Jump to content

Bully

Kiedis
 Share

Recommended Posts

Rockstar Games är i blåsväder igen.

Efter "Hot coffee"-incidenten kommer nästa kontroversiella släpp:

"Bully" – ett spel om mobbing.

Det skandalomsusade spelföretaget hamnade senast i tvist med bland andra Hillary Clinton. Då var det på grund av de grova sexscener – som gick under namnet "Hot Coffee" – man bäddat in i sitt storsäljande spel "Grand theft auto: San Andreas".

Den här gången handlar det om "Bully", ett spel om mobbning och trakasserier på en brittisk internatskola.

– Det här spelet borde förbjudas, säger Liz Carnell från organisationen Bullying Online, en välgörenhetsförening med mål att bekämpa mobbing på skolgårdarna i Storbritannien.

– Jag är extremt orolig för att barn kommer spela det och ta efter spelet i verklighetens klassrum, säger hon till spelsajten Gamespot.com.

I Florida har advokat Jack Thompson utfärdat ett uttalande riktat till Rockstars ordförande där han säger att, "Jag och många andra ber dig idag att stoppa släppet av 'Bully'."

Spelet är planerat släppas i oktober i år. Ingen kommentar har ännu offentliggjorts från Rockstar-lägret.

Nå flipp eller flopp? vad tror ni?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nå flipp eller flopp? vad tror ni?

Jag tycker att det kanske går över gränsen,det beror på vad man kan göra i spelet.

Men,här ska ni få höra en sak som MÅNGA inte hört om(inte vissa i helafall.

Ett spel från Norge,som är tjejspel,onlinespel är meningen att man ska förnedra varandra och mobba varandra i *Skolan* tror jag.

varför gör dom inget för/mot det? det finns i USA med.

Det tycker jag är värre att lära sig förnedra folk.

*jag är dålig på att uttrycka mig bra*

Redigerad av Elander
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att det kanske går över gränsen,det beror på vad man kan göra i spelet.

Men,här ska ni få höra en sak som MÅNGA inte hört om(inte vissa i helafall.

Ett spel från Norge,som är tjejspel,onlinespel är meningen att man ska förnedra varandra och mobba varandra i *Skolan* tror jag.

varför gör dom inget för/mot det? det finns i USA med.

Det tycker jag är värre att lära sig förnedra folk.

*jag är dålig på att uttrycka mig bra*

Jo, jag läste det i Aftonbladet/expressen för några månader sen :ph34r:. Alltså det är ju ett sjukt spel, fattar inte hur man kan göra sånt skit. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, jag läste det i Aftonbladet/expressen för några månader sen ^_^. Alltså det är ju ett sjukt spel, fattar inte hur man kan göra sånt skit. ;P

Mmmm.Helt onödigt spel. Inte konstigt om tjejerna på skolan kommer med mystiska ord B)

Men jag tycker på ett sätt att det är bra att The warriors och Bully kommer nu,

för att sedan kommer ju ABP&APB???(heter det väl)

Och då måste vi ha något att gnaga på sålänge :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor