The Dude Skrivet 7 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2005 Förutom dialekten som är kass, så är jag beredd att hålla med. alla är trevliga förutom i norrliden (ghetto) Äh Norrliden är inte alls ett ghetto, bara att det bor många invandrare där. Sen finns det ju fina Norrliden med massa villor men det är ju en väg som skilljer de två områdena. Var i kalmar sa du att du bodde KalleR? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moroni_Family Skrivet 7 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2005 (redigerad) Men asså så här ligger det till. Göteborg skulle igentligen också bygga tunnelbana men eftersom hela Göteborg är byggd över en massa lera så är det mycket svårare att bygga tunnlar här. Så därför bestämde dem sig för att satsa på Spårvagnar. Och nu till hösten kommer den nya spårvagns modellen som är inköpt från Italien. Edit: Här är en bild på den nya spårvagnen. http://www.designkonsulterna.se/bilder/pro...bild/sirio3.jpg Redigerad 7 augusti, 2005 av Moroni_Family Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 7 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2005 Men asså så här ligger det till. Göteborg skulle igentligen också bygga tunnelbana men eftersom hela Göteborg är byggd över en massa lera så är det mycket svårare att bygga tunnlar här. Så därför bestämde dem sig för att satsa på Spårvagnar. Och nu till hösten kommer den nya spårvagns modellen som är inköpt från Italien. Då kan man säga att vi göteborgare egentligen flyter ( ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 7 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2005 Karlskoga såklart Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 7 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2005 Men asså så här ligger det till. Göteborg skulle igentligen också bygga tunnelbana men eftersom hela Göteborg är byggd över en massa lera så är det mycket svårare att bygga tunnlar här. Så därför bestämde dem sig för att satsa på Spårvagnar. Och nu till hösten kommer den nya spårvagns modellen som är inköpt från Italien. Edit: Här är en bild på den nya spårvagnen. http://www.designkonsulterna.se/bilder/pro...bild/sirio3.jpg Wow vilken coool spårvagn!!!!!!! Shit! Jag pissar nästan på mig, så fin spårvagn! STOCKHOLM I MITT HJÄRTA! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wallemart Skrivet 7 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2005 (redigerad) ett nytt pendeltåg Men asså så här ligger det till. Göteborg skulle igentligen också bygga tunnelbana men eftersom hela Göteborg är byggd över en massa lera så är det mycket svårare att bygga tunnlar här. Så därför bestämde dem sig för att satsa på Spårvagnar. Och nu till hösten kommer den nya spårvagns modellen som är inköpt från Italien. Edit: Här är en bild på den nya spårvagnen. http://www.designkonsulterna.se/bilder/pro...bild/sirio3.jpg Jo, det kan man tro men den riktiga anledningen är att Göteborg är för "fattigt" (Okej det är hur som helst en riktigt rik stad men inte tillräkligt) för att bygga tunnelbana... Det där med lerig mark är visserligen sant, men det skulle fortfarande vara möjligt att bygga tunnelbana där så egentligen är det bara nånting som avundsjuka göteborgare skyller på... Stockholm är oxå en fattig stad men ansåg på slutet av 40-talet att det var värt pengarna att byta ut spårvägen mot tunnelbana, Vilket både är synd och tur... Synd eftersom stockholm är en sån vacker stad och bör ses "från land" och även för att ALL spårväg i stockholm försvann mellan 1967 (Högertrafik omläggningen) och 1996 då tvärbanan invigdes. Tur eftersom Tunnelbanan är mycket snabbare, säkrare(okej det är mer våldsamt där nere men det är VÄLDIGT sällan som tåg krockar med nånting där nere) och mer "stämmnigs full" EDIT: @ jaeger: Jo Sirio är fin, men vi Stockholmare har ju ett nytt pendeltåg att glädjas åt, och vi slipper vänta till i höst Redigerad 7 augusti, 2005 av Wallemart Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 7 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2005 Äh Norrliden är inte alls ett ghetto, bara att det bor många invandrare där. Sen finns det ju fina Norrliden med massa villor men det är ju en väg som skilljer de två områdena. Var i kalmar sa du att du bodde KalleR? Jodå, norrliden är kalmars ghetto, ta en titt på två bröders väg och 2 systrars väg... eller gå förbi novaskolan en kväll och spana in alla tuffingar som hänger där... Löten i smedby är också ganska mkt ghetto Jag bor på kvarnholmen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moroni_Family Skrivet 7 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2005 ett nytt pendeltåg Jo, det kan man tro men den riktiga anledningen är att Göteborg är för "fattigt" (Okej det är hur som helst en riktigt rik stad men inte tillräkligt) för att bygga tunnelbana... Det där med lerig mark är visserligen sant, men det skulle fortfarande vara möjligt att bygga tunnelbana där så egentligen är det bara nånting som avundsjuka göteborgare skyller på... Stockholm är oxå en fattig stad men ansåg på slutet av 40-talet att det var värt pengarna att byta ut spårvägen mot tunnelbana, Vilket både är synd och tur... Synd eftersom stockholm är en sån vacker stad och bör ses "från land" och även för att ALL spårväg i stockholm försvann mellan 1967 (Högertrafik omläggningen) och 1996 då tvärbanan invigdes. Tur eftersom Tunnelbanan är mycket snabbare, säkrare(okej det är mer våldsamt där nere men det är VÄLDIGT sällan som tåg krockar med nånting där nere) och mer "stämmnigs full" EDIT: @ jaeger: Jo Sirio är fin, men vi Stockholmare har ju ett nytt pendeltåg att glädjas åt, och vi slipper vänta till i höst Joo jag vet. 2003 började det snackas om att Göteborg skulle ha tunnelbana. Fast isåfall inte så stor. dem skulle typ ha två olika linjer. Och hållpltaserna skulle vara: Frölunda, Askim, Mölndal, Bergsjön, Majorna, och typ två stycken i centrum. Men isåfall skulle den typ varit klar mellan 2010-2015. Men sen har det inte hänt någonting. Synd, jag skulle verkligen vilja att vi hade tunnelbana här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 7 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2005 Jodå, norrliden är kalmars ghetto, ta en titt på två bröders väg och 2 systrars väg... eller gå förbi novaskolan en kväll och spana in alla tuffingar som hänger där... Löten i smedby är också ganska mkt ghetto Jag bor på kvarnholmen Bor du nära Kalmarsslott? För jag var nämligen där för några veckor sedan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 7 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2005 (redigerad) Bor du nära Kalmarsslott? För jag var nämligen där för några veckor sedan. trevligt trevligt! sådär, 5-10 min ifrån med cykel... bor i centrum Redigerad 7 augusti, 2005 av KalleR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tija Skrivet 7 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2005 Joo jag vet. 2003 började det snackas om att Göteborg skulle ha tunnelbana. Fast isåfall inte så stor. dem skulle typ ha två olika linjer. Och hållpltaserna skulle vara: Frölunda, Askim, Mölndal, Bergsjön, Majorna, och typ två stycken i centrum. Men isåfall skulle den typ varit klar mellan 2010-2015. Men sen har det inte hänt någonting. Synd, jag skulle verkligen vilja att vi hade tunnelbana här. Vad ska vi ha tunnelbana för? Spårvagn är så jävla mycket tuffare!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 7 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2005 trevligt trevligt! sådär, 5-10 min ifrån med cykel... bor i centrum Okaj. Har för mig vi åt på McDonalds där också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 7 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2005 Vad ska vi ha tunnelbana för? Spårvagn är så jävla mycket tuffare!! Snabbare med tunnelbana och skönare (JA, jag har åkt spårvagn). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alpha Skrivet 7 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2005 Okaj. Har för mig vi åt på McDonalds där också. *gäsp* i Baronen eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 8 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2005 Bor du också i Kalmar, Alpha? Isf, var? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 8 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2005 Bor du också i Kalmar, Alpha? Isf, var? Nej han bor nånstans i Nevada. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 8 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2005 Snabbare med tunnelbana och skönare (JA, jag har åkt spårvagn). Du, med tunnelbana... Man åker i en jävla tunnel! Är inte det lite gay!? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 8 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2005 Du, med tunnelbana... Man åker i en jävla tunnel! Är inte det lite gay!? Hehe har du åkt tunnelbana överhuvudtaget Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 8 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2005 Hehe har du åkt tunnelbana överhuvudtaget Jupps, några få gånger... De är som spårvagnarna, de där gamla är hemska, men de nya är tysta och fina. Men man ser ju inte staden! Dessutom går de ju inte bara under jord! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 8 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2005 Jupps, några få gånger... De är som spårvagnarna, de där gamla är hemska, men de nya är tysta och fina. Men man ser ju inte staden! Dessutom går de ju inte bara under jord! Om du vill se staden finns det cykel eller bil Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts