darkfejs Skrivet 15 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2005 Men kan du sluta vara så envis när du inte vet någonting? 6600gt är såååå mycket bättre än ditt jävla 6200 inse Men om 6600är så mycket snabbare än 6200 så är väll 6800 så javla mycet snabbare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 15 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2005 Men om 6600är så mycket snabbare än 6200 så är väll 6800 så javla mycet snabbare Så jävla mycket dyrare också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkfejs Skrivet 15 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2005 Ja har hittat ett för 2000 men vad föreslår du ett bra 6600 eller ett dåligt 6800 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 15 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2005 Nu har jag köpt ett Sparkle GeForce 6200... Jag har ett problem... När jag stoppar i kortet och startar datorn fattar det inte att skärmen är i ett kort och det dyker upp ett meddelande där det står "no signal". Detta tror jag är för att kortet är på x8, och AGP:n bara löarar av x4. Andra med samma dator som jag har dock kort med AGPx8, och det går. Så jag förtår inte vad som är fel!? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 15 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2005 Nu har jag köpt ett Sparkle GeForce 6200... Jag har ett problem... När jag stoppar i kortet och startar datorn fattar det inte att skärmen är i ett kort och det dyker upp ett meddelande där det står "no signal". Detta tror jag är för att kortet är på x8, och AGP:n bara löarar av x4. Andra med samma dator som jag har dock kort med AGPx8, och det går. Så jag förtår inte vad som är fel!? Ajdå... Men, måste man inte typ "säga till" datorn att man byter grafikkort? Typ som nån drivrutin? (Är inte haj alls på sånt här :"> ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkfejs Skrivet 15 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2005 Ok nu blev jag lite skraj för jag ska köpa mitt kort imorgon Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 16 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2005 Nu har jag köpt ett Sparkle GeForce 6200... Jag har ett problem... När jag stoppar i kortet och startar datorn fattar det inte att skärmen är i ett kort och det dyker upp ett meddelande där det står "no signal". Detta tror jag är för att kortet är på x8, och AGP:n bara löarar av x4. Andra med samma dator som jag har dock kort med AGPx8, och det går. Så jag förtår inte vad som är fel!? Fick det problemet när jag bankade i bordet, datorn hängde sig och jag fick no signal medelandet, sen så grävde jag runder lite i burken och tryckte på sladdar och sånt. Inget funkade, sen så tryckte jag till grafikkortet lite och vipps den hittade skärmen, kolla så du har tryckt dit kortet ordentligt. @Siana, hur ska han göra det när hans skärm inte funkar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tija Skrivet 16 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 16 augusti, 2005 Billigt och bar går inte ihopp Jodå, se bara på mig... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Meller Skrivet 17 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2005 Ja har hittat ett för 2000 men vad föreslår du ett bra 6600 eller ett dåligt 6800 Köp LE om du kan klocka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Meller Skrivet 17 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 17 augusti, 2005 (redigerad) Du är så trevlig är sympatisk... Jag gillar dig... Du med aKi... Jag tror jag ska sluta komma med mina åsikter och att fråga om saker, går det bra för er? *EDIT* Meller, vilken var den första länken du postade? Var det till en 6800:a? 9800pro EDIT satans dubbelpost Redigerad 17 augusti, 2005 av Meller Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 19 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2005 Fick det problemet när jag bankade i bordet, datorn hängde sig och jag fick no signal medelandet, sen så grävde jag runder lite i burken och tryckte på sladdar och sånt. Inget funkade, sen så tryckte jag till grafikkortet lite och vipps den hittade skärmen, kolla så du har tryckt dit kortet ordentligt. @Siana, hur ska han göra det när hans skärm inte funkar Jag gick till min väns far som är kunnig inom det området, och efter tre kvarts pillande i BIOS sa han; "Asså, det enda som verkar logiskt är att du inte har stoppat i det ordentligt". Så testade han. *KLICK* Nu fungerar det utmärkt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 19 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 19 augusti, 2005 (redigerad) Jag gick till min väns far som är kunnig inom det området, och efter tre kvarts pillande i BIOS sa han; "Asså, det enda som verkar logiskt är att du inte har stoppat i det ordentligt". Så testade han. *KLICK* Nu fungerar det utmärkt *And he lived happily ever after* FUCKING DATAPARADISET MAIL FRÅN DATAPARADISET.COM Hej xxx, Tack för order & förtroende. Beställd produkt: CGA-E968TVD9600 128MB 400/200 CRT DVI-I TV (810Kr) är slut på lagret & vi har ej exakta nya leveransbesked. Kolla gärna på hemsidan om DU kan hitta ngt i Centrallager som Du vill ersätta detta kort med. Om ej svar: Vi skickar samma minut varan kommer in på lagret, men vet ej när detta blir idag då våra leverantörer ej ger oss enhetligt besked. Återkom gärna med frågor & synpunkter. Med vänliga hälsningar, Dataparadiset.com Ska nog välja ett annat istället nu... Redigerad 2 november, 2011 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkfejs Skrivet 20 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2005 Är det lätt att säta i sladdarna på ett kort jag har aldrig hållt på att frixa saker i datorn :"> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 20 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 augusti, 2005 Är det lätt att säta i sladdarna på ett kort jag har aldrig hållt på att frixa saker i datorn :"> Det är lätt, och ofta rätt uppenbart hur det ska göras. Annars står det i manualen (Inga sladdar behövdes till mitt kort, och det fungerar bra ändå. Det klarar iallafall av GTA - SA. Moahaa!) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkfejs Skrivet 21 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 21 augusti, 2005 Ok tackar så mycket Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 22 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2005 Ska köpa det här kortet istället Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkfejs Skrivet 22 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2005 (redigerad) Ska köpa det här kortet istället Köp det här istället det är dock bara 9600 men det har 256mb men dom är nog ungefärt lika bra tror jag så om du vill spara pengar så kan du köpa 9800 för det var biligare Redigerad 22 augusti, 2005 av darkfejs Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fralla_24 Skrivet 22 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2005 Köp det här istället det är dock bara 9600 men det har 256mb men dom är nog ungefärt lika bra tror jag så om du vill spara pengar så kan du köpa 9800 för det var biligare Spelar ingen roll om det är 128 eller 256 på kortet. Först skall du ta reda på hur många pipes samt klockfrekvens på kortet du skall köpa, skit i om det är 128 eller 256.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 22 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2005 Om jag vill ha ett skyst moderkort med socket 754, vad skriver ni då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ace Skrivet 22 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2005 Om jag vill ha ett skyst moderkort med socket 754, vad skriver ni då? AGP eller PCI-Express? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts