Mr.Magic Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Min träning e hiphop. Och att starta lite gängslagsmål på skolan Åhh, Äntligen en gangsta idol jag kan se upp till! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 9 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Åhh, Äntligen en gangsta idol jag kan se upp till! Alla ganstas som startar bråk på våran skola brukar sluta i en blodig hög nånstans Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Alla ganstas som startar bråk på våran skola brukar sluta i en blodig hög nånstans "Some people just don't know when it's a joke..." Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Som jag har förståt det och med dom som jag pratat med så är max-ot fler rep lättare vikter, mina övningar funkar med det, det gör det mesta, du får prova dig fram, kör 4 rep med tyngre vikter ett tag gå sen ner och prova kanske 6-7 rep med lättare så får du se vilket som passar DIG bäst. Dom som jag snackar med på gymet som kör fler rep, lättare vikter, dom kör så för att underhålla sina muskler, har alltså redan byggt en kropp dom är nöjd med. Men är det något om några övningar du undrar så är det bara att fråga, jag har någorlunda bra koll och det verkar Noxzist också ha. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Ett tips kan du få, kom ihåg att du tränar för dig själv och inte för att impa på de andra killarna på gymmet(och ibland brudarna). Till exempel om du tar för tunga vikter så kan du få överbelastning på musklerna, och det finns nåt som kallas för överträning också. Du borde inte träna samma muskel mer än 3-4 gånger i veckan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
p-c-2 Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 P-c-2: Att äta (tex. frukt) direkt efter träning återhämtar man sig snabbare. "Riktig" mat bör man äta 30 minuter efteråt ungefär. Kroppen tar energi från maten, dvs om man inte äter tillräkligt eller rätt, så tar kroppen energin av musklerna = man blir inte starkare. Allså behöver man inte ta en frukt direkt efter träningen, att äta riktig mat ungeför inom 30 min är däremot ett måste. Har inte påstått att min blir svagare men får mindre muskler Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Noxzist Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Som jag har förståt det och med dom som jag pratat med så är max-ot fler rep lättare vikter, mina övningar funkar med det, det gör det mesta, du får prova dig fram, kör 4 rep med tyngre vikter ett tag gå sen ner och prova kanske 6-7 rep med lättare så får du se vilket som passar DIG bäst. Dom som jag snackar med på gymet som kör fler rep, lättare vikter, dom kör så för att underhålla sina muskler, har alltså redan byggt en kropp dom är nöjd med. Men är det något om några övningar du undrar så är det bara att fråga, jag har någorlunda bra koll och det verkar Noxzist också ha. =) Max-ot innebär att man gör FÄRRE reps med TYNGRE vikter, för att bygga muskler så finns det bara en regel: ÖVERBELASTA ÖVERBELASTA ÖVERBELASTA ! "Överbelasta muskeln. Träna till total utmattning tills du inte kan göra en repetition till under ett speciellt set, är absolut nödvändigt. Om du ville skulle du kunna göra det med 5 kg hantel men då skulle det ta 1000 reps, du skulle eventuellt kunna överbelasta muskeln med en lätt vikt och en mängd med reps. Men det finns ett bättre och mer effektivt sätt." Läs bifogad fil. Och du, detta är inte så att jag försöker visa dig om träning, jag vill bara informera på ett bra sätt. Du får ursäkta mig om jag har ett beteende som får dig att tro att jag tror att du inte kan något om träning Jag finner denna fil mkt intressant, den har förändrat mycket för mig. F_rst__vad_som_bygger_muskler.doc Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 9 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Ett tips kan du få, kom ihåg att du tränar för dig själv och inte för att impa på de andra killarna på gymmet(och ibland brudarna). Till exempel om du tar för tunga vikter så kan du få överbelastning på musklerna, och det finns nåt som kallas för överträning också. Du borde inte träna samma muskel mer än 3-4 gånger i veckan. Om man kör max-ot alltså cirka 4-6 reps med tunga vikter så ska man inte träna samma muskler på en vecka... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Om man kör max-ot alltså cirka 4-6 reps med tunga vikter så ska man inte träna samma muskler på en vecka... Nej, men då maxar man också. Vilket inte alla gör. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Noxzist Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Har inte påstått att min blir svagare men får mindre muskler Mindre muskler = mindre styrka = svagare. Cortez: 3-4 gånger i veckan? TRÄNA SAMMA MUSKEL!? MAN SKA TRÄNA VARJE MUSKEL VAR 7:e DAG CA. sry. for dubblis! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 9 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Du får ursäkta mig om jag har ett beteende som får dig att tro att jag tror att du inte kan något om träning Jag finner denna fil mkt intressant, den har förändrat mycket för mig. Jag uppfattar det som om du bara är trevlig och hjälper till men en fråga bara. Jag har inte tränat så mycket tidigare kört lite armhävningar situps och lite med hantlar. Min kropp är stor om man jämför med andra som inte tränar och jag undrar om man kan börja med max-ot direkt? för det värkar ju vara den bästa träningsmetoden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Noxzist - hahah nej då det är lungt , hmmm en kille på mitt gym la upp en massa såna övningar för mig, han hade bla max-ot, då sa han att det är mer rep med lättare vikter...kanske jag som hörde fel men..du kör ju det och jag gör det inte, och jag tror du vet vad du håller på med när du tränar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Noxzist Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Nej, men då maxar man också. Vilket inte alla gör. Dom som inte "maxar" överanstänger inte musklen tillräckligt = Dålig träning, ger sämre resultat m.m, så som en del okunniga tränar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Noxzist Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 (redigerad) Jag uppfattar det som om du bara är trevlig och hjälper till men en fråga bara. Jag har inte tränat så mycket tidigare kört lite armhävningar situps och lite med hantlar. Min kropp är stor om man jämför med andra som inte tränar och jag undrar om man kan börja med max-ot direkt? för det värkar ju vara den bästa träningsmetoden. Innan jag började träna så kunde jag inte alls mkt, efter en del månaders träning och läsning och frågor m.m m.m, så vet jag nu en hel del. Jag tycker att du ska träna ett tag, känna på övningar m.m. fråga om hjälp på övningar du inte vet hur man ska göra.. när du sedan har lagt upp ett passande tränings shema så kan du börja med max-ot =) ädit!: sry for dubblis! GLÖM INTE ATT VILA 1,5-2 minuter mellan varje set! (då du kör enligt mat-OT) "Att träna en muskel innan den är helt återhämtad sätter dig i en ond spiral av överträning. Överträning kommer inte att bygga muskler och är verkligen slöseri med tid." Redigerad 9 augusti, 2005 av Noxzist Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 1 mil på 47 min? ah, du sprang antagligen på asfalt =P Ja, jag sprang 90% på asfal och 10% i skog. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Noxzist Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Ja, jag sprang 90% på asfal och 10% i skog. Oh Jag sprang 1 mil i skogen på 1 timme 120% skog! Jävla cp skog, lera o berg, backar, och träsk.. skit jobbigt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Men så är det en av dom bästa övningarna för att få upp flåset, hur ligger du till med kondition på gymet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Noxzist Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Men så är det en av dom bästa övningarna för att få upp flåset, hur ligger du till med kondition på gymet? Me? Har rätt bra kondition, springer 5km lätt som en plätt i skogen =) eller vad menar du ? Sj då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kiedis Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 (redigerad) Ja du! Ok brukar underhålla med 30 min -1 timme efter varje pass, känns riktigt bra, så mycker spring i skogen har det dock inte blivit. Kör du ingen kondition efter gympass? Redigerad 9 augusti, 2005 av Kiedis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Noxzist Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Ja du! Ok brukar underhålla med 30 min -1 timme efter varje pass, känns riktigt bra, så mycker spring i skogen har det dock inte blivit. Kör du ingen kondition efter gympass? Hh, Ne faktiskt inte, brukar jogga lite då och så istället Värmer upp på band ibland.. och islutet ibland... Får ju lixom aldrig en kass kondition lixom. Håller den iform + att jag har gener som "hjälper till" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts