Jump to content

Val idag

Zack
 Share

Choose teh parti!  

104 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Men ser det såhär: Högerblocket i Sverige ser inte likadant ut idag som det gjorde för 10-15 år sen. På den tiden var dom ganska instabila (mest tack vare att Bert Karlsson skapade oro med sitt parti). Men idag står dom mycket närmare varandra. Moderaterna ligger inte heller lika mycket höger som förr. Dom har ju till och med "turnerat" i nån sorts valkampanj tillsammans.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 137
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Men ser det såhär: Högerblocket i Sverige ser inte likadant ut idag som det gjorde för 10-15 år sen. På den tiden var dom ganska instabila (mest tack vare att Bert Karlsson skapade oro med sitt parti). Men idag står dom mycket närmare varandra. Moderaterna ligger inte heller lika mycket höger som förr. Dom har ju till och med "turnerat" i nån sorts valkampanj tillsammans.

Skyll inte på Bert. Hur skulle han kunna skapa oro? Faktiskt ser moderaterna lika ut idag som förrut bara det att dom myglar mer nu bara för att få röster.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tss... Berts parti var invandrar- fientligt. Det var det som skapade störst oro. Och på vilket sätt myglar M?

Jag misstänker att Reinfeldt kör sitt sosse-välfärds-rejs nu bara för han är desperat att vinna valet. Sen när dom kommer till makten kommer det bli pure moderat, blå makt åt folket.

Inte säker men en kvallificerad gissning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Weee!

E hon radikalfeminist eller?

En sån där som bränner behåer, vill förbjuda herrtidningar och vill införa mansskatt?

Hehe nej inte alls, hon är typ vegitarian och röstar på vänstern men inte speciellt radikal så. Föresten handlar boken om den riktiga feminismen, dom är ironiska när dom skriver manshat, läsvärd faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hatar partien jag tycker dom ska slå sej ihop. -_-

Vote: Annat

Jag tycker att man bör göra så att det alltid blir majoritetsregering. Typ röstar i flera omgångar, där de sämsta partierna åker väck, tills bara ett parti är kvar.

Felet med dagens system är att partierna INTE KAN hålla sina vallöften för att dom måste KOMPROMISSA med andra.

Sen tycker jag att samma parti inte bör få bilda regering mer än två mandat i rad.

Allra helst skulle jag bara rösta direkt i sakfrågor. Typ "Ska Sverige gå med i NATO (J/N)". Och så bör budgetproppositionen skickas hem till alla svenskar, så bör varje parti skicka hem ett ex av deras budgetpropositioner, så att man får rösta på det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor