Jump to content

Paranormalt & Oförklarat

Jacker
 Share

Recommended Posts

Paranormala ting, oförklarade händelser är nåt som människan ständigt råkar ut för. En den oftare än andra, en del råkar aldrig ut för det.

paranormal, adj.

(av grek. para o. normal) utanför det normala, övernaturlig. Bland förmågor som anses vara övernaturliga och hittills inte kunnat bevisas vetenskapligt är framtidsskådning, att tala med de döda, kommunikation, förflyttning av objekt och förflyttning av sig själv via enbart tankekraft (telepati, telekinesi och teleportation), röntgensyn och reinkarnation. Spöken anses också paranormala.

När vi talar om oförklarade handlar det om UFO'n, mystiska dödsfall, t.ex produkter som har anknytningar till mystiska händelser - allt som inte kan förklaras med dom naturlagar vi känner till.. Konspirationsteorier brukar ofta katogoriseras som oförklarligt.

Själv vet jag inte riktigt om spöken finns. Mycket av det jag har sett på internet verkar ganska övertygande. Men eftersom jag själv inte sett nåt är jag osäker. Det kan vara spöken, men det kan lika gärna vara nåt annat. Jag tror bl.a att det kan vara magnetfältet som spelar ljuset ett spratt ibland så det bildas "ekon" inom ljuset.

Just därför att jag inte har upplevt nåt som kan klassas som "spökerier" har jag inte så mycket att säga om det.

http://www.ghoststudy.com/

UFO'n är också en möjlig existens. Jag har själv sett nåt som skulle vara ett UFO. Jag var ute på min tomt och titta av nån anledning upp mot himmelen. Jag såg nåt som flög där... Det såg ut att vara silverigt och det glänste om det. Det flög för högt att vara en fågel, och det kan ömöjligen vart ett flygplan - för helt plötsligt försvann det ur sikte. Helt spårlöst borta!

Å andra sidan ska man vara skeptisk åt mycket av det foto/film- material som finns på UFO'n. Oftast är det fake. Annars kan det vara en väderballong, flygfarkost, eller något annat. På filmer där man ser "UFO'n" flyga runt på stjärnhimmelen är det oftast bara en himmlakropp. Det finns också en ovanlig sorts moln som är formade som UFO'n.

http://www.ufoevidence.org/

Andra oförklarliga ting/Konspirationsteorier/Mystiska händelser? Det finns det gott om.

Vet ni t.ex var uttrycket "Christmas Carol" kommer ifrån? Under den tiden då "Jack the Ripper" härjade kidnappades en liten flicka vid namn Carol. Hennes föräldrar vart förstörda och befolkningen var nu skräckslagen. Det här hände runt jul, så för att få folk att tänka på annat började en del personer gå runt och sjunga julsånger. Det funkade... Folk började lugna ner sig. Av nån mystisk anledning kallades dessa julsånger för "Chistmas Carols". När "Jack the Ripper" greps glömdes det hela med Carol, och vad "Christmas Carols" kom ifrån, bort. Den lilla flickan Carol återfanns aldrig...

Vet ni varför MGM- lejonet ryter i början på varje MGM- film? Det var inte meningen att han skulle det. Grejen med lejonet spelades in i en lagerlokal i Hollywood på 20- talet. Samma dag planerade två unga men att råna en bank två kvarter från lagerlokalen. Rånet lyckades, dom kom undan från brottsplatsen. Enligt deras plan skulle dom byta om i lagerlokalen där filmteamet, på två pers, filmade lejonet. Dom två mänen rusade in i lagerlokalen precis under tagning och skrämmde lejonet. Det röt (precis som i början på filmerna) och under stressen anföll det en av de två männen i filmteamet. Den skadade kördes till sjukhus, de två männen flydde men greps av polis. Mannen som vart anfallet av lejonet var väldigt svårt skadad, och hade små chanser att överleva. Dom båda kom överns om att endå andvända det dom filmat. När sen den icke- skadade precis lämnat sjukhuset vart han påkörd av en bil och avled dirket. Den andra dog ganska väntat av sina skador.

I "Trollkaren från Oz" dör det en person - mitt framför kameran. En av dvärgarna var olyckligt kär i en av statisterna. Det hela slutade med att han hängde sig själv. Dessutom gjorde han det mitt framför kameran. I scenen där Dorothy, Fågelskrämmaren och Plåt- mannen går hand-i-hand nedfär vägen som leder till Emerald City ser man nåt som hänger från ett träd i bakgrunden.

Det finns många fler berättelser kopplade till filmer. Visste ni t.ex att många som medverkade i "Poltergeist"- filmerna (skådespelare, film- crew osv) dog strax efter att filmerna haft premiär?

Efter James Dean's död ville många entusiaster åt delar från hans bil. En fick tag i motorn, en i däcken och en annan i den bakre stötdämparen. Alla dom här dog i bilolyckor första gången dom körde med dom här delarna på sin bil. Sammanträffande?

Det finns mycket som vi inte lyckats förklara.

OBS! Jag kan ha fel på en del punkter i ovanstående texter!

Källan till det mesta jag har skrivit är JK - Cinema

Jag rekonmenderar er att titta på filmerna, mycket intressant. Men också skärmmande.

http://www.unexplained-mysteries.com/

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 77
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Om ufon hade funnits och kört runt i vårtsolsystem och på jordklotet. Så borde någon eller sateliter fångat en överklar bild om det finns eller inte.

Hur vet du att det inte finns några bilder? Det kanske hålls hemligt för allmänheten.. ^_^

/konspiration

Redigerad av Topp3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På vissa av de filmerna så är de tagna i nån stad. Om det är mitt på ljusa dagen och ett ufo(säger vi) flyger runt så borde inte bara en filma utan 1000 tals pers. Och som Topp3 sa:"Fyfan vad ja älskar photoshop" och då menar han att allt är redigerat på data och det tror jag med. :shifty:

Redigerad av tommy killer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor