Jump to content

Högtalare program 5.1 souround

kalle.b
 Share

Recommended Posts

Hej jag har köpt ett par 5.1 sorround högtalare men det är så att högtalarna där bak är SÅ lågt ljud i så att högtalarna nästan är värdelösa :'( men jag undrar om det finns nått program där man kan justera ljudet till varje högtalare. Det vore jätte snällt om nån kunde hjälpa mig! :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Ladda ner de senaste drivrutinerna till kortet.

Creative Support

2. Säg till Windows att du har 5.1-ljud.

Kontrollpanelen -> Ljud och ljudenheter -> Högtalarinställningar: Avancerat -> Högtalaruppsättning: 5.1 Surroundhögtalare.

3. Se till att kortets mixer används.

Öppna Enhetetshanteraren, leta upp ditt ljudkort, välj egenskaper och sedan egenskaper igen. Där går du in på egenskaper för varje funktion som listas och välj att du vill använda den valda funktionen hos enheten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Ladda ner de senaste drivrutinerna till kortet.

Creative Support

2. Säg till Windows att du har 5.1-ljud.

Kontrollpanelen -> Ljud och ljudenheter -> Högtalarinställningar: Avancerat -> Högtalaruppsättning: 5.1 Surroundhögtalare.

3. Se till att kortets mixer används.

Öppna Enhetetshanteraren, leta upp ditt ljudkort, välj egenskaper och sedan egenskaper igen. Där går du in på egenskaper för varje funktion som listas och välj att du vill använda den valda funktionen hos enheten.

Men det där på 2.an varje gång jag startar upp datorn så är dom alltid inställda till 2 högtalare det är så störande så varje gång jag startar upp datorn så får jag jämt ändra det till 5.1 souround.

Redigerad av kalle.b
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför ens försöka när man pröjsat för att få använda creatives drivrutiner :rolleyes: .

För att dom (iaf inte för mig) är tillräckligt bra.

Man kan ställa in mycket fler inställningar + att man får asio-drivrutiner (bara bra när man spelar in musik och sånt), dom funkar skitbra för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För att dom (iaf inte för mig) är tillräckligt bra.

Man kan ställa in mycket fler inställningar + att man får asio-drivrutiner (bara bra när man spelar in musik och sånt), dom funkar skitbra för mig.

Det är möjligt att dem är bra för musik. Men spel klarar de väl inte? Vad jag vet så stödjer dem inte EAX.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor