Jump to content

Styrketräning

Explosiv Anka
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 79
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Toppbidragare

Bilder

Explosiv Anka: oh, att variera ibland o springa nån dag e bra =) farsan brukar släpa med mig på 5km eller 1 mil ute i skogen (ingen gästvänlig platt mark direkt :huh:)

Börjat springa har jag redan gjort ett tag. Men är det inge bra att börja med Max-Ot på en gång? Sen en sista sak har du nån fil antigen text eller bilder med övningar som passar bra till Max-ot?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Börjat springa har jag redan gjort ett tag. Men är det inge bra att börja med Max-Ot på en gång? Sen en sista sak har du nån fil antigen text eller bilder med övningar som passar bra till Max-ot?

Jag menar att du kan börja med att känna på gymmet, tresta, få tips, kör sitt egna race ett tag innan du börjar =) Det går att köra nästan vilka övnignar som helst till max-ot =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gymmar då jag får tillfälle.

Bor ute på vyschan, så det är nån mil till närmsta gym.

Som tur är ligger gymmet 50 meter från skolan, så jag brukade träna på fredagar (5 timmars håltimme :) ).

Gå på gymet, och låt tränaren avgöra vad du behöver.

Se dock till att träna musklerna jämnt. Typ rygg lika mycket som bröst o mage, annars får du mysko hållning, och i längden ryggskador!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tränar,

20 armhävnigngar och 20 - 30 situpps innan jag lägger mig och sedan ca 3ggår i veckan så går jag på gym.

Mycket mer innan jag går och lägger mig behöver jag inte.. Vill inte bli biffig jag vill bli stark, det är skillnad.

Sedan springer jag då och då, senast vad det 1 mil på 47min.

Några tips kan jag tyvärr inte ge ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett tips om ni vill få lite muskler =). När ni tränar så kom ihåg att alltid ta med nånting att äta DIREKT efter! För att kroppen behöver fyllas på. Om ni inte äter nåt efter så tar kroppen massa skit från musklerna och de blir mindre. Det räcker med nån frukt direkt efter men när ni kommer hem (om ni inte redan är hemma vill säga) så ta nåt "riktigt" att äta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tränar,

20 armhävnigngar och 20 - 30 situpps innan jag lägger mig och sedan ca 3ggår i veckan så går jag på gym.

Mycket mer innan jag går och lägger mig behöver jag inte.. Vill inte bli biffig jag vill bli stark, det är skillnad.

Sedan springer jag då och då, senast vad det 1 mil på 47min.

Några tips kan jag tyvärr inte ge ut.

1 mil på 47 min? ah, du sprang antagligen på asfalt =P

Att träna innan man lägger sig är inte bra, kroppen behöver mat efter träning.

Biffig = stora blaffiga muskler = explosiva muskler. Annars e det sega muskler (uthålliga)

P-c-2: Att äta (tex. frukt) direkt efter träning återhämtar man sig snabbare. "Riktig" mat bör man äta 30 minuter efteråt ungefär. Kroppen tar energi från maten, dvs om man inte äter tillräkligt eller rätt, så tar kroppen energin av musklerna = man blir inte starkare. Allså behöver man inte ta en frukt direkt efter träningen, att äta riktig mat ungeför inom 30 min är däremot ett måste.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag menar att du kan börja med att känna på gymmet, tresta, få tips, kör sitt egna race ett tag innan du börjar =) Det går att köra nästan vilka övnignar som helst till max-ot =)

Ja men jag är inte så insatt i det där med övningar så jag skulle behöva tips så jag vet hur man kan köra? Det vore snällt

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja men jag är inte så insatt i det där med övningar så jag skulle behöva tips så jag vet hur man kan köra? Det vore snällt

Kolla mitt inläg om vad jag körde, det är ett perfekt schema för både nybörjare och "proffs".

Det är bra övningar för att få en basstyrka som är ett måste om du vill börja bygga stora muskler efter ett tag, övningarna går garanterat igenom hela kroppen som också är viktigt så att du inte bara kör 2-3 grupper och kör mindre på en annan grupp, man kan höja och sänka vikterna och det ger ändå resultat.

Sen är det ju bara att lägga till eller ta bort någon övning om du inte riktigt trivs med den, eller träna varierande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kolla mitt inläg om vad jag körde, det är ett perfekt schema för både nybörjare och "proffs".

Det är bra övningar för att få en basstyrka som är ett måste om du vill börja bygga stora muskler efter ett tag, övningarna går garanterat igenom hela kroppen som också är viktigt så att du inte bara kör 2-3 grupper och kör mindre på en annan grupp, man kan höja och sänka vikterna och det ger ändå resultat.

Sen är det ju bara att lägga till eller ta bort någon övning om du inte riktigt trivs med den, eller träna varierande.

Okej hur länge ska man köra med ditt träningsprogram då? Innan man börjar med max-ot. Och en sista fråga växer man bra i början med dit program, för det är ju alltid kul att se resultat fort :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur länge du kör beror på dig, när du känner dig redo...men kolla igenom om det finns andra liknande program innan, så du väljer rätt och tränar så du känner dig bekväm i din träning, också viktigt.

Beror på hur du är byggd nu? stor, liten, mellan? har du mycket underhudsfett så måste du underhålla det så det försvinner innan musklerna börjar synas.

Resultat får du garanterat i längden, kör i din egen takt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur länge du kör beror på dig, när du känner dig redo...men kolla igenom om det finns andra liknande program innan, så du väljer rätt och tränar så du känner dig bekväm i din träning, också viktigt.

Beror på hur du är byggd nu? stor, liten, mellan? har du mycket underhudsfett så måste du underhålla det så det försvinner innan musklerna börjar synas.

Resultat får du garanterat i längden, kör i din egen takt.

Jag är ganska stor bygd, inge mycket underhudsfett heller, har redan ganska stora muskler. Men för max-ot verka ju vara jäkligt bra men man kanske ska köra det där som du kör ett tag först?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor