Jump to content

Freelancer

Stora_tomtefar
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 48
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Någon som känner för att spela lite nu under natten?  <_<

Mjo visst, om jag får igång det.

Det kraschade när jag skulle flyga iväg från basen när jag spelade på internet, kan bero för att jag har hittat det i buskarna.

Redigerad av aKi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 10 months later...

Nu drar jag upp den här tråden lite, är det någon som spelar?

Här är en screenshot. Jag råder er alla att pröva på spelet, det är beroendeframkallande!

freelancer-big2_728129_0.jpg

Man har alltså ett rymdskepp, åker emellan de otroligt stora galaxerna och kan göra lite olika saker. Till exempel göra uppdrag, eller så köper ni ett trade- skepp och köper varor billigt, åker till ett annat solsystem och säljer dem dyrt. Levels finns inte, men beroende på hur rik man är och hur stort skeppet är har man en viss "rank". Det finns också olika rörelser, som du antingen kan göra till fiender eller vänner beroende på vilka du attackerar. Och genom det kan du köpa bättre skepp på deras baser, etc. Testa på spelet.

Och ja, du kan spela på alla servrar utan köpt verision. Spelet har ingen CD- Key nämligen. :wub:

Som nämnt tidigare i tråden, spela på Just4Fun- servern. Den är europeisk, 24/7, och den är... Bra. :D

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelet är otroligt bra. Har det dock inte längre... Kanske ska skaffa.

Vad gör man när man spelar på internet?

FYI så är det ganska roligt att kapa konvojer mitt ute i ingenstans :o:ermm:

Som jag skrev, lite allt möjligt. Men vad jag gör är att skaffa mig ett så bra skepp som möjligt. För det behöver jag pengar, så jag får göra uppdrag. Sedan måste jag skaffa ett dugligt skepp, och då vill jag köpa det av någon organisation. För att kunna göra det måste jag döda deras fiender. Sedan måste jag hitta deras gömda bas, och kanske göra några uppdrag åt dem. Sedan behöver jag bättre vapen, och det får jag av att t e x döda fiender. Det finns alltid något att göra. Men man får bestämma sig för om man vill ha ett fighter- skepp eller ett trade- skepp. Skaffar någon ett trade- skepp kan jag alltid eskortera er. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som jag skrev, lite allt möjligt. Men vad jag gör är att skaffa mig ett så bra skepp som möjligt. För det behöver jag pengar, så jag får göra uppdrag. Sedan måste jag skaffa ett dugligt skepp, och då vill jag köpa det av någon organisation. För att kunna göra det måste jag döda deras fiender. Sedan måste jag hitta deras gömda bas, och kanske göra några uppdrag åt dem. Sedan behöver jag bättre vapen, och det får jag av att t e x döda fiender. Det finns alltid något att göra. Men man får bestämma sig för om man vill ha ett fighter- skepp eller ett trade- skepp. Skaffar någon ett trade- skepp kan jag alltid eskortera er. :o

Finns det någon svensk fansite :ermm: ?.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor