Crouching.tiger Skrivet 1 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2005 Listen to me, I'll only say this once. nä, jag säger det flera gånger, som jag gjorde till en av mina tradiga kompisar när vi var på en festival och han bara ville se en massa band hela tiden: MUSIKEN KOMMER I ANDRA HAND! om man bara vill se/höra band kan man ju köpa en musik-dvd eller nåt. det roliga är ju att tälta och träffa nya, underbara människor, samtidigt som man ser gamla bekantskaper i ett nytt sken (vissa människor ändras otroligt mycket på en festival, och då menar jag inte bara med hjälp av alkohol). har bara varit på en festival i år, Tullakrok (om ni inte är skåningar har ni nog inte hört talats om den, men det var röj ) och nästa år får vi se hur det blir. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 1 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2005 Du är verkligen skittråkig. Du umgås inte med folk, du sitter hemma med din dator och om du skulle bestämma skulle du bara sitta där hela tiden eller hur? Lev ditt livet innan det lever med dig. Old news my friend. "Lev ditt livet innan det lever med dig." Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kricke Skrivet 1 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2005 Men fan vad Stellan blir arg och konstig nuförtiden. Mens 24/7 eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 1 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2005 Inte varit på någon och kommer antagligen aldrig att vara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fr34k Skrivet 1 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2005 Ja, just det jag inte gillar.. Man är där för musiken, i alla fall jag. Ok ok.. tur att inte alla som går på festival resonerar som du då Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ebeeto Skrivet 1 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 augusti, 2005 "Lev ditt livet innan det lever med dig." Ja... Det betyder typ... Att du måste göra kul grejer, annars upplever du kul grejer... Uhm... Wtf... Det blir nog bra på sitt eget sätt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 2 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2005 Ok ok.. tur att inte alla som går på festival resonerar som du då Kritik... ah, sånt får man väl stå ut med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ebeeto Skrivet 2 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2005 Kritik... ah, sånt får man väl stå ut med. Skit i dem. De är fJåRtIzZzZ... *Tittar med obehag på fr34k och Stellan* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GRIM(back Skrivet 2 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2005 Tänkte jag skulle ta mig till Emmabodafestivalen i början av augusti. SMK kommer ju Vilket datum? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aKi Skrivet 2 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2005 Jaha då har man handlat lite gott tills Hässleholmsfestivalen imorgon. Fyfan vilket ös det kommer att bli Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
PluOntS Skrivet 2 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2005 Var på Helsingborgs-festivalen i fredags! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fr34k Skrivet 2 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2005 Skit i dem. De är fJåRtIzZzZ... *Tittar med obehag på fr34k och Stellan* Eh.. ironi hoppas jag.. för om en fjortis i dina ögon är en som tycker om att gå ut å träffa folk och ragga brudar osv. Så är du inte speciellt begåvad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
beat Skrivet 2 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2005 Vilket datum? 11-13 augusti Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Streetwave Skrivet 3 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2005 (redigerad) Till er som åker för musiken i första hand: Ni vet inte hur det är att sitta utanför ett tält kl 7 på morgonen (efter att ha vart vaken hela natten), rökandes vattenpipa med en person som förra veckan var eran engelskalärare, och hans två polare från skåne. Att till frukost dricka gin & juice och knapra chips, bada i den närliggande sjön, snacka skit om allt mellan himmel och jord, bli polare med ens tältgrannar, avverka tjejer/killar, supa lite till och till slut sitta vid en konsert med ett band man inte visste fanns. Allting gör man med sina polare. Min favoritfestival är Hultsfred, och jag ser absolut inte den som en 3-dagars musikfestival. Jag ser den som ett 5, alternativt 6-dagars festande som pågår 24/7. Allting kan hända. Alla har rätt att vara sej själva. Edit: Brukar f.ö besöka Hultan, Gates of Metal, Rookie och Emmaboda. Ska nån gång besöka Arvika. Kanske Roskilde. Redigerad 3 augusti, 2005 av Streetwave Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nimdor Skrivet 3 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2005 Får bli Sweden Rock Festival nästa år, riktigt trevlig festival jämfört med dom flesta andra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fr34k Skrivet 3 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2005 Till er som åker för musiken i första hand: Ni vet inte hur det är att sitta utanför ett tält kl 7 på morgonen (efter att ha vart vaken hela natten), rökandes vattenpipa med en person som förra veckan var eran engelskalärare, och hans två polare från skåne. Att till frukost dricka gin & juice och knapra chips, bada i den närliggande sjön, snacka skit om allt mellan himmel och jord, bli polare med ens tältgrannar, avverka tjejer/killar, supa lite till och till slut sitta vid en konsert med ett band man inte visste fanns. Allting gör man med sina polare. Min favoritfestival är Hultsfred, och jag ser absolut inte den som en 3-dagars musikfestival. Jag ser den som ett 5, alternativt 6-dagars festande som pågår 24/7. Allting kan hända. Alla har rätt att vara sej själva. Edit: Brukar f.ö besöka Hultan, Gates of Metal, Rookie och Emmaboda. Ska nån gång besöka Arvika. Kanske Roskilde. Mmm, marabou Kan inte mer än att läsa och njuta, festival är livet, längtar som fan tills nästa år! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
beat Skrivet 3 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2005 Till er som åker för musiken i första hand: Ni vet inte hur det är att sitta utanför ett tält kl 7 på morgonen (efter att ha vart vaken hela natten), rökandes vattenpipa med en person som förra veckan var eran engelskalärare, och hans två polare från skåne. Att till frukost dricka gin & juice och knapra chips, bada i den närliggande sjön, snacka skit om allt mellan himmel och jord, bli polare med ens tältgrannar, avverka tjejer/killar, supa lite till och till slut sitta vid en konsert med ett band man inte visste fanns. Allting gör man med sina polare. Min favoritfestival är Hultsfred, och jag ser absolut inte den som en 3-dagars musikfestival. Jag ser den som ett 5, alternativt 6-dagars festande som pågår 24/7. Allting kan hända. Alla har rätt att vara sej själva. Edit: Brukar f.ö besöka Hultan, Gates of Metal, Rookie och Emmaboda. Ska nån gång besöka Arvika. Kanske Roskilde. Låter mycket trevligt. Inte varit på festival än så länge, men jag sticker till Emmaboda i år tror jag. Hur är stämningen där? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Streetwave Skrivet 3 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 augusti, 2005 Låter mycket trevligt. Inte varit på festival än så länge, men jag sticker till Emmaboda i år tror jag. Hur är stämningen där? Om man gillar pop och indie--->helt underbart. Dessutom får man ta med all dricka som finns i plastflaskor, något som de större festivalerna borde ta åt sej av! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
beat Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Jaha, då bär de av till Emmaboda imorrn då. Min första festival, ska bli skoj! Nån annan som ska dit? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Steijer Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Varit på Cannes-festivalen, hoppas kunna åka till Utah och Sundance-festivalen nästa år. I maj befinner jag mig självklart i Cannes igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts