Jump to content

Bästa MMORPG

Mark
 Share

Recommended Posts

Lineage 2 Stor värld, grym design på karaktärerna, castle sieges, massivt utbud av vapen och armor, Coola pets, inkl en drake man kan flyga på, kan det blir bättre?

Trailer

Kan spelas gratis på L2eXtreme

Jag och min Drake (han är inte fullvuxen) -_-

Redigerad av Samurize
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gillar man Old School (Och det gör ju jag såklart) så är Tibia ett självklart val.

Påminner om ett gammalt nintendo-spel bara att alla karaktärer är andra spelare.

Inget ljud och inga animationer(inte mer än 1-2-3 rörelser) och helt i 2D. Enjoy!

Pga. att det saknar moderna saker som 3D, ljud och annat som man kan fastna i i andra MMORPGs så blir communiten(?) mycket starkare.

Man kan säga att det är som att sitta och chatta på MSN samtidigt som man spelar Nintendo 8bit samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm...ingen svår fråga. Av alla tiotal mmorpg spel jag lirat under en längre tid tycker jag verkligen att World of Warcraft är det absolut bästa...Everquest 2 ligger på snäppet under. Varför inte det går i topp är för det saknar ju PvP! Just PvP får spel som tex WoW att bli underbart kul! Fyskäms EQ2! Men annars hade väl EQ2 legat etta! Det är ju så underbart vackert och snygga animationer. Roligare raser och över 20 klasser! ;P

Men alla MMO är ju roliga eller tråkiga helt beroende på vilka personer man möter i spelet. -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gillar man Old School (Och det gör ju jag såklart) så är Tibia ett självklart val.

Påminner om ett gammalt nintendo-spel bara att alla karaktärer är andra spelare.

Inget ljud och inga animationer(inte mer än 1-2-3 rörelser) och helt i 2D. Enjoy!

Pga. att det saknar moderna saker som 3D, ljud och annat som man kan fastna i i andra MMORPGs så blir communiten(?) mycket starkare.

Man kan säga att det är som att sitta och chatta på MSN samtidigt som man spelar Nintendo 8bit samtidigt.

Så sant, så sant...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har testat, Everquest 2(trial), City of Heroes(trial), Runescape och World of Warcraft.

Everquest 2 körde jag kanske i 10 minuter efter att jag skapat min gubbe, blev inge roligt tycker jag.

City of Heroes höll i ca 3 dagar, sen blev det tråkigt.

Runescape körde jag för 2 år sen nästan hela sommarlovet, efter det tröttnade jag.

WoW har jag spelat sedan final beta i januari och har fortfarande roligt, visst ibland tycker man att det är helt skit och vill sluta spela, men suget kommer alltid tillbaka -_- Så min röst faller på WoW.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

World of Warcraft

Haha tillåt mig att skratta ^_^ , Wow är ju fjortisspelet nr 1,

Suger så hårt mot andra mmorpg...öppna ögonen fyfan

och lyssna inte på vad dina polare tycker och tänker.

Slösa inte pengar på det du kommer ångra dig som fan.

De som spelar wow har då ingen koll på vad mmorpg utbudet

har att erbjuda.

Amen

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha tillåt mig att skratta ^_^ , Wow är ju fjortisspelet nr 1,

Suger så hårt mot andra mmorpg...öppna ögonen fyfan

och lyssna inte på vad dina polare tycker och tänker.

Slösa inte pengar på det du kommer ångra dig som fan.

De som spelar wow har då ingen koll på vad mmorpg utbudet

har att erbjuda.

Amen

Lite naivt.

Det är väl roligare att lira med sina polare än att sitta och muggla framför andra mmorpg. Då är man i alla fall social.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lite naivt.

Det är väl roligare att lira med sina polare än att sitta och muggla framför andra mmorpg. Då är man i alla fall social.

Det är hur lätt som helst att skaffa bra vänner på andra mmorpgs,

Eftersom det är mer äldre mogna spelare där.

Och inte massa småglin som i WoW.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor