Jump to content

Saknar VC-musiken...

Recommended Posts

I både GTA 1 och Vice city har man på R* haft en oerhörd fingertoppskänsla för musiken. I SA e det tyvärr inte fullt så bra.

Hajar mig inte på hiphop alltså. Kan nån förklara för mig vad som e bra med detta monotona, enformiga niggah-rap. Alla låtar låter fan likadant. Hade förväntat mig mer pop och rock från början av 90-talet med låtar man känner igen och kan relatera till. som i vice city. ok om det finns en hiphop-kanal som stämmer överens med tiden men det finns ju typ tio...

K-Rose och K-DST står för kvalitet men än e det långt kvar till VC:s grymma 80-talskanaler FLASH, VROCK och Emotion. Reklamen e också helskön med en grym satir. I SA försöker man med samma koncept men det e inte alls lika bra.

Det e lite identitetskris över SA. Trots att det skall vara tidigt 90-tal går känslan inte riktigt fram så som i VC. Sistnämda var ju suveränt. Det kändes som man verkligen var tillbaks i 80-talet. Allt var så klockrent!

Just att många musikkanaler spelar musik från tidigare decennier gör även det att känslan av tidigt 90-tal försvinner. Även om musiken kan vara okej.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har så rätt. Men hela stilen i San Andreas är hiphop-gangsta-grejs, ifall C.J. hade haft långt hår och lyssnat på Pantera hade det skurit sig lite mot omgivningen.

Jag låter nog tråden vara öppen, men så fort någon kommer med ett omoget nedsättande påstående om någon musikstil låser jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom ENDA bra e:

Max Romeo - Chase The Devil [K-Jah West]

The Mytals - Pressure Drop [K-Jah West]

Blood Sisters - Ring My Bell [K-Jah West]

Augustus Pablo - King Tubby Meets Rockers Uptown [K-Jah West]

Pliers - Bam Bam [K-Jah West]

Den Bästa:

Barrington Levy - Here I Come [K-Jah West]

Som ni ser så e det bara reggaen som tilltalar mig.

Dom kunde haft nån trance kanal eller nåt sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

90-talsmusiken ska låta sådär! Dessutom är det ju bara 2 hiphop-kanaler. Först tyckte jag också att musiken i SA var lite halvt sånär, men nu vet jag att de inte kunde gjort det mycket bättre!

Det är en fin salig blandning av känslor och röj på alla kanalerna och allting flyter ihop på ett jävligt bra och passande sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså, jag gillar vc musik oxå, men jag tycker att musiken från SA har oxå samma sköna stil som i VC. INte bara för jag gillar rap lite. (Inte den sortens rap.) Jag lyssnar inte ens på sationer som Radio Los Santos eller Playback FM.

Men stationer som K-DST eller Radio- X, eller vad det nu heter. Det har skön känsla, tycker jag iaf. :wub::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I både GTA 1 och Vice city har man på R* haft en oerhörd fingertoppskänsla för musiken. I SA e det tyvärr inte fullt så bra.

Hajar mig inte på hiphop alltså. Kan nån förklara för mig vad som e bra med detta monotona, enformiga niggah-rap. Alla låtar låter fan likadant. Hade förväntat mig mer pop och rock från början av 90-talet med låtar man känner igen och kan relatera till. som i vice city. ok om det finns en hiphop-kanal som stämmer överens med tiden men det finns ju typ tio...

K-Rose och K-DST står för kvalitet men än e det långt kvar till VC:s grymma 80-talskanaler FLASH, VROCK och Emotion. Reklamen e också helskön med en grym satir. I SA försöker man med samma koncept men det e inte alls lika bra.

Det e lite identitetskris över SA. Trots att det skall vara tidigt 90-tal går känslan inte riktigt fram så som i VC. Sistnämda var ju suveränt. Det kändes som man verkligen var tillbaks i 80-talet. Allt var så klockrent!

Just att många musikkanaler spelar musik från tidigare decennier gör även det att känslan av tidigt 90-tal försvinner. Även om musiken kan vara okej.

Ja fast jag tycker SA musiken är bättre. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gillar 80's music

men sa musik e lite sämre med musicen ända som e okay e den tyska fagets kanal o non 2pac låt

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visst vore det konstigt om gettonegrerna (får man säga så?) inte lyssnade på hiphop, men valfrihet är alltid bra. Ett par kanaler extra med annan tidsenlig musik skulle inte sitta fel.

Faktum är att det var först när jag kom till Badlands som jag började lyssna på radion. I LS var i princip alla bilar inställda på hiphopkanalerna så jag stängde helt enkelt av ljudet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visst vore det konstigt om gettonegrerna (får man säga så?) inte lyssnade på hiphop, men valfrihet är alltid bra. Ett par kanaler extra med annan tidsenlig musik skulle inte sitta fel.

Faktum är att det var först när jag kom till Badlands som jag började lyssna på radion. I LS var i princip alla bilar inställda på hiphopkanalerna så jag stängde helt enkelt av ljudet.

Smartguy :rolleyes: första jag gjorde var typ att kollade schyssta kanaler :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor