Jump to content

Den Perfekta Döden

Crice
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 126
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Crice, vem var den där doktorn vars självmord alla ville bräcka? Och hur tog han sitt liv?

Jag förstår mig inte på alla som vill dö genom att ta sitt liv, fatta vilket ovärdigt sätt att dö på. Jag skulle vilja dö i sömnen, brevid kvinnan jag älskar. Fast hon skulle också kunna få dö så hon slipper vara ensam kvar!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Crice, vem var den där doktorn vars självmord alla ville bräcka? Och hur tog han sitt liv?

Han var ingen legitimerad doktor, men han kallades "Doctor Gonzo". Jag talar om Hunter S. Thompson, mannen som uppfann Gonzo-journalistiken och uttryckte sina åsikter utan hämningar. (Cheesy 'nuff for ya'?)

Gonzo-journalistik går ut på att journalisten, helt utan riktlinjer, skriver om en händelse precis så som han eller hon upplever den. Personen berättar gärna som om det vore en novell av något slag, och kan även komma med ytterst kontroversiella åsikter, då artikeln helt utgår från betraktarens ögon.

Gonzo-journalistik uppfanns av Hunter S. Thompson, och innebär att man rapporterar inifrån en händelse, inte om den; reportern deltar alltså själv. Högst ego-centrerad stil, och i Thompsons fall, också märkbart influerad av drog-intag. Gonzo-journalistik känns också igen på sina svordomar, sarkasmer, inslag av fiktion, och bör publiceras helt oredigerad.

Hunter S. Thompson sköt sig på sin ranch i Colorado förra året.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Han var ingen legitimerad doktor, men han kallades "Doctor Gonzo". Jag talar om Hunter S. Thompson, mannen som uppfann Gonzo-journalistiken och uttryckte sina åsikter utan hämningar. (Cheesy 'nuff for ya'?)

Gonzo-journalistik går ut på att journalisten, helt utan riktlinjer, skriver om en händelse precis så som han eller hon upplever den. Personen berättar gärna som om det vore en novell av något slag, och kan även komma med ytterst kontroversiella åsikter, då artikeln helt utgår från betraktarens ögon.

Hunter S. Thompson sköt sig på sin ranch i Colorado förra året.

Okej.. Smart snubbe. får väl bräcka hans självmord då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill dö i krig, som en gammal god Soldat som kämpar för sitt fosterland, typ man blåser av den sista fiendeskallen innan Hjärtat inte klarar av mer

och så somnar man in,,, i stridens hetta.

Va fan vill du somna på slagfält? bli häldre skjuten i skallen

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, den perfekta döden vore ju att dö snabbt och smärtfritt. Men annars skulle jag nog vilja dö i sömnen. Sedan om jag är döende vill jag inte veta hur många dagar jag har kvar. Utan jag vill veta att jag är döende men inte ligga och tänka: "Imorm kanske jag dör. Det sa iallafall doktorn."

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skulle nog vilja bli fastspikad i armar och i ben på en bänk. Sedan skulle ett stort antal 10 tums spikar få genomborra hela min kropp för att sedan fästa i bänken.

Eller att få bli in gjuten i en stor betongklump för att sedan få sänkas ner i havets djup skulle inte vara fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor