Jump to content

Spelning, 8 dagar

leftbehind
 Share

Recommended Posts

Leftbehind det är lungt du spelar bas...ingen kommer märka om du spelar fel eller nåt sånt :huh:

Men tänk bara på allt bra som kommer hända efter...alla kommer säga: ''Faaaan va bra!!'' ''inte illa'' etc

Det gjorde jag med när jag skulle spela live

det gör inget om man tabbar sig lite för folk lyssnar ändå bara på gitarren och sången ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 51
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Populära dagar

Toppbidragare

stagediving kan va o rekomendera...

Haha, jag kan ju testa med basen :huh:

Toki: Vi ska spela ganska nära Kumlaanstalten om du vad det är, det är för övrigt ett av Sveriges säkraste fängelser.

Dangerboy: Jo, det märks ändå skapligt på dom låtar vi spelar, vi spelar For Whom the Bell Tolls, där basen är ganska dominant. Och Nothing Else Matters, där det märks om man sätter fel ton ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bakom mina solglasögon, kan jag va mig själv...

Solglasögon har räddat många från scenskräck.

Jag har själv vart på scen framför hela min förra skola 2 gånger och båda gångerna har jag haft stora brillor på mig som inte går att se igenom på. Hjälper som fan. Och om man är för rädd är det bara att blunda. Ingen ser att man blundar ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är lugnt, du är basist. I princip ingen som bryr sig om basisten, bara sångaren, gitaristen och trummisen.. Så du kan vara lugn.. Tyvärr antar jag =/

Hohojaja.. stop där. basen är också en del av musiken. den märks. tycker bas är ett skönt intrument, har en själv! dock hos farsans inspelningsstudio

Länk till kommentar
Dela på andra sidor