Jump to content

Need For Speed: Most Wanted

Fisken
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 500
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ok, har spelat spelet ett ganska bra tag nu (ett par timmar åtminstånde):

+

Snygg grafik

Omväxlande miljö

äntligen Poliser

Lite "normala" sportbilar (Typ porsche osv)

Snyggare "Cinematics" än i NFSU spelen

-

Inga Suvar (?!)

Ingen Civic :'( :D

Alldeles för lite saker att ändra i Options, jag menar förfan man kan ju inte ens stänga av Force Feedback...

Alldeles för få styling möjligheter... typ 5 Bodykits totalt till skillnad från i Nfsu 2 där de fanns typ 10 Front bumpers, tio Rear bumpers, tio side bumpers, OCH 5 riktiga bodykits, och framförallt, inget neon, inga möjligheter att byta lampor, högtalare eller nånting sånt... herregud vart fan är vi på väg?

Lite för liten bana (jag har iofs inte låst upp nån ny stadsdel, men utifrån kartan verkar hela spelet ändå vara ungefär en tredjedel av NFSU 2.

Overklig bil-fysik när man kör långsamt... verkar som att bilen roterar runt mitten och inte runt bakhjulen (om ni fattar vad jag menar)

Ologisk story

Åtminstånde jag har inte kommit på hur man trimmar bilen... man kan inte välja nånting i "Performance" menyn hos garaget (alltså där man köper delar) de kommer bara upp "Stock" i där uppe oavsett om man väljer motor eller nitro...

Normalt brukar man ju åtminstånde kunna se dom andra delarna men med en orange text som förklarar att man måste slå "Blacklist #11" eller nått sånt för att vinna dom... E det nån bugg eller ska det vara så?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, har spelat spelet ett ganska bra tag nu (ett par timmar åtminstånde):

+

Snygg grafik

Omväxlande miljö

äntligen Poliser

Lite "normala" sportbilar (Typ porsche osv)

Snyggare "Cinematics" än i NFSU spelen

-

Inga Suvar (?!)

Ingen Civic :'( :D

Alldeles för lite saker att ändra i Options, jag menar förfan man kan ju inte ens stänga av Force Feedback...

Alldeles för få styling möjligheter... typ 5 Bodykits totalt till skillnad från i Nfsu 2 där de fanns typ 10 Front bumpers, tio Rear bumpers, tio side bumpers, OCH 5 riktiga bodykits, och framförallt, inget neon, inga möjligheter att byta lampor, högtalare eller nånting sånt... herregud vart fan är vi på väg?

Lite för liten bana (jag har iofs inte låst upp nån ny stadsdel, men utifrån kartan verkar hela spelet ändå vara ungefär en tredjedel av NFSU 2.

Overklig bil-fysik när man kör långsamt... verkar som att bilen roterar runt mitten och inte runt bakhjulen (om ni fattar vad jag menar)

Ologisk story

Åtminstånde jag har inte kommit på hur man trimmar bilen... man kan inte välja nånting i "Performance" menyn hos garaget (alltså där man köper delar) de kommer bara upp "Stock" i där uppe oavsett om man väljer motor eller nitro...

Normalt brukar man ju åtminstånde kunna se dom andra delarna men med en orange text som förklarar att man måste slå "Blacklist #11" eller nått sånt för att vinna dom... E det nån bugg eller ska det vara så?

Försök komma nånstans i storyläget...

Åtminstånde i GC-versionen finns knappt nånting tillgängligt i början.

Fanns ju inte ens i menyerna...

Dessutom kan jag säga att bara det område som fanns i demot kändes mer underhållande än det i NFSUG2...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Ok, har spelat spelet ett ganska bra tag nu (ett par timmar åtminstånde)"

hur vet du att du har allt om du har spelat i några timmar?

"Inga Suvar (?!)"

håller med om att detta SUGER :angry:

"ingen Civic :'( :D "

Och?! :D

"Alldeles för lite saker att ändra i Options, jag menar förfan man kan ju inte ens stänga av Force Feedback..."

Force Feedback-vad e det?

"Alldeles för få styling möjligheter... typ 5 Bodykits totalt till skillnad från i Nfsu 2 där de fanns typ 10 Front bumpers, tio Rear bumpers, tio side bumpers, OCH 5 riktiga bodykits, och framförallt, inget neon, inga möjligheter att byta lampor, högtalare eller nånting sånt... herregud vart fan är vi på väg?"

om du bara spelat några timmar, hur vet du att du har allt :)

fan vad kasst om du har rätt, typ inga styling-möjligheter då ! :ermm: :'(

nån som har klarat spelet som kan redogöra ifall detta är så?!

"Lite för liten bana (jag har iofs inte låst upp nån ny stadsdel, men utifrån kartan verkar hela spelet ändå vara ungefär en tredjedel av NFSU 2."

hoppas du har fel på detta..tråkigt med liten miljö :D

"Ologisk story"

vet ej, avgör jag själv på torsdag!

Redigerad av Shady_4_life
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Alldeles för lite saker att ändra i Options, jag menar förfan man kan ju inte ens stänga av Force Feedback..."

Det är om du kör med ratt, så om du t.ex. krockar så skakar ratten..

Edit: Det gör även motstånd när du svänger och drar ratten mot mitten..

Redigerad av Bosse
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Ok, har spelat spelet ett ganska bra tag nu (ett par timmar åtminstånde)"

hur vet du att du har allt om du har spelat i några timmar?

"Inga Suvar (?!)"

håller med om att detta SUGER :lol:

"ingen Civic :'( :unsure: "

Och?! :D

"Alldeles för få styling möjligheter... typ 5 Bodykits totalt till skillnad från i Nfsu 2 där de fanns typ 10 Front bumpers, tio Rear bumpers, tio side bumpers, OCH 5 riktiga bodykits, och framförallt, inget neon, inga möjligheter att byta lampor, högtalare eller nånting sånt... herregud vart fan är vi på väg?"

om du bara spelat några timmar, hur vet du att du har allt :)

fan vad kasst om du har rätt, typ inga styling-möjligheter då ! :lol: :'(

nån som har klarat spelet som kan redogöra ifall detta är så?!

"Lite för liten bana (jag har iofs inte låst upp nån ny stadsdel, men utifrån kartan verkar hela spelet ändå vara ungefär en tredjedel av NFSU 2."

hoppas du har fel på detta..tråkigt med liten miljö :)

"Ologisk story"

vet ej, avgör jag själv på torsdag!

Läges rapport:

Har klarat 31% av storyläget och låst upp hela banan, den är ungefär lika stor som i NFSU2 fast mer Landsbyggd och mindre stad...

Styling möjligheterna var som jag befarade... endast bodykits, spoilers, fälgar, Motorhuvvar och "roof scopes" inte mer, inte mindre,

Trimmnings möjligheterna var bara dolda i början, nu fungerar det som i NFSU2 bortsätt från att det heter "race" "Pro" "Super Pro" och kanske nått till istället för stage 1 2 3 osv...

Force feedback är som sagt att ratten skakar/ gör motstånd när man krockar/Svänger.

Upptäckte precis den största "missen" free roam läget är bara tillgänglit i story mode så om man vill leka runt med sina " Customized cars" måste man köra nått race, kanske inget stort problem för vissa, men jag spenderade 70% av mitt Nfsu2 spelande i det läget (95% om man inte räknar storymodet)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan säga att detta inte är ett Underground 3 där man ska kunna styla allt så mycket som möjligt.. Detta är ett Racing spel.. ^_^

Om du läst mitt inlägg skulle du sett att jag redan ahr kommt fram till det...

Och Personligen tycker jag att "det var bättre förr", tänk en NFSU stylad porsche 911 med neon och hela kittet :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag satt och lirade Pc-versionen 1-timme igår.

Fattase först ingenting.

Man börjar med att köra tävlingar med en bmw, Blev besviken då man inte kunde köra fritt som i NFSU2, Bilkänslan, styrning osv kändes helt kasst.

Efter 3 tävlingar på raken förlorade jag och kom lättad ut på den fria gatan då man först köper en bil, och men de pengarna jag hade blev det en lila golf :wub:.

Nu kunde man köra precis som i NFSU2 till sitt hem, styling, bilaffären, samt att det var en del tävlingar med på kartan.

Efter att ha sopat mattan med en del poliser och vunnit alla tävlingar som fanns från början, Vill jag byta bil...

Pengarna räcker inte långt nu för tiden ^_^

Jag har ännu inte fattat sammanhanget mellan Bounty och cash, men cash behövs för att köpa bil och det har jag inte massor av, en tävling gav mig 1500 kr.

Första intrycket av spelet är att styrningen suger, den känns stum på något sätt, grafiken känns kanske för verklig, eller på något sätt ovant med den glansiga lacken, man är jag van vi dator bilar utan så mycket glans.

Detta är säkert en kännsla som kommer att försvinna ju mer man spelar.

Bilarna ser grymt snygga ut, och det är ju kul att man får styla verkliga och tuffa drömbilar.

Får väl bidraga med lite bilder när jag blivit av med min lila golf ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du läst mitt inlägg skulle du sett att jag redan ahr kommt fram till det...

Och Personligen tycker jag att "det var bättre förr", tänk en NFSU stylad porsche 911 med neon och hela kittet  ^_^

Ja, det var bättre förr, innan Underground-spelen kommit. :wub:

Så grymt kul med High Stakes/Road Challenge och Porsche 2000/Porsche Unleashed. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, det var bättre förr, innan Underground-spelen kommit. :D

Så grymt kul med High Stakes/Road Challenge och Porsche 2000/Porsche Unleashed. :P

Top 5 enligt mig:

• Porsche Unleashed (pga att man kunde leka med blinkers och hålla på)
  • NFSU 2, Hadde allt som NFSU hadde fast bättre och det ortoligt uppskattade "Free roam"
  • Nfs:MW Skönare kör-känsla än dom andra men resten var lika bra eller sämre
  • Nfs :SE (1an) Fyfan alltså, det första spelet jag spelade, Nostalgiskt som få
  • Road Challenge (4an) PGA alla bilar och sånt man kunde ladda ner...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där med att man inte kan styla bilen lika mkt på most wanted som underground 2 är för att storyn är helt annorlunda.

I NFS:U2 skulle man ha den hetaste bilen, snyggast styling m.m

I Most Wanted så är det att man ska komma högst upp på polisens blacklist.

Så man har inte så stor användning av styling då. Men jag håller me, det är rätt kasst. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tkr att spelet suger. Har EA rökt på eller? :P Man kan ju inte göra ett bra streetracingspel som utspelar sig i dagsljus. Det finns ju nästan inga stylingmöjligheter alls heller. Usch och blä, åter till NFS:High Stakes/Road Challenge.

...Har du rökt på? :P

High Stakes utspelar sig väl i dagsljus, och där kan man väl knappast styla heller?

Är väl just det som gör det till ett så bra spel... :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

...Har du rökt på? :P

High Stakes utspelar sig väl i dagsljus, och där kan man väl knappast styla heller?

Är väl just det som gör det till ett så bra spel... :D

High stakes är inget streetracingspel. Snarare ett roadracingspel. :P

Förresten, man kan ställa in spelet så att det blir natt och så kan man styla bilen i career mode.

0WN3D :P

Nej, men High Stakes är ju upplagt på ett helt annat sätt. Inget sånt "y0, g3t sum rep, d000000000d!!!!"

Redigerad av Stoffe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

High stakes är inget streetracingspel. Snarare ett roadracingspel. :P

Förresten, man kan ställa in spelet så att det blir natt och så kan man styla bilen i career mode.

0WN3D :P

Nej, men High Stakes är ju upplagt på ett helt annat sätt. Inget sånt "y0, g3t sum rep, d000000000d!!!!"

Kan man styla den? Jag visste bara om att man kunde trimma den. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor