Ceone Skrivet 28 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2005 Vi har köpt en ny dator med hårdisk 200gb. Men när jag kollar på den här datorn så står det att vi bara har Totalt: 127 gb! Varför står det de? Det stod tom. på kartongen att vi ska ha 200gb. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 28 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2005 Det kan finnas en til hårddisk där resten ligger Kolla på "Den här datorn" och seom det finns 2 diskar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 28 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2005 Nee, det är en bugg i windows. Maximal storlek är tydligen 127+/-. Hos vissa fungerar det utan något strul, andra måste tanka en patch har jag för mig. Vad har du för hårddisk? Märke, model tack. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 28 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2005 (redigerad) Det kan vara strul om du har Service Pack 1, skaffa 2. Men kolla i datorhantering om det är nåt krux där, kanske finns nåt opartionerat område. Pain To ThE MaX: Maximal storlek på partition är INTE 127 gb. Du kan ha 400gig partitioner om du vill. Där emot kan inte SP1 skapa större partitoner än 80 gig har jag för mig. Se om det finns nåt annat där jag ringat in 3, se screen: Redigerad 28 juli, 2005 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 28 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2005 (redigerad) Tack för tipsen. Ska ladda ner Servicepack 2 Var kan man tanka ner servicepack 2? Redigerad 28 juli, 2005 av Ceone Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 28 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2005 Tack för tipsen. Ska ladda ner Servicepack 2 Var kan man tanka ner servicepack 2? Det är ganska jobbigt, men du kan säkert hitta det på microsoft.com nånstans. När jag installerade SP2 råkade jag formatera hela datorn Men när du är inne i diskhantering, ser du inget opartitionerat utrymme? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 28 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2005 Men när du är inne i diskhantering, ser du inget opartitionerat utrymme? Så här ser det ut alltså bara 127 gb Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 28 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2005 Kan det inte vara så att ditt moderkort inte stödjer så stora hårddiskar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 28 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2005 Kan det inte vara så att ditt moderkort inte stödjer så stora hårddiskar? Isåfall tror jag inte att dom sätter i ett moderkort som inte klarar av hårdisken som dom själva sätter i Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ace Skrivet 28 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2005 Har för mig att det är just 127 SP1 gränsen går Har själv en större hårddisk som jag bara kunde formatera till 127gb.. Orkar inte formatera om Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 28 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2005 Har för mig att det är just 127 SP1 gränsen går Har själv en större hårddisk som jag bara kunde formatera till 127gb.. Orkar inte formatera om Ok! Var hittar jag sp2? Jag sökte på Microsofts hemsida men jag inte inte riktigt rätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 28 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2005 Ok! Var hittar jag sp2? Jag sökte på Microsofts hemsida men jag inte inte riktigt rätt. Värst vad du söker dåligt. http://www.microsoft.com/downloads/details...&DisplayLang=sv Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 28 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2005 Värst vad du söker dåligt. http://www.microsoft.com/downloads/details...&DisplayLang=sv Tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 28 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2005 Sry för dubbelpost men jag instalerade SP2 men de funka inte fast jag kollade på diskhanteraren och där står det inte alkoherat 61 gb hur gör man så att man kan använda dom? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 28 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2005 Gör en partition av det. Det ska funka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vinnecool Skrivet 28 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2005 Mina dator har 8 gig hårddisk... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 28 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2005 Mina dator har 8 gig hårddisk... Coolt, nästan tillräckligt för min Metallica-samling! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ace Skrivet 28 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2005 Coolt, nästan tillräckligt för min Metallica-samling! Haha.. fan va jag skrattade Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 28 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2005 8 gig? Så lite Guns N Roses har jag inte ens.. Ceone, högerklicka på C:\ och kolla hur många bytes den har, där kommer det stå något med 200 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 28 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2005 Sry för dubbelpost men jag instalerade SP2 men de funka inte fast jag kollade på diskhanteraren och där står det inte alkoherat 61 gb hur gör man så att man kan använda dom? Hum så såg det ju inte ut förrut? Men det verkar rätt iaf, högerklicka på det svarta och skapa ny partition eller whatever det står. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts