jaeger Skrivet 27 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2005 Hur många här använder det programmet? Det finns att ladda ner på Den här sidan dock bara trial version, den riktiga kostar pengar (såvida man inte går till statoil och tankar). Nu kanske ni undrar vad det är? Jo det är ett program som gör att man kan göra länkar/genvägar i högerklicksmenyn t.ex. här är min meny: http://img63.imageshack.us/img63/7334/clean5un.th.jpg Det är väldigt praktiskt, tycker att alla borde ha det faktiskt, så slipper man snabbstart nere vid startmenyn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LoneWolF Skrivet 27 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2005 Men med snabbstart kan man komma åt sina program utan att behöva ha skrivbordet fritt från fönster skrivbordet. Man behöver inte ens högerklicka först. Jag tycker alla ska använda snabbstart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jaeger Skrivet 27 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2005 Men med snabbstart kan man komma åt sina program utan att behöva ha skrivbordet fritt från fönster skrivbordet. Man behöver inte ens högerklicka först. Jag tycker alla ska använda snabbstart. Men det blir ju så fult med snabbstart.. usch o fy. Om man har många ikoner tar det bara plats och är jobbigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 27 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2005 Jag har allt i taskbar:en istället, som man alltid kommer åt även när fönster är maximerade Exempel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 27 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2005 Jag har genvägar på skrivbordet, i taskbar, och via hotkeys. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 27 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2005 .dom viktigaste sakerna har man ju i det där snabbstartfältet eller vad fan det heter.. använder nästan aldrig startmenyn.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 28 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2005 Med tanke på att du använder 70% av din RAM när du bara ser på skrivbordet så är ett program som startar med windows det sista du behöver... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 28 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2005 (redigerad) 70%? Joru, väldigt ofta. Edit: Har 44 processer @ 417MB just nu. Och jag har 1024MB ram. 70%? HAH! Redigerad 28 juli, 2005 av skribb Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 28 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2005 70%? Joru, väldigt ofta. Edit: Har 44 processer @ 417MB just nu. Och jag har 1024MB ram. 70%? HAH! Tror att han skrev till jaeger Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 28 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2005 Tror att han skrev till jaeger Japp, det var jaeger jag skrev till. for the record; jag har 17 processer på, 120mb av växlingsfilen har gått åt... och den är 4gb stor, plaserad på en annan hårddisk för att det ska gå att skriva till den samtidigt som min andra hdd läser spelen/windows (bästa prestanda). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 28 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2005 Tror att han skrev till jaeger Aj. Såg inte "du"et. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 28 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2005 Bästa prestanda är om du tar bort den helt och arbetar mot minnet som är snabbare (ca 4GB/s medans hårdsiken runt 35MB/s) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 28 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2005 Bästa prestanda är om du tar bort den helt och arbetar mot minnet som är snabbare (ca 4GB/s medans hårdsiken runt 35MB/s) Nej... iaf inte om man inte har en massa RAM minne iaf Dessutom kräver en massa spel att man har en växlingsfil, annars startar de inte ens. Jag har lekt en massa med växlingsfilen. Bl.a. har jag tagit bort och benchmarkat systemet, både före och efter borttagningen. Resultat? Jo, i 3dmark, både 01 och 03 fick jag LÄGRE poäng (körde 3 gånger, startade om efter varje.. kom inte upp till de poäng jag hade med växlingsfil) än vad jag hade med växlingsfil. I UT2003s medföljande benchmarks tjänade jag 0.3 fps (78,6Xfps vs 78,9Xfps) på flyby och förlorade 0.4 fps på botmatch. Varför? Jo, program, windowsfiler, alla .dll filer från program som normalt sparas i växlingsfilen (eftersom de inte behöver den snabbare RAM:en) tvingas att sparas i RAM:en. Som ex. kan vi läsa att skribb har en växlingsfil på 400mb. Det betyder att han utan växlingsfil, skulle använda 400 mb + det han nu har i ramen... för att vara i windows. När han startar ett spel... ja... .dll filerna och allt annat har ingenstans att ta vägen (normalt drar de till växlingsfilen/raderas) och blir kvar (vissa raderas helt enkelt) i RAM:en = mindre RAM tillgänligt för spelet = sämre prestanda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts