Stora_tomtefar Skrivet 5 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2005 Frågar lite snabbt och diskret, jag tänker för så lite pengar som möjligt köpa ett nytt grafikkort, och jag undrar om det här kan vara ett som jag kan köpa med gott samvete? Annars, har ni några förslag? Helst runt 500-lappen :"> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Ryder Skrivet 5 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2005 Billigt och bar går inte ihopp Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 5 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2005 Billigt och bar går inte ihopp Okej, men billigt och så bra som möjligt, då... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 5 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2005 256mb för 500:- är bra som fan Det här finns också, men det är egentligen hugget som stucket... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 5 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2005 256mb för 500:- är bra som fan Det här finns också, men det är egentligen hugget som stucket... Varför ta det när man kan ta det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 5 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2005 Varför ta det när man kan ta det? ...Slå till Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 5 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2005 Det spelar ju inte nå större roll om kortet har 256 mb eller 128 mb. Men du ville ju ha billiga kort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 5 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2005 Det spelar ju inte nå större roll om kortet har 256 mb eller 128 mb. Men du ville ju ha billiga kort. Precis såna "dåliga" kort presterar ändå inte tillräckligt bra för att dra nytta ur 128mb extra minne. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 5 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2005 Helst runt 500-lappen :"> Får du ingenting för. Typ Geforce5000, som suger apa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 5 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2005 Precis såna "dåliga" kort presterar ändå inte tillräckligt bra för att dra nytta ur 128mb extra minne. Sant. Men prisskillnaden emellan ett billigt 128mb och ett billigt 256 är inte särskilt stor, så varför inte lika väl ta 256? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 5 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2005 Får du ingenting för. Typ Geforce5000, som suger apa. Nåja, bättre än ett inbyggt grafikkort som stjäl minne från mitt RAM, eller hur? Jag är ju heller inte ute efter att spela de allra senaste spelen eller så, jag vill bara kunna köra de jag har utan problem. Dessutom så är ju prisskillnaden som sagt inte så stor, bättre med för mycket av det dåliga än för lite av det dåliga Men låt oss säga att vi jämför detta geforce, hur bra skulle det prestera? vad skulle det klara av? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 5 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2005 Tja. Spel från 2003 och bakåt, typ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 5 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2005 Tja. Spel från 2003 och bakåt, typ. Det duger väl? Nutiden är överskattad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
wiken Skrivet 5 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2005 Grafik kortet från jme data då? vad för spel klarar d av me hyfsad grafik?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
T-Ryder Skrivet 5 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2005 Grafik kortet från jme data då? vad för spel klarar d av me hyfsad grafik?? Öhh, Va? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
wiken Skrivet 5 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2005 Öhh, Va? Ja asså det grafikkortet vad klarar d av för spel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 5 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2005 Ja asså det grafikkortet vad klarar d av för spel? Det undrar jag också, för att jag funderar på att köpa det. I ärlighetens namn finner jag ingen skillnad på det och sådana som kostar många tusen mer, för att alla värden verkar vara desamma. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hew Skrivet 5 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2005 Det undrar jag också, för att jag funderar på att köpa det. I ärlighetens namn finner jag ingen skillnad på det och sådana som kostar många tusen mer, för att alla värden verkar vara desamma. Det som spelar mest roll är kärnan, inte värdena som hur många MB kortet har etc. Kortet ifrån JMEData kommer väl kunna klara spel som är några år gamla rätt hyffsat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
wiken Skrivet 5 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2005 Så dom korten ni har lagt fram just här skull inte palla med att få typ san andreas at se bra ut eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 5 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2005 (redigerad) Det som spelar mest roll är kärnan, inte värdena som hur många MB kortet har etc. Kortet ifrån JMEData kommer väl kunna klara spel som är några år gamla rätt hyffsat. Så nya spel såsom FarCry, Doom3 och Half-Life2 är inte att tänka på då? *Edit* Hmm, precis samma fråga som Wiken, sorry Redigerad 5 augusti, 2005 av Stora_tomtefar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts