Guest AdamZZ Skrivet 4 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2005 Om jag har en modell jag gjort hur använder jag smooth på den?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pinner Skrivet 4 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2005 ANvänder du editeble poly så använd nurmstoogle som du aktiverar genom att högerklicka i viewporten och välja nurmstoogle. Använder du något annat t.ex. editeble mesh så kan du använda modifyern turbosmooth. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Guest AdamZZ Skrivet 4 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2005 Kan man inte runda kantiga saker med smooth eller är det nåt annat typ få denna rundare på ställena jag vill? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pinner Skrivet 4 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2005 Använd chamfer på kanterna först anars blir det helt runt och inte bara avrundat, nurmstoogle är typ editeble polys version av smooth men den enda skiladen är att du kan flyta på dina vertics samtidigt som du använder det. Annars kan du trycka på element knappen och sen välja dit objekt och bläddra ner tills du ser en massa siffror typ, tryck på knappen autosmooth, det kanske var det du menade från början eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Guest AdamZZ Skrivet 4 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2005 (redigerad) Vet inte :S Vad är chamfer Redigerad 4 augusti, 2005 av AdamZZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pinner Skrivet 4 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2005 (redigerad) Men hur menar du med smooth kan vi börja med då så ska jag se om jag kan hjälpa dig. Ska det öka antalet faces så det blir mer avrundat eller bara göra så att kanterna inte är så skarapa eller? Edit: Kan du inte läga up en bild på wireframen Redigerad 4 augusti, 2005 av pinner Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Guest AdamZZ Skrivet 4 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2005 Så att kanterna inte är så skarpa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pinner Skrivet 4 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2005 Markera alla kanter runt om och använd chamfer ställ inden så att det går ganska nära den riktiga kanten altså mycket mindre än orginal inställningen på 1,0 sedan skulkle jag ha gjort på något av dessa setten. Lo-poly Markera alla polys som tillhör kanten (som du rundade av redan när du använde chamfer) och slå på autosmooth Hi-poly Sätt igång nurmstoogle och flytta rätt på verticsen så att det ser bra ut när det är smoothat du kommer förmodligen behöva lägga in nya edges med den här metoden. Ett tips när du ska smootha är att alltid försöka ha fyrkanter för annars kan det bli väldigt fult. Lycka till Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Guest AdamZZ Skrivet 4 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2005 Vad är chamfer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pinner Skrivet 4 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2005 Den delar typ up din edge i två för att det ska bli mer avrundat typ. Du kan testa och så hur det fungerar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Guest AdamZZ Skrivet 4 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2005 Var trycker man för att använda den den kommer ju inte upp automatiskt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pinner Skrivet 4 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2005 Först markerar du alla adeges längs kanterna, sen finns det i menyn till höger en knapp som heter chamfer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts