skribb Skrivet 8 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2005 Det finns en knapp som heter Edit. Använd den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkfejs Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Ok de ska ja Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkfejs Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Radeon9600 är det bästa kortet kring tusenlappen, efter en nogran koll Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ebeeto Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Du är inte helt bra på att lyssna, va? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 9 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Om jag som har Celeron processor köper detta nya grafikkort, hur mycket bättre blir det egentligen? För jag menar, den usla processon till trots, det bör ju bli skillnad i vad datorn klarar av rent generellt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 (redigerad) Det låter helt otroligt. Du har typ 3 fps då elleR? Nja... plussa till 20fps och du har rätt svar. Otroligt? Njaej. De senaste spelen är/blir mer optimerade för shader 2.0, 3.0. Vad händer då för de som bara har 1.1 och inte kan se alla effekter som finns i 2.0, 3.0? Jo, vi får istället inga effekter alls.. och det betyder..? (?=mera fps). Jag ser inte mer i F.E.A.R. än det jag ser i HL2 (som jag spelar maxxat om man inte räknar med: 1024X768, billinear, medium på texturer och ingen Anti aliesing). Texturer, lite vatten pölar, någon 1.1 shader... inget som inte är snyggare än Americas Army/spel med motsvarande grafik. Fastän jag har så relativt "höga" inställningar så är det inte så snygg grafik. Det som får min dator att hacka är "light detail" och "shadow detail". Dessa har jag därför sänkt till medium, effekter som "fysik" och "skott-effekter" kan jag maxxa. Varför? De är inte så snygga ändå... låg upplöst rök och enormt stora och FÅ (till skillnad från AAs 1000 dekaler) dekaler. Detta i shader 1.1 såklart. Har spelat spelet med maxxat grafik... och ja, jag ser allt jag missar direkt. Låter det fortfarande otroligt? EDIT (tar skribbs tipps på allvar): @Stora tomtefar; En dator blir aldrig snabbare än din CPU. Det värsta som kan hända är att du får följande situation: Din dator är precis lika seg i dina spel som nu, MEN du kan höja grafiken så mycket du vill utan att det blir värre. Men det är det VÄRSTA som kan hända... Redigerad 9 augusti, 2005 av Pain To ThE MaX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sikorka Skrivet 10 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2005 (redigerad) Ok de ska ja Radeon9600 är det bästa kortet kring tusenlappen, efter en nogran koll Lär dig reglerna grabben,, §1.5 - Spam är förbjudet. Till spam räknas bland annat inlägg som är helt onödiga, inlägg som bara postas för att förstöra eller inlägg som upprepas i masstal. Redigerad 10 augusti, 2005 av Sikorka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkfejs Skrivet 10 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2005 (redigerad) Jag är ledsen att jag skrev så många inläg på rad :"> ja viste inte hur man skulle använda (EDIT) men nu vet jag SKA EJ UPPREPAS Redigerad 10 augusti, 2005 av darkfejs Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oscarw_89 Skrivet 10 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2005 (redigerad) Gigabyte nVidia GeForce 6600 256 MB 300/1100MHz PCI-E SILENT PIPE http://www.jmedata.se/product.asp?itemno=23114 Detta kort får jag i morgon, fast det e ju pci express men jag tror det finns någonstans med AGP (har sett det på tillverkarens hemsida). EDIT: gå in på sidan och tryck på länken igen Redigerad 10 augusti, 2005 av oscarw_89 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkfejs Skrivet 10 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 10 augusti, 2005 (redigerad) Gigabyte nVidia GeForce 6600 256 MB 300/1100MHz PCI-E SILENT PIPE http://www.jmedata.se/product.asp?itemno=23114 Detta kort får jag i morgon, fast det e ju pci express men jag tror det finns någonstans med AGP (har sett det på tillverkarens hemsida). EDIT: gå in på sidan och tryck på länken igen Det ser ut att vara ett riktit bra kort för du pengarna .Det kanske blir det kortet jag köper med tack för tipset *EDIT* Men jag har hittat precis det kortet på dustin men på dustin är det 200kr dyrare JME : http://www.jmedata.se/start.asp?fromJS=pro...p||itemno=23114 dustin : http://www.dustin.se/dacsaportal/?ProdID=5010082050 men på dustin tillkomer spel Redigerad 10 augusti, 2005 av darkfejs Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Slippy Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 (redigerad) Går det att använda vilket grafik kort som helst i sin dator? Redigerad 11 augusti, 2005 av Slippy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 Går det att använda vilket grafik kort som helst i sin dator? Nej. Har du AGP, vilket jag vet att just DU har, så måste du köpa AGP kort. Alltså kommer PCE-express kort INTE att fungera i din dator. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Slippy Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 Nej. Har du AGP, vilket jag vet att just DU har, så måste du köpa AGP kort. Alltså kommer PCE-express kort INTE att fungera i din dator. Tack (:!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkfejs Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 (redigerad) Tack Hur ska ja veta vad jag har för kort *EDIT* jag har en dell dator Redigerad 11 augusti, 2005 av darkfejs Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oscarw_89 Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 Sa ju att mitt va PCI Express (jag fick ett spel med också). Men kortet finns med agp också fast jagar inte hittat det med det bara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 11 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 Hur ska ja veta vad jag har för kort *EDIT* jag har en dell dator Det får du undersöka.. Kolla hur moderkortet ser ut, hur slotarna ser ut. Läs i manualen. Annars kan du ju ta kort på det så kan vi se om vi kan lista ut vad det ska vara, eller om du har en länk till moderkortet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 Det får du undersöka.. Kolla hur moderkortet ser ut, hur slotarna ser ut. Läs i manualen. Annars kan du ju ta kort på det så kan vi se om vi kan lista ut vad det ska vara, eller om du har en länk till moderkortet. Eller berätta vilket grafikkort som finns i datorn. Geforce 4 och äldre= garanterat AGP. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 Kör själv på ATI Radeon 9600, som EB2 har tipsat om... 902:- inkluderat frakt, moms och hela faderallan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkfejs Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 Sa ju att mitt va PCI Express (jag fick ett spel med också). Men kortet finns med agp också fast jagar inte hittat det med det bara. Ärdu säker att det fins till AGP?? jag har kollat på många sidor men inte hittat det till agp men jag är ganska säker på vilket kort ja ska köpa http://www.dustin.se/dacsaportal/?ProdID=5010064519 kommer det klara de nya spelen bra ?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bullet Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 Ärdu säker att det fins till AGP?? jag har kollat på många sidor men inte hittat det till agp men jag är ganska säker på vilket kort ja ska köpa http://www.dustin.se/dacsaportal/?ProdID=5010064519 kommer det klara de nya spelen bra ?? Varför är du så kåt på dustin.se? Och ja, Det kortet är väll ganska bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts