Jump to content

Om ni har tråkigt..

Alpha
 Share

Recommended Posts

Har ni det tråkigt, så kan ni ju alltid spela The Apprentice Deluxe!

http://herculeaneffort.adventuredevelopers.com/app1.html#top

Ett peka-o-klicka spel.. -_-

Edit: Och man ska ladda ner originalet först, inte updated verision!!

Edit: Om man vill förstå lite bättre om vad som händer, ta subtitels, fast då kommer det inte vara några röster -_-

Redigerad av Alpha
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spelet är ashärligt ;)

Det är ett peka o klicka spel som handlar om en kille som är en lärjunge till en gammal trolkarlslärare som lär ut killen att bli en magiker. Men i början av spelet så drömmer han en mardröm om att en stor riddare säger åt honom att hans öde är att bli en riddare/krigare precis som hans far. Det första du ska göra är att hitta tre ingredienser till din lärare så att ni skulle göra nåt(minns inte vad)!

Spelet är "hemtrevligt" om man säger så. Musiken väldigt mysig o bra, klurigt ibland osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Asså, det där spelet var vääldigt fint och roligt i början. Men jag fastnade på ett ställe. Hade lånat filten och boken av ormen. Tagit mjölkkannan och stält pallen bredvid kossan. Highway woman vill inte längre prata med mig och jag har tagit alla grejor i huset...Sandwich boken, kaffebryggaren mm.

Finns inge o göra :wacko:

Redigerad av thotim
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Asså, det där spelet var vääldigt fint och roligt i början. Men jag fastnade på ett ställe. Hade lånat filten och boken av ormen. Tagit mjölkkannan och stält pallen bredvid kossan. Highway woman vill inte längre prata med mig och jag har tagit alla grejor i huset...Sandwich boken, kaffebryggaren mm.

Finns inge o göra  -_-

Jag har fasnat.. :P

Vet nån var man kan hitta tändstickorna? Man behöver dom för att göra ost i kitteln i Pib´s rum. Och hur fan tar man mackan från den där kvinnan(på mackan finns det gurka, och det är en av ingredienserna man behöver)? Och jag tog stolen från stallet in till min bok och la den under hästsittsen(eller vafan det heter) men han når ändå inte up till den!! :D

Edit: Jo jag glömde, det finns ju en Walktrough man kan läsa på hemsidan!

Edit2: Thotim, har du tagit scrollet?

Redigerad av Alpha
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har fasnat.. :P

Vet nån var man kan hitta tändstickorna? Man behöver dom för att göra ost i kitteln i Pib´s rum. Och hur fan tar man mackan från den där kvinnan(på mackan finns det gurka, och det är en av ingredienserna man behöver)? Och jag tog stolen från stallet in till min bok och la den under hästsittsen(eller vafan det heter) men han når ändå inte up till den!! :D

Edit: Jo jag glömde, det finns ju en Walktrough man kan läsa på hemsidan!

Edit2: Thotim, har du tagit scrollet?

Yao! Har den! -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor