skribb Skrivet 27 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2005 (redigerad) Observera att denna recension är skriven av Pär Thernström, för jag är lat just nu. Maxthon (hette tidigare MYIE2) är ett “skal” till Internet Explorer och Maxthon är idag det absolut smidigaste sättet att surfa på. Några av Maxthons funktioner: "tabbed browsing" blockera annonser (och andra oönskade bilder) stoppa pop-up fönster super drag and drop collector URL alias och URL key Det som kallas för “super drag and drop” innebär att du t.ex. med musen kan markera en bit text på en webbsida och sedan vänsterklicka på den markerade texten och “dra” den en bit åt sidan och vips så öpnnas ett nytt fönster som söker efter den markerade texten på google. På likande sätt fungerar det om du drar en länk; länken öppnas i ett nytt fönster. Otroligt smidigt när man läser nyheter på dn.se eller besöker en blog och vill läsa flera att inläggen. Collector är ett litet fönster där du kan skriva text och sedan köra denna text som ett script på sidan. Dett är bra för oss som utvecklar webbsidor är möjligheten att testa javaskript på en sida utan att behöva ändra något i källkoden. Väldigt skönt att ha när man håller på att testa script och vill slippa att ändra i ett dokument och behöva ladda upp till servern igen osv. URL key och URL alias är en sorts genvägar, eller kortkommandon, till de sidor du besöker mest. Med URL key kan du bestämma att tangenten F1 tar dig till aftonbladet.se medan F2 tar dig till dn.se och F3 tar dig till sidan xx osv. URL alias är liknande, men istället så skriver du en adress i adressfältet. Jag skriver t.ex. “p3” för att komma till P3:s webbradio, eller “tv” för att komma till tvprogram.nu, eller “bank” för att komma till Föreningssparbanken via internet. Smått otroligt smidigt! Maxthon är webbläsaren nummer ett enligt mig. Det slår både Firefox och Opera med hästlängder. (slut på recension) Bilder: Tabbed browsing: Musgester: Super Drag-and-Drop: Reklamätaren: Kan hantera IE-plugins: Snabbstart: "Privacy settings": Hundratals skins: Sökmotorer: http://img182.imageshack.us/img182/9995/maxsearch8ig.jpg Har fått 20 stycken 5/5 awards: Awards Bild på min konfiguration: http://img287.imageshack.us/img287/4020/maxthon8ju.th.jpg Min konfiguration: Version: 1.3.1.20 Unicode Content Filter = Enabled Popup Filter = Enabled Auto Popup Filter = Enabled Download Manager = NONE Allow IE Extension = YES -------- IE Toolbar -------- StumbleUpon -------- Maxthon Plugins -------- ViewSource!1.0 PicList1.0 EnableRightClick1.6 AddToAdHunter1.6 FloatBar1.8 ImageShackTool 1.37 Hmm... jag skriver nog en egen recension lite senare Redigerad 28 juli, 2005 av skribb Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 27 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2005 Skribb, du är förfärlig som person men jag ÄLSKAR dina trådar. ska testa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vinnecool Skrivet 27 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2005 Verkar väldigt bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Donkeey Skrivet 27 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2005 Har det nu tycker det är ganska jobbigt med alla toolbars där uppe men annars bra .. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 27 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2005 (redigerad) Skribb, du är förfärlig som person men jag ÄLSKAR dina trådar. Tack, det där var ju uppmuntrande. Nåja, I had it coming. Edit: Donkeey, de går att ta bort. Redigerad 27 juli, 2005 av skribb Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 27 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2005 (redigerad) Ser VÄLDIGT mycket ut som IE. Faktiskt lite klumpigt. EDIT: det första som händer är att 10 pop-ups kommer upp. grattis till en usel webläsare. Redigerad 27 juli, 2005 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 27 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2005 (redigerad) Ser VÄLDIGT mycket ut som IE. Faktiskt lite klumpigt. EDIT: det första som händer är att 10 pop-ups kommer upp. grattis till en usel webläsare. För att du har en massa skit på datorn ja, tänker på din skrivbordsdump. Norton + Firefox + SP2 = Noll spyware, älskar den "setupen" Redigerad 27 juli, 2005 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 28 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2005 Bra att du la upp detta. Kanske fler folk får upp ögonen för denna fantastiska webläsare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 28 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2005 Ser VÄLDIGT mycket ut som IE. Faktiskt lite klumpigt. EDIT: det första som händer är att 10 pop-ups kommer upp. grattis till en usel webläsare. Nu är det ju på detta sätt att du har hur mycket spyware och adware som helst, plus att man kan ställa in allting hur man vill. Ja, det ser ut som IE, för det använder IE-kärnan. Go figure. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 28 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2005 Windows update OFF + Firefox + Zonealarm + SP1 + Inget anti-vir = inga virus/spyware... och detta har gällt i flera år nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 28 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2005 Att det baseras på IE är väl dess största minus, jag har prövat Maxthon (MyIE2 då) tidigare, innan jag bytte till Firefox, men gillade det inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 28 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2005 .enligt vad jag har läst/sett så har det inga fördelar alls gentemot FF... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vinnecool Skrivet 28 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2005 .enligt vad jag har läst/sett så har det inga fördelar alls gentemot FF... Förutom för mig som inte kan använda firefox.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
alexzander Skrivet 28 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2005 Firefox!! Firefox!! Firefox!! Firefox!! Firefox!! Firefox!! Firefox!! http://img312.imageshack.us/img312/4400/welcomefirefox6hy.png Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 28 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2005 Fortfarande IE i grunden, man kan göra allt det där med firefox också Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 28 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2005 Mottagandet var ju inte det bästa. Fick lika dåligt på forumet.nu också. Ska ni vara så här tråkiga behöver ni väl inte skriva? Jag upplyste er om en webbläsare, jag bad inte om hjärndöda svar likt alexzanders eller ^MeTaNoLiC^s. Känns som att jag skulle postat detta på forum med högre kollektiv IQ som exempelvis SweC. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 28 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2005 Haha, ja vad ville du få? Att alla bara skrev: Åh gud vilken helt underbar webläsare! Du är ju jävla BÄST skribb!! Du får tåla lite kritik Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 28 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2005 Om man inte tål va folk tycker så ska man inte posta ffs.. du kan inte förvänta dig bra saker bara plz die Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 28 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2005 Mottagandet var ju inte det bästa. Fick lika dåligt på forumet.nu också. Ska ni vara så här tråkiga behöver ni väl inte skriva? Jag upplyste er om en webbläsare, jag bad inte om hjärndöda svar likt alexzanders eller ^MeTaNoLiC^s. Känns som att jag skulle postat detta på forum med högre kollektiv IQ som exempelvis SweC. .ursäkta att jag inte tycker Maxhton verkar vara nått att ha då Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 28 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2005 Har inte provat, men tycker inte det verkar vara nån större skillnad mot Firefox. Så jag fortsätter med det. Jag säger däremot inte att det verkar vara en dålig webbläsare. Internet Explorer är vad man kan kalla för dålig webbläsare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts