kalle.b Skrivet 3 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2005 Hej jag har köpt ett par 5.1 sorround högtalare men det är så att högtalarna där bak är SÅ lågt ljud i så att högtalarna nästan är värdelösa :'( men jag undrar om det finns nått program där man kan justera ljudet till varje högtalare. Det vore jätte snällt om nån kunde hjälpa mig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 3 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2005 Samma problem hos mig förutom att alla (2) har lågt ljud... Ett fel kan vara att de 2 med lågt ljud inte är kopplade till någon strömkälla Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
beat Skrivet 3 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2005 Menar du lågt eller svagt ljud? Går ju ställa in vilken högtalarkonfiguration du man har bland inställningarna i Ljud i Kontrollpanelen. Sen kanske de du fick me nått hypat program till högtalarpaketet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LoneWolF Skrivet 3 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2005 Börja med att berätta för oss vad det är för högtalare och ljudkort du har. Sen kan vi tala. Ugh! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 3 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2005 Har du 5.1 ljudkort då? Om inte så har du problemet där... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kalle.b Skrivet 4 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2005 Jag tror det är ett Creative SB Audigy 2! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LoneWolF Skrivet 4 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2005 1. Ladda ner de senaste drivrutinerna till kortet. Creative Support 2. Säg till Windows att du har 5.1-ljud. Kontrollpanelen -> Ljud och ljudenheter -> Högtalarinställningar: Avancerat -> Högtalaruppsättning: 5.1 Surroundhögtalare. 3. Se till att kortets mixer används. Öppna Enhetetshanteraren, leta upp ditt ljudkort, välj egenskaper och sedan egenskaper igen. Där går du in på egenskaper för varje funktion som listas och välj att du vill använda den valda funktionen hos enheten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 4 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2005 Tror? Se till att du är säker då Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kalle.b Skrivet 4 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2005 (redigerad) 1. Ladda ner de senaste drivrutinerna till kortet. Creative Support 2. Säg till Windows att du har 5.1-ljud. Kontrollpanelen -> Ljud och ljudenheter -> Högtalarinställningar: Avancerat -> Högtalaruppsättning: 5.1 Surroundhögtalare. 3. Se till att kortets mixer används. Öppna Enhetetshanteraren, leta upp ditt ljudkort, välj egenskaper och sedan egenskaper igen. Där går du in på egenskaper för varje funktion som listas och välj att du vill använda den valda funktionen hos enheten. Men det där på 2.an varje gång jag startar upp datorn så är dom alltid inställda till 2 högtalare det är så störande så varje gång jag startar upp datorn så får jag jämt ändra det till 5.1 souround. Redigerad 4 augusti, 2005 av kalle.b Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 4 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2005 Byt till KX-drivers. Funkar utmärkt till mitt SB Live. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 4 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2005 Men det där på 2.an varje gång jag startar upp datorn så är dom alltid inställda till 2 högtalare det är så störande så varje gång jag startar upp datorn så får jag jämt ändra det till 5.1 souround. .det heter surround, Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kalle.b Skrivet 4 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2005 Jag vet men jag stavar alltid fel på det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
quiksilver Skrivet 4 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2005 Samma för mig.. Är bara basen som funkar.. och två andra.. Och jag har samma ljudkort.. Faaandå! :s Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
quiksilver Skrivet 4 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2005 De va inget.. funkar finfint. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 4 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2005 Byt till KX-drivers. Funkar utmärkt till mitt SB Live. För mig sög dom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 4 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2005 För mig sög dom Försökt ställa in dom rätt ens? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LoneWolF Skrivet 5 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2005 Försökt ställa in dom rätt ens? Varför ens försöka när man pröjsat för att få använda creatives drivrutiner . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 5 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2005 Varför ens försöka när man pröjsat för att få använda creatives drivrutiner . För att dom (iaf inte för mig) är tillräckligt bra. Man kan ställa in mycket fler inställningar + att man får asio-drivrutiner (bara bra när man spelar in musik och sånt), dom funkar skitbra för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LoneWolF Skrivet 5 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2005 För att dom (iaf inte för mig) är tillräckligt bra. Man kan ställa in mycket fler inställningar + att man får asio-drivrutiner (bara bra när man spelar in musik och sånt), dom funkar skitbra för mig. Det är möjligt att dem är bra för musik. Men spel klarar de väl inte? Vad jag vet så stödjer dem inte EAX. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skez Skrivet 5 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 5 augusti, 2005 Vet inte om det e 5.1 surround jag har men jag har 2 bak, 2 fram och en sub. Det funkar bra på både Kvadrofoniska högtalare och 5.1 Surround men inte Surround (Som liknar det på bilden jag har ) Men men. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts