Panimala Skrivet 13 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2005 Man kan inte få ett bra kort på 500-lappen. Helt omöjligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 13 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 augusti, 2005 Man kan inte få ett bra kort på 500-lappen. Helt omöjligt. Du har inte läst speciellt noga och insett att just den meningen redan blivigt sagd, eller, hur? @Sikorka Beroende på hur bra din dator är. Jag tycker du ska köpa ett grafikkort, men om din dator är så till åren kommen att det inte gör någon skillnad så kanske du ska skaffa någon ny. Jag är dock ekonomisk, så köp ett grafikkort Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkfejs Skrivet 14 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2005 Spelar det någon roll vilken kort model man har jag menar det är väll ändå Specifikationererna som avgör hur bra prestanda det blir eller (:!!! ?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 14 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2005 Spelar det någon roll vilken kort model man har jag menar det är väll ändå Specifikationererna som avgör hur bra prestanda det blir eller ?? Bygger det på samma modell så är skillnaden liten, men ofta någon så du bör ju kolla specifikationerna så att du får det bästa. Mitt val stod ju mellan Sparkles och Leadteks grafikkort, båda byggde på Geforce 6200, men Sparkles hade högre värden på något (:!!! ... Det skillde t.ex 250 Mhz på minnet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 14 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2005 Ja. Och olika modeller har olika prestanda? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkfejs Skrivet 14 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2005 Ja men det är mer vanligt att kort med 128 mb har höga värden än vad 256mb har varför ?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 14 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2005 Ja men det är mer vanligt att kort med 128 mb har höga värden än vad 256mb har varför ?? Med de billiga, halvkassa korten i samma prisklass är det så. T.ex ett 128 mb kort för 500 kr är ungefär lika bra som ett 256 mb kort för 500 kr Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Meller Skrivet 14 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2005 (redigerad) Det blev fel, bajs.. köp för guds skull inte 9600, varken pro eller xt eller annat jox. isf är det bättre att spara lite till så att ni har råd med ett 6600gt som håller mycket längre.. Redigerad 14 augusti, 2005 av Meller Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 14 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 augusti, 2005 Det blev fel, bajs.. köp för guds skull inte 9600, varken pro eller xt eller annat jox. isf är det bättre att spara lite till så att ni har råd med ett 6600gt som håller mycket längre.. Det kortet är inte så snabbt... Tror jag, jag såg bara att det Geforce 6200 jag ska köpa är snabbare på sina ställen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fralla_24 Skrivet 15 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2005 (redigerad) .köp det jag har, ATI radeon X850 Xt , endast 5800:- Lyckat köp grabben. Du får ett x850xt för 3899kr. För 5800 hade du fått ett 7800GTX.. Till trådskaparen: Försök spara pengar till detta: http://www.datorhandel.com/se/index.php?re...tnr=CGN-G668TVD eller ett 9800 pro med ice-q kylning. Redigerad 15 augusti, 2005 av Fralla_24 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkfejs Skrivet 15 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2005 (redigerad) Jag har funderat på att köpa ett geforce 6800 128mb för bara 2000kr så här ser det ut http://www.dataparadiset.com/default.asp?pid=21564 är det bra?? *EDIT* det är ett fel på länken så ni kan gå in på http://www.dataparadiset.com/default.asp?pid=21564 och gå in på grafikkort och kolla på det biligaste 6800 det funderar jag på. Redigerad 15 augusti, 2005 av darkfejs Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Dumbom Skrivet 15 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2005 Här har ni en ganska använbar länk om man vill jämföra grafikkort. http://www.gpureview.com/show_cards.php Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Meller Skrivet 15 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2005 Det kortet är inte så snabbt... Tror jag, jag såg bara att det Geforce 6200 jag ska köpa är snabbare på sina ställen Men kan du sluta vara så envis när du inte vet någonting? 6600gt är såååå mycket bättre än ditt jävla 6200 inse Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 15 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2005 Här har ni en ganska använbar länk om man vill jämföra grafikkort. http://www.gpureview.com/show_cards.php Det var en rätt så bra sida faktiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 15 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2005 Men kan du sluta vara så envis när du inte vet någonting? 6600gt är såååå mycket bättre än ditt jävla 6200 inse Håller med. @Stora_tomtefar: Här kan du få det bekräftat... Kolla även på benchmark resultaten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 15 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2005 Det kortet är inte så snabbt... Tror jag, jag såg bara att det Geforce 6200 jag ska köpa är snabbare på sina ställen Visa mig vart 6200 är snabbare än 6600gt så ska du få ett kex. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 15 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2005 (redigerad) Men kan du sluta vara så envis när du inte vet någonting? 6600gt är såååå mycket bättre än ditt jävla 6200 inse Du är så trevlig är sympatisk... Jag gillar dig... Du med aKi... Jag tror jag ska sluta komma med mina åsikter och att fråga om saker, går det bra för er? *EDIT* Meller, vilken var den första länken du postade? Var det till en 6800:a? Redigerad 15 augusti, 2005 av Stora_tomtefar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 15 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2005 Du är så trevlig är sympatisk... Jag gillar dig... Du med aKi... Jag tror jag ska sluta komma med mina åsikter och att fråga om saker, går det bra för er? *EDIT* Meller, vilken var den första länken du postade? Var det till en 6800:a? Men när du säger att ett 6200 är bättre än ett 6600gt så kan man inte bara sitta tyst, tänk om han hade köpt ett sånt istället för ett 6600gt. Jippi vad glad han skulle blivit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 15 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2005 (redigerad) Men när du säger att ett 6200 är bättre än ett 6600gt så kan man inte bara sitta tyst, tänk om han hade köpt ett sånt istället för ett 6600gt. Jippi vad glad han skulle blivit. Aja, strunt samma. Jag har lärt mig och sitter i skamvrån för min okunnighet. (Dessutom så byggde jag det jag sa på att jag tittade på de olika frekvenserna korten hade, och det på 6200 hade hade sina värden högre än det där andra. Men... Visst låter det rätt logiskt att 6600 är bättre än 6200...) Redigerad 15 augusti, 2005 av Stora_tomtefar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bullet Skrivet 15 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2005 Men när du säger att ett 6200 är bättre än ett 6600gt så kan man inte bara sitta tyst, tänk om han hade köpt ett sånt istället för ett 6600gt. Jippi vad glad han skulle blivit. Håller med till 100%!. 6600gt är fett bra. Inget snack om saken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts