jabbal Skrivet 28 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2005 En kort fråga ... Går det att ställa ned grafiken lite så spelet löper snabbare? Finns det i "avancerade inställningar"? Mitt spel hänger sig då jag klickar på den ... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
enid Skrivet 28 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2005 För att citera Conny S, "Sätt på mipmaping, stäng av anti alasing, ta lägsta på drawdistance, sätt visual fx på low, kör lägre upplösning, tex 800*600" Fast jag skulle vilja tillägga att färgen också ska vara låg, dvs x16, och du kan ta lägre än 800x600, typ 640x400 eller nåt. Men om du inta kan gå in på advanced är det ju rätt svårt att ändra. Tips: prova gå in direkt innan du startar spelet, jag kan inte heller ändra när jag väl börjat spela. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 28 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2005 .vad gör mipmappingen? om man vill ha så bra grafik som möjlighet så ska alltså den vara AV? eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samool Skrivet 29 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2005 Jag känner flera som inte kan gå in på advanced, undrar vad det kan bero på Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dlanor Skrivet 29 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2005 (redigerad) Jag har ett program som man kan ändra Advanced Settings med ändå. Man kan ändra allt utom upplösningen. Starta GTASA, när huvud menyn är uppe så startar du det här programet i bakgrunden, väljer dina inställningar, den spara automatiskt. Funkar kanon för mig! EDIT:Jag fick inte ladda upp programet... EDIT2:Komeer inte ihåg var jag hitta det men det heter advancedsettings.exe Redigerad 29 juli, 2005 av Dlanor Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
enid Skrivet 29 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2005 Fast upplösningen och färgerna är typ det som påverkar mest. Eller jag vet inte men det gör skitstor skillnad iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Green_Goblin Skrivet 29 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2005 .vad gör mipmappingen? om man vill ha så bra grafik som möjlighet så ska alltså den vara AV? eller? Av! På gör väl nåt med texturena, tror jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts