles för lätta?

Det är väl bara köra på easy om du tycker det är för svårt på medium?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har små problem med mitt grafikkort-- ^_^

Multiplayerbetan fungerar... (Eller ja... fungerade, då jag inte spelat sen de två första betatesten.) perfekt för mig utan grafikbuggar etc.

Sen SPdemot funkar inte riktigt som det ska tror jag, huvudmenyn blir helt tokig och knapparna blir suddiga, in-game är texturer och skins alla möjliga färger och man blir halvt galen av att titta... dock står det i readme.txt att min grafikkort + nyaste drivrutinerna stöds av spelet... men det går inte spela äns på lägsta grafikinställningarna... helt dumt. Bah!

Nytt grafikkort ska det bli, det här skitkortet ska i soperna! :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har små problem med mitt grafikkort-- ^_^

Multiplayerbetan fungerar... (Eller ja... fungerade, då jag inte spelat sen de två första betatesten.) perfekt för mig utan grafikbuggar etc.

Sen SPdemot funkar inte riktigt som det ska tror jag, huvudmenyn blir helt tokig och knapparna blir suddiga, in-game är texturer och skins alla möjliga färger och man blir halvt galen av att titta... dock står det i readme.txt att min grafikkort + nyaste drivrutinerna stöds av spelet... men det går inte spela äns på lägsta grafikinställningarna... helt dumt. Bah!

Nytt grafikkort ska det bli, det här skitkortet ska i soperna! :huh:

Blir det suddigt typ i vissa menyer eller alla?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker att det spelet kommer bli en hit med för mig är det inget. Gillar inte spel md monster m.m. Måste vara ett krigs spel.

Jag skulle väl inte påstå att det är monster i den, vad jag har sett hittils är klonsoldater, små läskiga flickor, stora vapen, robotar. :F

Elander: Ibland är det suddigt sen ibland blir det normal text fast det är som att en hamster eller nåt tuggat på bokstäverna. :huh:

*EDIT*

Smyger upp lite bilder från den tidigare mpbetan... schhh... dock råkade grafikkortet bugga lite så vissa modeller syns inte. :F hehe.

bild 1 :F

bild 572 uhm... 2 :F

Men titta! En till bild. :F Fantastiskt-- kanske? :F

post-23-1123596898_thumb.jpg

Redigerad av AE_Dave
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men vad är det för typ av spel? Vad går det ut på?

I MP så är det deatmatch och teamdeathmatch som gäller (Sägs att det skall finnas CTF i slutverisionen också dock.), det finns två versioner av varje speltype, alltså, som exempel, slow-mo-Teamdeathmatch och Teamdeathmatch.

I slow-mo versionen kan man plocka upp en liten spruta eller vad man ska kalla det som då laddar upp en liten mätare, när mätaren laddat klart kan man aktivera slow motion, allting går alltså i slowmotion för alla dock lite lite snabbare för dig. :F

I singleplayer är det nån sorts klonsoldatsarmé pryl (Har inte riktigt kikat där.) som blablablabla hej! har glömt bort rätt mycket, läste det för längesen nånstanns hehe. ;F

I vilket fall som så är det nån liten flicka som säger åt nån gubbe att slakta alla, uhm.. jag har som sovit kasst idag så nån annan kan säkert förklara bättre-- men det är typ någon form av sci-fi spel.

*EDIT*

Danne: F.E.A.R litar mycket på skuggor, ljussättning och atmosfär, för att skapa den krävs massor av specialeffekter och realtime skuggor m.m. vilket kräver mycket av ens maskin, jag tror nog om till exempel Half-Life 2 skulle använda realtime skuggeffekter och ljuseffekter etc skulle det ha jäkligt höga systemkrav det med, Doom 3 använder också sån där realtime crap, och det flyter ju inte direkt jättebra på sämre system.

Realtime skugg & ljusgrejerna är alltså då att skuggor och ljus renderas in-game istället för i förväg när banan laddas, det är dock snyggt med det då ljus och skuggor uppträder mycket verkligare och snyggare. :huh:

Redigerad av AE_Dave
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men vad är det för typ av spel? Vad går det ut på?

Det handlar om att regeringen (tror jag?) har skapat masser med supersoldater som har lyckads ryma och nu har du som uppdrag att förinta dom.

det är om jag har fattat det rätt. när jag spela spelet så var jag mer koncentrerad på om det hacka när jag spela.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett litet tips för att göra spelet mer läskigt är att spela detta typ på kvällen när rummet är mörkt...och så ska du ha hörluvor... då kommer ni pissa på er :huh:

*SPOILER VARNING!*

Det är inte bara soldater i spelet...i början är det... men spela hela demot!...då ska ni se... en död flicka som vandrar runt.....

Länk till kommentar
Dela på andra sidor