Stian Skrivet 5 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2005 (redigerad) "10. The Norwegian lives in the first house." Hur vet man vilket hus som är först i raden, längst till höger eller vänster? .dom går från upp till ned, eller först i tabellen om du så vill.. Efersom att Einstein var tysk så blir först huset längst till vänster. HEJA NORGE föresten Redigerad 5 augusti, 2005 av Stian Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 5 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2005 (redigerad) Mmm man går nog i lågstadiet när man e 15 ja Är du 15? du har ju skrivit att du är -84. *ULTRAKNÄCKT* Jag har inte läst tråden så jag vet inte om det redan har tagits upp. Redigerad 5 augusti, 2005 av Glockalnet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
zxcv Skrivet 5 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2005 (redigerad) Först när jag läste det tänkte jag försöka men sen var jag på väg att ge upp för att mitt "system" som jag gjorde i paint blev konstigt. Men då tänkte jag att den måste jag fan klara och så använde jag papper, penna och sax istället. Jag tror jag har lösning, allt verkar stämma. (edit: lite stavfel.) Redigerad 5 augusti, 2005 av zxcv Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 5 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2005 Är du 15? du har ju skrivit att du är -84. *ULTRAKNÄCKT* Jag har inte läst tråden så jag vet inte om det redan har tagits upp. . blev ja knäckt nu? nej.... ja har bara tagit nåt födelsedatum... inte för o lura nån eller nåt utan hade bara lust... så nej, ja blev inte knäckt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
beat Skrivet 5 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2005 (redigerad) De verkar som att detta inte är orginalproblemet. There are five houses in a row in different colors. In each house lives a person with a different nationality. The five owners drink a different drink, smoke a different brand of cigar and keep a different pet, one of which is a Walleye Pike. The question is-- who owns the fish? Orginalet ska tydligen vara såhär: There are five houses in a row in different colors. In each house lives a person with a different nationality. The five owners drink a different drink, smoke a different brand of cigar and keep a different pet. The question is-- who owns the fish? I "orginalet" står de inget om att någon verkligen äger fisken. I tipsen räknas 4 djur upp, men fisken nämns inte. Det femte husdjuret skulle ju lika gärna kunna vara en orm. "Vem äger fisken?"....de kan ju vara vem som helst. För att komma fram till ett svar måste man alltså ANTAGA att de femte husdjuret är en fisk. I probelmet på sidan är orden "..one of which is a Walleye Pike." tillagda. En Wallaby Pike är en FISK, vilket betyder att de femte djuret måste vara en fisk, de är alltså FAKTA. I orginalproblemet står bara en FRÅGA, och där har man ingen FAKTA som säger att de femte husdjuret är en fisk. Men på sidan från första posten finns de såklart ett svar, som är............. Redigerad 5 augusti, 2005 av beat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 5 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2005 De verkar som att detta inte är orginalproblemet. There are five houses in a row in different colors. In each house lives a person with a different nationality. The five owners drink a different drink, smoke a different brand of cigar and keep a different pet, one of which is a Walleye Pike. The question is-- who owns the fish? Orginalet ska tydligen vara såhär: There are five houses in a row in different colors. In each house lives a person with a different nationality. The five owners drink a different drink, smoke a different brand of cigar and keep a different pet. The question is-- who owns the fish? I "orginalet" står de inget om att någon verkligen äger fisken. I tipsen räknas 4 djur upp, men fisken nämns inte. Det femte husdjuret skulle ju lika gärna kunna vara en orm. "Vem äger fisken?"....de kan ju vara vem som helst. För att komma fram till ett svar måste man alltså ANTAGA att de femte husdjuret är en fisk. I probelmet på sidan är orden "..one of which is a Walleye Pike." tillagda. En Wallaby Pike är en FISK, vilket betyder att de femte djuret måste vara en fisk, de är alltså FAKTA. I orginalproblemet står bara en FRÅGA, och där har man ingen FAKTA som säger att de femte husdjuret är en fisk. Men på sidan från första posten finns de såklart ett svar, som är............. Intressanta synpunkter. Dock handlar hela topicen om problemet som lyder: "There are five houses in a row in different colors. In each house lives a person with a different nationality. The five owners drink a different drink, smoke a different brand of cigar and keep a different pet, one of which is a Walleye Pike..." Själv har jag bara hört talas om denna version också, var har du hört om "orginalet"? Dessutom ser jag att du använder ordet "tydligen", varför det? Har du bara hört talas om "orginalet" du pratar om eller har du en säker källa? Men som sagt, intressanta synpunkter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Guest AdamZZ Skrivet 5 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2005 Vill veta svaret Skicka PM någon Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
beat Skrivet 6 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2005 (redigerad) Intressanta synpunkter. Dock handlar hela topicen om problemet som lyder: "There are five houses in a row in different colors. In each house lives a person with a different nationality. The five owners drink a different drink, smoke a different brand of cigar and keep a different pet, one of which is a Walleye Pike..." Själv har jag bara hört talas om denna version också, var har du hört om "orginalet"? Dessutom ser jag att du använder ordet "tydligen", varför det? Har du bara hört talas om "orginalet" du pratar om eller har du en säker källa? Men som sagt, intressanta synpunkter. Hehe, tydligen var kanske inte rätt ordval där, svårt o formulera mig som jag menar ibland De måste ju vara orginalet, eftersom Einstein var en knepig o klurig snubbe så skulle han ju inte skrivit att en av dom hade en fisk, då kan vilken idiot som helst komma fram till vem som har fisken. Genom att bara ställa frågan "Who owns the fish?" och inte ge nån som helst indikation att någon av de 5 grannarna verkligen äger fisken lurar han oss. Bara ett fåtal skulle kunna klurar ut de. Jag hade ju lätt gått på den. Men de problemet som du tar upp på första sidan har ju en lösning. Dock finns de flera sätt att komma fram till den. Redigerad 6 augusti, 2005 av beat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 6 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2005 Testade, var rätt svårt, ska ta och klara den imorgon, ids inte sätta in mig i det nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 8 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2005 Jag har nu fått ett svar från tävlingsledningen: Thanks for entering our "Whose Fish" puzzler. Over 7,000 people entered and slightly more than half of them figured out that the "German"(markera för att se svaret) has the Walleye Pike for a pet. Och här kan ni se mitt svar: (markera för att se mitt svar) "The German owns the fish. Yellow house; Norwegian, water, Dunhills, cats. Blue house; Dane, tea, Blends, horses. Red house; Brit, milk, Pall Malls, birds. Green house; German, coffee, Princess, Walleye Pike. White house; Swede, beer, Bluemasters, dog." Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Slippy Skrivet 8 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2005 Haha, gjorde den i skolan för ett tag sen.. tog 3 timmar innan jag löste den Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Ja sånt här har vi fått göra MASSOR med gånger i skolan. Riktigt lätt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Alla säger att det är så himla lätt för ni gjort nåt liknande i skolan, ni vet att det går att göra såna här svårare än andra? Det är inte samma svårighet på alla tester. "Orka göra sånt här, för jag klarade nåt ultralätt i skolan, så då behöver jag inte göra den här svårare för jag kunde den lätta därför kan jag den svåra." Logiskt tänkande, don't you think? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 9 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Alla säger att det är så himla lätt för ni gjort nåt liknande i skolan, ni vet att det går att göra såna här svårare än andra? Det är inte samma svårighet på alla tester. "Orka göra sånt här, för jag klarade nåt ultralätt i skolan, så då behöver jag inte göra den här svårare för jag kunde den lätta därför kan jag den svåra." Logiskt tänkande, don't you think? Instämmer. Många tycker att det är lätt, men de bevisar inget genom att bara skriva det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 (redigerad) Tror att jag klarade den nu. Fick German som svar. Han ska bo i det gröna huset, Dricka Kaffe, Röka Prince, och alltså ha en Walleye Pike som husdjur. edit: Kollade, och jag hade samma svar som Tackleberry. Ska också maila in Redigerad 9 augusti, 2005 av Everest Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
hyperberit Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Orka göra den där grejen, jag vet redan att jag är waaay mycket coolare än alla er här så Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Orka göra den där grejen, jag vet redan att jag är waaay mycket coolare än alla er här så Haha, tror jag inte på förrän motsatsen bevisas Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
hyperberit Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 (redigerad) Haha, tror jag inte på förrän motsatsen bevisas Jag har traktorkort, fett i håret och en vit tröja! bevisar inte det allt? edit: Jag har ett 24-pack cola också, jag är coolare än george bush nu va? Redigerad 9 augusti, 2005 av hyperberit Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 (redigerad) *Inget* Redigerad 9 augusti, 2005 av Everest Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ebeeto Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Note IV: The contest is over but we won't spoil your fun, unless of course you want it spoiled. Click here for the answer if you want to take the easy way out. Lycka till med att vinna... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts