Dödar med stil Skrivet 4 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2005 I både GTA 1 och Vice city har man på R* haft en oerhörd fingertoppskänsla för musiken. I SA e det tyvärr inte fullt så bra. Hajar mig inte på hiphop alltså. Kan nån förklara för mig vad som e bra med detta monotona, enformiga niggah-rap. Alla låtar låter fan likadant. Hade förväntat mig mer pop och rock från början av 90-talet med låtar man känner igen och kan relatera till. som i vice city. ok om det finns en hiphop-kanal som stämmer överens med tiden men det finns ju typ tio... K-Rose och K-DST står för kvalitet men än e det långt kvar till VC:s grymma 80-talskanaler FLASH, VROCK och Emotion. Reklamen e också helskön med en grym satir. I SA försöker man med samma koncept men det e inte alls lika bra. Det e lite identitetskris över SA. Trots att det skall vara tidigt 90-tal går känslan inte riktigt fram så som i VC. Sistnämda var ju suveränt. Det kändes som man verkligen var tillbaks i 80-talet. Allt var så klockrent! Just att många musikkanaler spelar musik från tidigare decennier gör även det att känslan av tidigt 90-tal försvinner. Även om musiken kan vara okej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 4 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2005 Du har så rätt. Men hela stilen i San Andreas är hiphop-gangsta-grejs, ifall C.J. hade haft långt hår och lyssnat på Pantera hade det skurit sig lite mot omgivningen. Jag låter nog tråden vara öppen, men så fort någon kommer med ett omoget nedsättande påstående om någon musikstil låser jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 4 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2005 Enda bra låtarna i SA är ju: Strutter - Kiss (K-DST) Hellraiser - Ozzy Osbourne (Radio X) och nån låt i K-ROSE där dem sjunger "All my exas live in texas" Vice City musiken var otroligt skön o känslosam till spelet :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skez Skrivet 4 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2005 Dom ENDA bra e: Max Romeo - Chase The Devil [K-Jah West] The Mytals - Pressure Drop [K-Jah West] Blood Sisters - Ring My Bell [K-Jah West] Augustus Pablo - King Tubby Meets Rockers Uptown [K-Jah West] Pliers - Bam Bam [K-Jah West] Den Bästa: Barrington Levy - Here I Come [K-Jah West] Som ni ser så e det bara reggaen som tilltalar mig. Dom kunde haft nån trance kanal eller nåt sånt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
edgarn Skrivet 4 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2005 Visst va musiken i Vice city skön. ratta in k-dst eller radio x! dom e rätt så sköna med:) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tux Skrivet 4 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2005 Ni kan ju alltid ladda ner VC låtarna och lägga in dom i SA... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stardust Skrivet 4 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2005 Jo, VC:s musik var mycket bra. Speciellt om man nu, som jag. Växte upp på 80-talet, man känner igen sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
zxcv Skrivet 4 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2005 Ni kan ju alltid ladda ner VC låtarna och lägga in dom i SA... Eller ladda ner programmet som omvandlar radiofilerna till wav/mp3 (eller vad det nu blev för filformat). Fast då måste man ju ha kvar spelet. Samma sak med GTA3. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ufosxm Skrivet 4 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2005 90-talsmusiken ska låta sådär! Dessutom är det ju bara 2 hiphop-kanaler. Först tyckte jag också att musiken i SA var lite halvt sånär, men nu vet jag att de inte kunde gjort det mycket bättre! Det är en fin salig blandning av känslor och röj på alla kanalerna och allting flyter ihop på ett jävligt bra och passande sätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Golden Star Skrivet 4 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2005 Alltså, jag gillar vc musik oxå, men jag tycker att musiken från SA har oxå samma sköna stil som i VC. INte bara för jag gillar rap lite. (Inte den sortens rap.) Jag lyssnar inte ens på sationer som Radio Los Santos eller Playback FM. Men stationer som K-DST eller Radio- X, eller vad det nu heter. Det har skön känsla, tycker jag iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Infinite Skrivet 4 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2005 Är det bara jag som fattat tycker för Master Sounds. Nog för att "The Love Giant" är lite töntig. Men musiken är råskön. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mankan Skrivet 5 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2005 Jag tror fan jag är den enda som lyssnar på K-rose? Enligt mig absolut dem bästa låtarna Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
HOWHOW Skrivet 5 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2005 Jag tror fan jag är den enda som lyssnar på K-rose? Enligt mig absolut dem bästa låtarna Nej fan, jag pumpar också lite country. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_Ante_91 Skrivet 5 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2005 I både GTA 1 och Vice city har man på R* haft en oerhörd fingertoppskänsla för musiken. I SA e det tyvärr inte fullt så bra. Hajar mig inte på hiphop alltså. Kan nån förklara för mig vad som e bra med detta monotona, enformiga niggah-rap. Alla låtar låter fan likadant. Hade förväntat mig mer pop och rock från början av 90-talet med låtar man känner igen och kan relatera till. som i vice city. ok om det finns en hiphop-kanal som stämmer överens med tiden men det finns ju typ tio... K-Rose och K-DST står för kvalitet men än e det långt kvar till VC:s grymma 80-talskanaler FLASH, VROCK och Emotion. Reklamen e också helskön med en grym satir. I SA försöker man med samma koncept men det e inte alls lika bra. Det e lite identitetskris över SA. Trots att det skall vara tidigt 90-tal går känslan inte riktigt fram så som i VC. Sistnämda var ju suveränt. Det kändes som man verkligen var tillbaks i 80-talet. Allt var så klockrent! Just att många musikkanaler spelar musik från tidigare decennier gör även det att känslan av tidigt 90-tal försvinner. Även om musiken kan vara okej. Ja fast jag tycker SA musiken är bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 5 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2005 Jag tror fan jag är den enda som lyssnar på K-rose? Enligt mig absolut dem bästa låtarna K-Rose äger Lyssnar 40% på K-Rose faktist, 30% på K-DST och 30% på Radio X Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GRIM(back Skrivet 5 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2005 I både GTA 1 och Vice city har man på R* haft en oerhörd fingertoppskänsla för musiken. I SA e det tyvärr inte fullt så bra. Hajar mig inte på hiphop alltså. Kan nån förklara för mig vad som e bra med detta monotona, enformiga niggah-rap. Alla låtar låter fan likadant. Hade förväntat mig mer pop och rock från början av 90-talet med låtar man känner igen och kan relatera till. som i vice city. ok om det finns en hiphop-kanal som stämmer överens med tiden men det finns ju typ tio... K-Rose och K-DST står för kvalitet men än e det långt kvar till VC:s grymma 80-talskanaler FLASH, VROCK och Emotion. Reklamen e också helskön med en grym satir. I SA försöker man med samma koncept men det e inte alls lika bra. Det e lite identitetskris över SA. Trots att det skall vara tidigt 90-tal går känslan inte riktigt fram så som i VC. Sistnämda var ju suveränt. Det kändes som man verkligen var tillbaks i 80-talet. Allt var så klockrent! Just att många musikkanaler spelar musik från tidigare decennier gör även det att känslan av tidigt 90-tal försvinner. Även om musiken kan vara okej. Jag gillar 80's music men sa musik e lite sämre med musicen ända som e okay e den tyska fagets kanal o non 2pac låt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vicissitudo Skrivet 5 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2005 Visst vore det konstigt om gettonegrerna (får man säga så?) inte lyssnade på hiphop, men valfrihet är alltid bra. Ett par kanaler extra med annan tidsenlig musik skulle inte sitta fel. Faktum är att det var först när jag kom till Badlands som jag började lyssna på radion. I LS var i princip alla bilar inställda på hiphopkanalerna så jag stängde helt enkelt av ljudet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 5 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2005 Visst vore det konstigt om gettonegrerna (får man säga så?) inte lyssnade på hiphop, men valfrihet är alltid bra. Ett par kanaler extra med annan tidsenlig musik skulle inte sitta fel. Faktum är att det var först när jag kom till Badlands som jag började lyssna på radion. I LS var i princip alla bilar inställda på hiphopkanalerna så jag stängde helt enkelt av ljudet. Smartguy första jag gjorde var typ att kollade schyssta kanaler Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crille_ Skrivet 5 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2005 Hiphop äger ju, Jag lyssnar alltid på RLS . Det är ju inte alls 10 hiphop kanaler det är 2... Och ingen låter likadant. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_lance_vance_ Skrivet 5 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2005 Detta får mig att minnas tillbaka till Vice City när jag tänker efter kanske VC ändå är bättre än SA. VC är bättre!! Första gången jag spelade VC var hos en kompis, asså då hade jag mycket roligare än vad jag har med SA nu. Och musiken, den är mycket bättre VC Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts