Jump to content

Dator hjälp!

Elander
 Share

Recommended Posts

Sho..

Jag har köpt ny dator för 3 dagar så när farsan byggt ihop den så funkade den.

Men spelen funkar inte :'(

När jag spelar i typ 1 min så laggar det isönder och så lägger skärmen av och en sak blinkar. sen så måste jag starta om den på knappen på datorn :P

vet någon vad felet kan vara? :o

Den är inte fördålig eller så,det är en: 3200+ 64 processor,512 mb ddr-minne,ATI Radeon 9600 xt.

HJÄLP! :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har kanske satt ihop den fel?

Hmm :o

Men då skulle det väl inte gå att få igång den,surfa,lyssna på musik,se på film och så vidare på den? :P

Senast jag testade med BF 2 (kvittar vilket spel) så flippade skärmen sig så stog det: out of line

KMZ: 58

MHZ:32

massa sådant skit(exemep ovanför)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm :o

Men då skulle det väl inte gå att få igång den,surfa,lyssna på musik,se på film och så vidare på den? :P

Senast jag testade med BF 2 (kvittar vilket spel) så flippade skärmen sig så stog det: out of line

KMZ: 58

MHZ:32

massa sådant skit(exemep ovanför)

Testa med att sänka hertzen och upplösningen, har för mig att det hjälpte med out of line problemet

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo men nog ska det vara hertzen. haft flera polare som har haft det problemet.

Använder du Reforce eller Refreshlock? om du har de så låser du upp hertzen så dom inte är fasta.

Kollat om det funkar med en annan skärm?

Får väl testa med en annan skärm..

tycker bara det är så jävla surt när min farsa har suttit i 16 på 2 dagar(allså 16 alltihop och så funkar det ändå inte) och har testat med det mesta..

DimpZ @ har jag gjort ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

tycker bara det är så jävla surt när min farsa har suttit i 16 på 2 dagar(allså 16 alltihop och så funkar det ändå inte) och har testat med det mesta..

Okej, 16 vad? Fattar allvarligt talat vad du menar med den meningen, 16 timmar som han har jobbat eller?

Är det bara i spel som det står så i eller?

Kolla i drivrutinerna efter "Bildskärmsupplösning och uppdateringsintervall" Vilken upplösning är det som du spelar i när det står så?

Testa att sänka all hertz där inne till 60 på alla upplösningar och kolla om det går att spela. Gör det det så kan du tanka everest home för att kolla hur mkt hertz skärmen klarar i olika upplösningar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:P

Folk som inte kan annat än att köpa nytt så fort något litet knas drabbar en dator kan ge fan i att svara i hjälp-topics.

Ang. problemet. Det som händer är att datorn antar att din skärm klarar av högre hz än vad den egentligen gör. Varför funkar då inte "reforce" och sådanna program? Jo, för att de drivrutiner du har till din skärm antagligen visar fel värden, och dessa värden används av reforce och sådanna program.

Vad ska du göra då?

1. Ladda hem och installera de senaste drivrutinerna till ditt grafikkort. Gå in på www.ati.com och ladda ned version 5.7. (obs, välj rätt OS etc.)

2. Ladda hem rätt drivrutiner för din bildskärm. Installera dessa. (kan du inte det så fråga mig igen... sparar det till dess.)

3. Kör ett program som t.ex. "Reforce" (använder det själv... tycker det funkar utmärkt) och lås alla hz.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor