Jump to content

Styrketräning

Explosiv Anka
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 79
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Toppbidragare

Bilder

Innan jag började träna så kunde jag inte alls mkt, efter en del månaders träning och läsning och frågor m.m m.m, så vet jag nu en hel del.

Jag tycker att du ska träna ett tag, känna på övningar m.m. fråga om hjälp på övningar du inte vet hur man ska göra.. när du sedan har lagt upp ett passande tränings shema så kan du börja med max-ot =)

ädit!: sry for dubblis! GLÖM INTE ATT VILA 1,5-2 minuter mellan varje set! (då du kör enligt mat-OT) "Att träna en muskel innan den är helt återhämtad sätter dig i en ond spiral av överträning. Överträning kommer inte att bygga muskler och är verkligen slöseri med tid."

Tack till tusen för all hjälp. Ska börja träna när skolan börjar. Typ 5 ggr/vecka typ två muskelgrupper varje gång. Men jag börjar köra lite lätt känna mig för och så som du har sagt. frågar om det är nå =P sen efter nån vecka eller två börjar jag med max-ot <_< för jag är ganska stark redan inte för att skryta men ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nån som vet nå bra övningar för RYGG och BEN man kan göra hemma? har bara två stycken 2,5 kilos vikter o två stycken.. öh.. 5 kilos vikter tror ja de e.. o en stång på 8 kg eller nå sånt... så hur tränar ja ryggen o benen på ett bra sätt HEMMA?

Skivstång:

Benövningar

Mag och ryggövningar

Hantlar:

Styrketräning med hantlar, bl a rygg och ben

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack till tusen för all hjälp. Ska börja träna när skolan börjar. Typ 5 ggr/vecka typ två muskelgrupper varje gång. Men jag börjar köra lite lätt känna mig för och så som du har sagt. frågar om det är nå =P sen efter nån vecka eller två börjar jag med max-ot ^_^ för jag är ganska stark redan inte för att skryta men :P

Det e lugnt =)

5ggr/vecka vet jag inte hur länge du kommer orka, tänk på resvägar dit, hem, det tar tid. Läxor och annat du ska göra blir jobbigare när du kommer hem och har träningsverk överallt =P Tänk på att du ska träna varje muskelgrupp var 7:e dag. Det kan bli risk för överträning som inte ger mer än tiden som den tar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det e lugnt =)

5ggr/vecka vet jag inte hur länge du kommer orka, tänk på resvägar dit, hem, det tar tid. Läxor och annat du ska göra blir jobbigare när du kommer hem och har träningsverk överallt =P Tänk på att du ska träna varje muskelgrupp var 7:e dag. Det kan bli risk för överträning som inte ger mer än tiden som den tar.

Tar en kvart 20 min hemmifrån och till gymmet max.. sen fins det ett aldeles vid skolan å. Men på max-ot sidan var dom flästa tränings progen 5/ggr veckan 2 muskelgrupper per gång. Men det är alltså inte bra eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tar en kvart 20 min hemmifrån och till gymmet max.. sen fins det ett aldeles vid skolan å. Men på max-ot sidan var dom flästa tränings progen 5/ggr veckan 2 muskelgrupper per gång. Men det är alltså inte bra eller?

Hm... lyllos... om man ändå bodde så nära som dig.. har en MIL dit! :S

Kör max-ot proggen, men du klanske ska ändra till 3ggr/vecka, 3 musklegrupper per gång eller något.. inte alltid så kul att hänga på gymmet varje dag nästan :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor