Tiger Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 (redigerad) ...Skapa en tråd om bilar? Och btw, föredrar moppe, eftersom det är vad jag har. Redigerad 9 augusti, 2005 av Tiger Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Vet mycket väl hur nya fronten ser ut. men tycker inte den är ett dugg rundare SAAB: nee volvos bilar är rätthjulsdrivna, resten är inte värda att bli kallade volvo Jo det är väl rätt men om vi pratar design så är S70 den snyggaste runda Volvon. Jag tycker också en Volvo ska ha RWD. Lika mycket som en Saab ska ha FWD eftersom Volvos grej är RWD och Saabs grej FWD. Det ligger i båda bilmärkenas arv och det är ju viktigt att följa om man vill kalla sig premium. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 ...Skapa en tråd om bilar? En sådan tråd skulle jag trivas i. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 En sådan tråd skulle jag trivas i. Hehe jag med men jag tror den skulle spåra ut lite faktiskt. Har för mig vi haft de förut och då har den spårat ur. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nord Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Har hört mycket ont om X40. Ska tydligen vara väldigt dålig kvalitet och väldigt trång. Kan ju säkert vara en sak från bil till bil. Är nog mest troligt så då du är väldigt nöjd. X40? fler än jag som är trötta? Nja, inte riktigt den kritiken jag har hört. Men det är klart, den kritiken kanske kommer ifrån en familj med 3barn eller liknande. Då kan jag förstå att den är trång. Men som du sa, det är helt olika från till person som person. Menar, jag kör oftast själv, eller så har sambon bilen och då är den helt perfekt. Lagom med lastutrymme också. Men fars xc90 skojar vi inte bort. Synd bara han inte vräkte på med den nya v8:an. Den han har nu är en 2.5t AWD. Riktigt skön att köra i. Och det är faktiskt lite respekt att komma i den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tiger Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 (redigerad) En sådan tråd skulle jag trivas i. Men gör en då! Edit: Ajdå, läste SAABs post nu. Redigerad 9 augusti, 2005 av Tiger Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 X40? fler än jag som är trötta? Nja, inte riktigt den kritiken jag har hört. Men det är klart, den kritiken kanske kommer ifrån en familj med 3barn eller liknande. Då kan jag förstå att den är trång. Men som du sa, det är helt olika från till person som person. Menar, jag kör oftast själv, eller så har sambon bilen och då är den helt perfekt. Lagom med lastutrymme också. Men fars xc90 skojar vi inte bort. Synd bara han inte vräkte på med den nya v8:an. Den han har nu är en 2.5t AWD. Riktigt skön att köra i. Och det är faktiskt lite respekt att komma i den. Han menar väl S40/V40 men orkade inte skriva hela. Tiger: Det är bara vad jag tror. Men vi kan ju alltid prova. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tiger Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 (redigerad) Han menar väl S40/V40 men orkade inte skriva hela. Tiger: Det är bara vad jag tror. Men vi kan ju alltid prova. Ja gör det. Edit: Nej usch vad jag började spamma nu, ska se till att sticka. Redigerad 9 augusti, 2005 av Tiger Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 (redigerad) X40? fler än jag som är trötta? Nja, inte riktigt den kritiken jag har hört. Men det är klart, den kritiken kanske kommer ifrån en familj med 3barn eller liknande. Då kan jag förstå att den är trång. Men som du sa, det är helt olika från till person som person. Menar, jag kör oftast själv, eller så har sambon bilen och då är den helt perfekt. Lagom med lastutrymme också. Men fars xc90 skojar vi inte bort. Synd bara han inte vräkte på med den nya v8:an. Den han har nu är en 2.5t AWD. Riktigt skön att köra i. Och det är faktiskt lite respekt att komma i den. X40... X= insert bokstav här, altså samlingsnaman för alla "40"bilar. Redigerad 9 augusti, 2005 av KalleR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 X40? fler än jag som är trötta? Nja, inte riktigt den kritiken jag har hört. Men det är klart, den kritiken kanske kommer ifrån en familj med 3barn eller liknande. Då kan jag förstå att den är trång. Men som du sa, det är helt olika från till person som person. Menar, jag kör oftast själv, eller så har sambon bilen och då är den helt perfekt. Lagom med lastutrymme också. Men fars xc90 skojar vi inte bort. Synd bara han inte vräkte på med den nya v8:an. Den han har nu är en 2.5t AWD. Riktigt skön att köra i. Och det är faktiskt lite respekt att komma i den. Visst är jag trött men jag skrev faktiskt rätt X40 är samlingsnamnet för S40 och V40. Har hört kritiken från massa olika personer. Dels var den trång för lite längre personer och så var den trång i lastutrymme, och så var det ju kvaliteten som var urusel tydligen. Men det är säkert bara som med alla andra bilar, att det finns måndags-ex. Jo XC90 med V8 skulle vara kul, men det som är mindre kul är ju att motorn är från Yamaha eller hur var det? Stora bilar med V8 är kul, far min har en Chevrolet Tahoe, V8 på 250 hk. Rör på sig nått otroligt bra för att vara så pass stor och tung. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nord Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 (redigerad) Jaa, det stämmer. Min hjärna kopplar inte. *Drar svansen mellan benen och siktar mot sängen* lastutrymmet på en s40 suger rent ut sagt. Man får inte ens in EN resväska av normal storlek. Visst, v40 är kombi men lastutrymmet räcker mer än väl, OM man inte är flerbarnsfamilj. EDIT: Nu säger jag godnatt. Måste skärpa mig med tiderna Redigerad 9 augusti, 2005 av A.A Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 10 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2005 .klart att x40 suger.. det är ju DAF's och inga riktiga volvos.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 10 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2005 .klart att x40 suger.. det är ju DAF's och inga riktiga volvos.. Alla modeller är väl inte DAF's? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 10 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2005 .klart att x40 suger.. det är ju DAF's och inga riktiga volvos.. Gamla eller nya generationen? Själv tycker jag det är tvärtom. Alltså att volvo bör vara framhjulsdrivet (de e ju lyxbilar) medan SAAB ska vara bakhjulsdrivet(de ska vara en rolig halvsportbil). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ace Skrivet 10 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2005 Bra föredömmen av modsen.. Lite offtopic kanske Nullvote.. Epor är mer för raggare.. och jag är ingen raggare.. Bröt benet förra året när jag vurpade med moppen.. Gillar därför inte mopeder Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 10 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2005 (redigerad) Gamla eller nya generationen? Själv tycker jag det är tvärtom. Alltså att volvo bör vara framhjulsdrivet (de e ju lyxbilar) medan SAAB ska vara bakhjulsdrivet(de ska vara en rolig halvsportbil). Så BMW och MB borde vara framhjulsdrivna eftersom dom anses lyxiga? Och volvos bilar är lätt mer sportiga än saabs, S60R Slår 9-3Aeron i tester. Jag ser volvo mer som sport en lyx. S60 T5 gör 0-100 på 6,5 sek, inte så illa pinkat för en "familjebil" Redigerad 10 augusti, 2005 av KalleR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 10 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2005 Så BMW och MB borde vara framhjulsdrivna eftersom dom anses lyxiga? Och volvos bilar är lätt mer sportiga än saabs, S60R Slår 9-5Aeron i tester. Jag ser volvo mer som sport en lyx. S60 T5 gör 0-100 på 6,5 sek, inte så illa pinkat för en "familjebil" V70R och 9-5 Aero är inte bilar som ska jämföras heller. En 9-5 Aero bör jämföras med en V70 T5. Men förövrigt är det inte accelerationstiden till 100 som är viktigast. Sedan måste man ju också ha en rolig och sportig styrning (vilket Volvo har fått på S40/V50 nu men inte på de andra. Chassit är också en stor del i det hela. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 10 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2005 (redigerad) V70R och 9-5 Aero är inte bilar som ska jämföras heller. En 9-5 Aero bör jämföras med en V70 T5. Men förövrigt är det inte accelerationstiden till 100 som är viktigast. Sedan måste man ju också ha en rolig och sportig styrning (vilket Volvo har fått på S40/V50 nu men inte på de andra. Chassit är också en stor del i det hela. Skrev fel, menar såklart 9-3 Är väl medveten om att accet inte är allt, men det är det som märks mest för normalanvändaren. Vad jag har läst har S60R mycket vridstyvare chassi än vad 9-3Aero har. Redigerad 10 augusti, 2005 av KalleR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 10 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2005 (redigerad) Skrev fel, menar såklart 9-3 Är väl medveten om att accet inte är allt, men det är en stor del.. och det är det som märks mest för normalanvändaren. Vad jag har läst har S60R mycket vridstyvare chassi än vad 9-3Aero har. Jo men där är det ju 9-3SS Aero mot S60 T5. Det kan hända att den har men båda bilarna har ruskigt bra chassi. Så vilken man vill ha är mer en smaksak. Redigerad 10 augusti, 2005 av SAAB Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 10 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2005 Jo men där är det ju 9-3SS Aero mot S60 T5. Va? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts