Jump to content

Tuffaste stan

Tija
 Share

Vilken är den tuffaste staden av följande...  

147 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 209
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ni som förknippar Stockholm med snobbar vet i själva verket inget.

Stockholm har en massa folk och där bland även Snobbar men varför vi har mer snabbar än andra kan bero på att vi är lite fler i folkmängd än vad ni andra är.

Det finns förmodligen lika mycket snobbar i eran stad bara det att ni har mindre folk så det blir endå inte lika mycket, men procentuellt blir det det.

Den enda del ni känner till i Stockholm är Östermalm, varförär det så? Jo för att ni går och snackar massa skit med era kompisar om att Östermalm är stockholms enda ställe och alla där är Snobbar, vilket gör att rykterna går och alla tror att det bara är snobbar i Stockholm, uppskattar om ni hittar fakta nästa gång ni talar.

Stockholm är en fin stad på många sätt och vis och det gäller även andra stöder, men att uttala sig om något man inte har en susning(.nu) om är helt bortkastad tid.

Varför jag vill ha bort skåne kanske är ganska uppenbart i mina andra inlägg som redan postats och allt det står jag kvar vid.

Många här är från Vishan och vet knappt vad stockholm är och jag kan nästan garantera att 95% av alla som tycker att stockholm är skit här inte ens har varit där utan bara hört rykten om det. Jag kan däremot säga att jag både varit i gbg och i malmö. Fina palmer ni hade i malmö.

Att folk säger att Stockholmare är malliga och otrevliga beror helt enkelt på vad för Stockholmare man träffar eller hur man är emot stockholmaren, det är inte fler otrevliga sthlmare en gbgare..

Nu har jag sagt mitt tills nästa påhopp kommer.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni som förknippar Stockholm med snobbar vet i själva verket inget.

Den enda del ni känner till i Stockholm är Östermalm

ni går och snackar massa skit med era kompisar om att Östermalm är stockholms enda ställe och alla där är Snobbar

Många här är från Vishan och vet knappt vad stockholm är

jag kan nästan garantera att 95% av alla som tycker att stockholm är skit här inte ens har varit där utan bara hört rykten om det.

Du har ganska rejäla fördomar själv, måste jag säga. :o

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sedan skrev du att gbg luktar fisk och att spårvagnarna stinker piss :P

Hahaha, vad fan har du fått det ifrån. Läs lite ordentligare nästa gång.. Ta gärna fram det så jag får se.

Nu sitter du och hittar på. Ska du sitta där och ljuga så behöver du inte skriva mer här för det låter bara dumt.

Btw, Det verkar som om att ni gör det för alla tar upp ösermalm som om att ni inte har något annat att argumentera för.

Varför jag säger att ni är från Vishan är för att det verkar som det, att östermalm skulle vara stockholms enda stad är ju absurt. Ni verkar tro det.

Att jag kan garantera att 95% av alla här inte varit i Stockholm är för att det låter som det, alla tar upp östermalm och säger att alla är otrevligare, bättre argument än dem har jag ej hör. :o

Så fort man säger något så kommer folk och säger att man har fördomar helatiden, kan ni inte argumentera för er stad istället för att säga "fördomar" helatiden.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vote: Göteborg.

Jag bor ju här i härliga GBG. Malmö har jag varit i två gånger och det va tråkigt där. Stockholm har jag aldrig varit i men jag ska nog åka dit nästa sommar. Men ärligt såhär är det. Alla tre städer har snobba. Alla har invandrare och alla har trevliga personer (goa göbbar). Men det verkar som att alla tror att det ända Göteborg har är Liseberg. Vi har andra grejer också. Men det va nån som jämnförde Hammarkullen med Rosengård. Asså Bergsjön är farligare än Hammarkullen. Men när myngigheterna hade gjort en lista på farligaste ställerna då va dem tre farligaste dem här.

1: Rosengård

2: Bergsjön

3: Rinkeby

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag bor ju här i härliga GBG. Malmö har jag varit i två gånger och det va tråkigt där. Stockholm har jag aldrig varit i men jag ska nog åka dit nästa sommar. Men ärligt såhär är det. Alla tre städer har snobba. Alla har invandrare och alla har trevliga personer (goa göbbar). Men det verkar som att alla tror att det ända Göteborg har är Liseberg. Vi har andra grejer också. Men det va nån som jämnförde Hammarkullen med Rosengård. Asså Bergsjön är farligare än Hammarkullen. Men när myngigheterna hade gjort en lista på farligaste ställerna då va dem tre farligaste dem här.

Tack, någon som kan argumentera för sin sak och inte bara säga " GÖTEBORG ÄGER ALLT ANNAT SUGER FÖR DÄR HAR JAG INTE VARIT ", Det tackar jag för :D

Ha det bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rosengård och Bergsjön har jag ingen aning om, men jag är väldigt säker på att Exempelvis Skärholmen, Norsborg, Alby, Fittja och dom södra fororterna kommer högre upp än Rinkeby, Tensta, Akalla, Kista (dom norra) i "Farlighet" :P

Förövrigt är det bara töntigt att tävla om vem som har farligast ghetto... En stads "Tuffhet" enligt mig är: Läget (Havsstad, Skärgårdsstad inlandstad osv) renheten, Antalet lodisar och uteliggare (ju färre procent desto bättre).. och trevligheten i allmänt... :lol:

(Dum som jag är räknar jag även in antalet kollektiva färdmedel... :D

Sthlm har: Tunnelbana, Spårväg(Nockeby och tvärbanan) Bussar Och pendeltåg...

Göteborg har: Spårväg, Buss och Pendeltåg

Malmö har: Buss och Pendeltåg (Har även haft spårväg fram till 1973)

Ännu ett poäng till Sthlm... ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stockholm!

Kalla alla stockholmare för fjortisar är ju ganska befängt. Visst finns det men det är ju inte som om Malmö och Göteborg är befriade från dem...

Men men jag antar att böndernas förutfattade meningar om stockholm inte kan stoppas... ^_^:shifty:

Redigerad av Diezl
Länk till kommentar
Dela på andra sidor