leftbehind Skrivet 8 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2005 Tja, jag har spelning om 8 dagar, är bassist i ett band, det är bandets första spelning, grejen är den att jag är nervös som in i helvete alltså, har scenskräck och lite annat krafs. Nån här som har nått tips på vad man ska tänka på? Och inte tänka på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 8 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2005 Slappna av. Det blir inte bättre för att du oroar dig, snarare sämre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
leftbehind Skrivet 8 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2005 Jo, men jag kan inte sluta oroa mig, jag blir hur nervös som helst bara jag ska prata i klassen, oftast, för jag känner min klass skapligt nu, ska börja 9an. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 8 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2005 Ett glas rött kanske lugnar lite... men bara ett... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 8 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2005 Slappna av. Det blir inte bättre för att du oroar dig, snarare sämre. Nej, det blir bättre, man blir mer skärp under spelningen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
leftbehind Skrivet 8 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2005 Tror inte det är en bra idé KalleR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 8 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2005 (redigerad) Du ska inte vara rädd för att göra bort dig, det e då man gör bort sej. Allihopa e nervösa vid sin första spelningen, det går nog bra ska du få se Redigerad 8 augusti, 2005 av I lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 8 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2005 (redigerad) Hmmm krossa basen och skrik HELL YEAH, plocka sedan fram din andra bas (har du ingen så skaffa en) och börja spela. Du kommer klanta dig så rejält mycket på spelningen att du aldrig kommer våga gå ut igen <--LÄS INTE Redigerad 8 augusti, 2005 av emo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
leftbehind Skrivet 8 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2005 Haha nejdå, tror de fixar sig Emo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 8 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2005 Gör som min kompis gjorde då han spelade första gången. Eller som JAG gjorde på honom. Han satt där på kvällen då han skulle iväg och var skitnervös. Satt och skakade, hyperventlierade och så. Så vet ni vad jag gjorde? jag tog ett glas vatten och hällde i nacken på honom! Han blev assur men sen så var han inte nervös längre Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
emo Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Haha nejdå, tror de fixar sig Emo Eller jag kan nog ge lite tips som kan funka så du inte är så närvös. - Gå och lägg dig tidigt dagen innan, få en god natts sömn - Käka en grym frukost, grisa i dig flingos, mackor (med äggröra), te/kaffe/oboy m.m. - Se till så inga konflikter startar hemma så du slipper tänka på sånt - Va glad, skämta med dina kompisar du ska spela med (VA GLAD) Mår du bättre kan du göra ditt bästa är det jag menar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
berit Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 För 2 år sen var jag med i ett band och jag var verkligen skitnervös men sen när vi väl spela fick jag värsta kicken och blev skitglad efter ville jag typ spela igen med en gång Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 (redigerad) Du hatar mig så du kommer inte läsa de här Slappna av, stretcha gärna lite före... o så, värm upp, sitt o plinka på basen o så... som kaller sa... ETT glas rött.. INTE mer... ta ett glas.. eller en öl eller nåt.. en liten... va inte rädd för att du kommer klanta till dig utan tänk att de här kommer bli bra... låtarna ni ska spela, om du har dom inspelade o typ kan lägga in dom i en cd spelare eller mp3 spelare eller nåt, så gör de, o sitt/gå runt o spela till dom innan ni ska upp på scen... de kommer gå bra... eller så kastar dom tomater på er se glad ut, alltid roligare o se folk som står o ler på sven när dom spelar än nån som står helt stil o e stel.. så gå/spring runt va vild, headbanga som en tok o så.. gö lite volter.. stagediving kan va o rekomendera... nej men spring/gå runt på scen, stå inte bara still va lite vild ; ) Redigerad 9 augusti, 2005 av BroDD Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Tja, jag har spelning om 8 dagar, är bassist i ett band, det är bandets första spelning, grejen är den att jag är nervös som in i helvete alltså, har scenskräck och lite annat krafs. Nån här som har nått tips på vad man ska tänka på? Och inte tänka på? En bra grej som låter dum men faktiskt funkar som en kompis lärde mig. Skit i dem... Tänk bara: Jag skiter totalt i vad de tycker. Jag är bäst och det vet jag sen skiter jag i vad de tycker. På så sätt tar du bort den nervösa känslan för du bryr dig inte. Lycka till med spelningen kompis! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Toki Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Jag var också jävligt nervös när vi skulle ha våran första spelning med bandet(spelar trummor). Men konstigt nog gick det över när jag stod på scen. Vi spelade på en tävling som hette UKM. Men iaf,strunta bara i vad alla andra tycker. Då kommer publiken verkligen uppskatta en bra show. Vart någonstans ska ni spela? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tija Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Jag var också jävligt nervös när vi skulle ha våran första spelning med bandet(spelar trummor). Men konstigt nog gick det över när jag stod på scen. Vi spelade på en tävling som hette UKM. Men iaf,strunta bara i vad alla andra tycker. Då kommer publiken verkligen uppskatta en bra show. Vart någonstans ska ni spela? Vann ni? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Toki Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 (redigerad) Vann ni? Njae,nästan kan man säga! Det var mellan vårat band och ett annat band. Men det andra bandet vann,konstigt nog. Men vi fick iaf ett hederspris! Men det förvånar mig fortfarande att det andra bandet vann. Att dem var runt 20-års åldern. Medans vi var runt 12-15års åldern.. Och tro mig dem var förbannat bra,men dem sa tillochmed själva sen att dem tyckte det var näsan lite pinsamt att vinna över oss... Redigerad 9 augusti, 2005 av Toki Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dangerboy Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Leftbehind det är lungt du spelar bas...ingen kommer märka om du spelar fel eller nåt sånt Men tänk bara på allt bra som kommer hända efter...alla kommer säga: ''Faaaan va bra!!'' ''inte illa'' etc Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Haha, kanske inte rätt tråd men kompisen (ovan) tabbade sig REJÄLT en gång under spelningen. De skulle spela en "klassiker" (RHCP - Can't stop) och allt gick bra första versen och refrängen men sen så glömde sångaren/gitaristen BORT andra versen så han sjöng första igen sen typ: -Can't stop addicted... to ... the ... öööh...shinding ... *musiken stoppar* -Ehh, ja .. WOHO! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Det är bra att vara nervös, när man är nervös förbereder sig hjärnan. Sen är det väl bara att lära dig alla låtar, och kanske ha nåt 8-fingers-tapping-solo att köra i slutet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts