Jump to content

Bästa spelet

Hades
 Share

Recommended Posts

Här diskuterar vi vilket det bästa spelet genom tiderna är. För att detta inte ska bli en spamtråd KRÄVS utförlig motivering. Jag valde att inte göra detta till en poll då jag anser att det finns för få alternativ.

Min röst går till HOMM3 varför?

Jag anser att detta är det mest ultimata RPG musiken, känslan varelserna ja listan kan göras lång. Jag hade ärligt talat inga stora förväntningar på 4:an hur kunde de toppa 3:an? Svaret de kunde de inte! Det kändes fjantigt lite larvigt och framförallt saknade det "känslan".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni får gärna som jag skrev tidigare motivera ert svar. Det är roligare att läsa än;

"wow det är bäst".

Bja fall folk skulle skriva som du säger får la försöka att få ork :)

World of Warcraft

Det finns många möjligheter överallt, vad man ska göra och jobba med.

Själv är jag Tailoring/Enchanter och det är givetvis skitkul att lura folk på massor av guld och höra det belåtna tacket efteråt :P

Guild krävs fall man ska imo ha kul överhuvudtaget, chatta, raida, instances( bättre med folk man känner)

Känslan när man hittar/får/skaffar osv ny items är inte helt fel det heller

Själv är jag Rogue och smyger runt tyst i Orgimmar med mina daggers :">

Himla stor värld som man utforskar i, att utforska och fall man kan lite Warcraft är det roligt att påmminas av allt typ

Böckerna som man hittar är oxå kul att läsa

Rekommenderar detta spelet starkt fall du är en datanörd :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

LucasArts fantastiska äventyr Grim Fandango aspirerar lätt på titeln "Bäst spel", precis som PC Gamer för några år sedan utnämnde det. Men anledningen till detta är den välskrivna dialogen, de underbara personligheterna och den oslagbara känslan i spelet och dess story, inte en spelmässigt perfektion. Kontrollen är stundtals jobbig och hackig och utförandesystemet är inte särskilt smidigt. Det är ändå ett otroligt bra spel, av andra anledningar.

Jag tror att det är detta som gör ett riktigt bra spel. Grafiken, kontrollen och kamerasystemet kan vara riktigt bra, men det som väger mest är ändå den känsla som spelet ger spelaren.

Max Payne var ett bra spel som hade båda delarna. Det hade grym grafik, bra ljud, utmärkt kamera, superb kontroll och nyskapande inslag, samtisigt som det berättade en intressant och uppslukande saga som gav mig känslor och minnen som långt senare fortfarande sitter kvar i mitt hjärta. Det samma gäller Grim Fandango.

Mitt svar blir: Grim Fandango och Max Payne är världens bästa spel. Och Mario Bros.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Warcraft III är enligt mig det bästa spelet. World Editor är den mest fria map-skaparen någonsin och det var det första spelet som riktigt la vikt vid hjältar. På Battle.net (online) finns det alltid nya banor som spelare gjort.

Sen är även MGS2 min favorit, pga av den snygga grafiken och storyn. (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wow:

En otroligt stor värld med en gripande berättelse (om man nu bryr sig överhuvudtaget).

Framförallt GENOMTÄNKT. Inget hafsverk direkt. 9/10

CS 1.6:

Klassiker som bör spelas ofta. Lagkänslan, taktikerna, ja, listan kan göras lång. 8/10

HL2:

Grafiskt gripande med otrolig spelkänsla. En värdig uppföljare! 9/10

Grim Fandango (någon har säkert nämnt det.): Ett mästerverk med humor, klurigheter och KÄNSLA! 10/10

Glömde Mafia! Otroligt bra story och fantastiska miljöer/filmsekvenser! 10/10

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Några av dom bästa spelen (utan inbördes ordning):

Super Mario 64: Mitt allra första tv-spel och troligen mitt mest spelade, många minnen med detta spelet.

The legend of Zelda: Ocarina of time:

Mycket att upptäcka och mycket att göra, fantastiskt soundtrack och underbar story. De många och kluriga pusslen, fick jag tillsammans med mina dåvarande kompisar, lösa. Ibland satte vi oss ett gäng på fem grabbar för att spela Zelda och tillsammans klura ut alla svårigheter, hur kul som helst. Har spelat igenom spelet ett antal gånger och har inte hunnit tröttna, faktum är att jag bara för någon dag sedan köpte en Zelda-samlardisc till Gamecube inehållande detta spel, som jag just nu plöjer igenom.

Final Fantasy 7:

Kommer ihåg dagen då jag besökte min kusin och han just hadde köpt detta spelet. Jag fick hänga med upp på hans rum och se på när han spelade. Kanske ett år senare köpte jag spelet av honom.

Jag måste säga att jag inte är något rpg-fan annars men det här spelet rockar, precis som Zelda innehåller detta spelet en mycket lång och välskriven story samt helt oförglömliga karaktärer.

Goldeneye 64:

Trots att jag själv inte äger det så har jag ändå hunnit med otaliga speltimmar med detta. Multiplayerläget är det bästa genom tiderna och singelplayer läget kan lugnt mäta sig med toppspel som Half life och Doom .

Grand Theft Auto: Vice city:

Stort spel med mycket att göra, en otrolig frihet samt extremt roliga uppdrag gör detta spelet till ett av dom bästa.

Grand Theft Auto: San Andreas:

Tar Allt som var bra med Vice City och bygger vidare på det.

Max Payne och Max Payne 2:

Trots ett ganska linjärt spelsätt så är sättet storyn berättas på ändå lika härlig.

Den mörka och dystra tonen på spelet bidrar till en mycket skön atmosfär.

Diddy Kong racing:

Arkadkänsla med bra ban-design och roligt multiplayer gör detta till det möjligen bästa racingspelet någonsin.

Redigerad av Corleone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor