tommy killer Skrivet 27 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2005 Sänker man inte bensinen kommer alla att åka buss, då blir bussarna proppfulla och gasen kommer att kväva alla på denna jord. Nej till den jävla bensin skatten. Sänk den förfan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 27 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2005 Du är ju en sån som kör bil FÖR SKOJS SKULL. En bil är ett transportmedel ingen kukförlängare. Kollektivtrafiken är till för folk som inte nödvändigtvis MÅSTE ta bilen till vart-dom-nu-ska. Det är genialiskt att färdas tillsammans - SL Det är skildnad på bilar och bilar! T ex en....tja låt os säga en Peugeot 406 eller en Volvo V70 är transportmedel. En Ferrari 430 eller en Dodge Hemi Charger är kukförlängare! Bussen är en stor fet symbol för JANTELAGEN, och annat kommunisttjafs. Den dagen då alla åker buss i Sverige, den dagen blir en sorgens dag! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 27 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2005 Oljan räcker i 20-100 år till! Och för övrigt är jag också mån om miljön. Som projektarbete tänker jag skriva en bok om hur man kan minska mänsklighetens beroende av fossila bränslen. Visst ska man gå över till t ex etanol. Jag tycker det bästa skulle vara att man från och med NU inte får producera bensin-eller dieselbilar. Men alla har inte råd med att köpa splitter nya bilar! Jag kommer inte ha mer än kanske 25 000 då jag kommer behöva skaffa egen bil. Finns det etanol eller bränslecellsdrivna bilar för 25 000? NEJ! De kostar MINST tio gånger så mycket! I dagsläget finns det inte så många bra ekologiska bilar, och ute på landet kommer det ta minst ett årtionde innan alla mackar bytt system. Det är som elektriciteten! Sverige började elsättas på 20-30 talen. Men det var först på 1960-talet som hela sverige hade ström. Det kommer inte riktigt ta så lång tid för etanolen att nå ut i hela landet, men det kommer ta många år. Under tiden ska man inte låta vår levnadsstandard sjunka på grund av några kommunistidéer. Och så miljömåna ska man inte påstå att man är. Känner en som tänker rösta MP nästa år. Hans MOPED drar typ 0,7 liter milen. En annan går naturbruksgymnasiet (och ska också rösta MP) och har en epa som drar 1,3 liter milen! Är man miljömån har man en BIL som drar 0,8 liter milen eller en MOTORCYKEL som drar 0,3 liter! Skulle knappast vilja kalla det hela "Kommunistidéer". Och oljan kommer inte räcka i 100 år till om bensinpriset sänks. Forskning och utveckling av ersättning kommer att skapa arbetstillfällen, som verkligen behövs i Sverige. Jag säger inte att vi ska övergå till etanoldriva bilar på 1 år, men om minst 10 år måste minst 50% av alla bilar gå på etanol/metanol/ett annat brännsle. Dessutom borde man kunna lösa det så alla har råd att gå över till ett annat bränslesystem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 27 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2005 Den dagen då alla åker buss i Sverige, den dagen blir en sorgens dag! Vadårå? Förklara gärna. Menar du att man äntligen kan andas luften i innerstaden? Eller att det är så pass otrafikerat att man äntligen kan komma i tid till sina ärenden? Eller att man kan använda våra naturresurser till annat än att driva en bit metall? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 27 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2005 Är inte så insatt i detta. Men det verkar rimligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 27 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2005 Sänker man inte bensinen kommer alla att åka buss, då blir bussarna proppfulla och gasen kommer att kväva alla på denna jord. Nej till den jävla bensin skatten. Sänk den förfan. Även om du skämtade vad det där inlägget så jävla patetiskt, och särskrivning på bensinskatten som pricken över i. Darkjack: Enligt Joey kostar det 3000:- att köra om sin bil till etanoldrift, eventuellt gratis om man är händig. Vem har rätt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 27 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2005 Även om du skämtade vad det där inlägget så jävla patetiskt, och särskrivning på bensinskatten som pricken över i. Darkjack: Enligt Joey kostar det 3000:- att köra om sin bil till etanoldrift, eventuellt gratis om man är händig. Vem har rätt? Du... Det är olagligt att göra om sin bil! Vill du göra om den får det vara en rishög från före 1985 (jo, bilen kommer inte igenom bilprovningen om den blivit moddad från bensin till etanol). Och så finns det extremt många bilar som kommer rosta sönder inifrån av etanol för att de är gjorda av sämre metall (bilarna är ju trotts allt skapade för bensin, inte etanol). Och som sagt. Det finns väldigt få etanolmackar. Finns inte en enda i hela min kommun! Och som jag sa: alla nya bilar som säljs bör vara etanolbilar eller liknande, men det finns inte så hemskt många begagnade etanolbilar för under 25 000. @P-C Sorgens dag därför att man har tagit kål på ännu en form av individualism, och därför att man inte kommer kunna komma vart man vill när man vill och med stil! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 27 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2005 (redigerad) En bil är ett transportmedel. .fel... det är en livsstil.. Redigerad 27 juli, 2005 av ^MeTaNoLiC^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 27 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2005 .fel... det är en livsstil.. W0RD! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 27 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2005 .fel... det är en livsstil.. Fel igen. För dig är det en livsstil, det var skapat som ett transportmedel. Liksom datorer är en livsstil för mig, medan den skapades som ett verktyg för att underlätta kontorsarbete. Sluta bråka som 2-åringar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 27 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2005 (redigerad) .fel... det är en livsstil.. Nej det är det inte. Det tillverkades inte för att du ska kunna ha det som livvstil utan för att underlätta transport. EDIT: skribb var först Redigerad 27 juli, 2005 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wallemart Skrivet 27 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2005 (redigerad) Men de va då fan va alla skulle vara busskåta... för er information kan jag medela att en scania cr113 (Ser ut så här) som är sveriges vanligaste buss drar lika mycket bensin (diesel) som 5 vanliga bilar vilket betyder att man måste ha minst 10 passagerare i bussen hela turen för att det ska löna sig ur den aspekten... det där med "då är det så tomt på gatorna så an kommer fram dit man ska" vad fan ahr man för nytta av det om man inte för köra bil då? Det enda som lönar sig i ett sådant här läge är spårvagn i alla storstäder, pendeltåg eller liknande till alla små orter, trådbuss i småstäder... då jävlar vore det miljövänligt, då skulle dom enda som hadde bil va dom som absolut var tvugna och dom som använde det som "kukförlängare" fortfarande använda bil... då skulle oljan räcka tills man kommit på nått bättre bränsle... /Over and out (håller helt med Darkjak, Metanolic och alla smarta) Redigerad 27 juli, 2005 av Wallemart Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 27 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2005 Men de va då fan va alla skulle vara busskåta... för er information kan jag medela att en scania cr113 (Ser ut så här) som är sveriges vanligaste buss drar lika mycket bensin (diesel) som 5 vanliga bilar vilket betyder att man måste ha minst 10 passagerare i bussen hela turen för att det ska löna sig ur den aspekten... det där med "då är det så tomt på gatorna så an kommer fram dit man ska" vad fan ahr man för nytta av det om man inte för köra bil då? Det enda som lönar sig i ett sådant här läge är spårvagn i alla storstäder, pendeltåg eller liknande till alla små orter, trådbuss i småstäder... då jävlar vore det miljövänligt, då skulle dom enda som hadde bil va dom som absolut var tvugna och dom som använde det som "kukförlängare" fortfarande använda bil... då skulle oljan räcka tills man kommit på nått bättre bränsle... /Over and out (håller helt med Darkjak, Metanolic och alla smarta) Sveriges vanligaste buss? kolla fakta först. Har varit på de flesta ställen i Sverige och har inte sett särskilt många sådana bussar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wallemart Skrivet 27 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2005 (redigerad) Sveriges vanligaste buss? kolla fakta först. Har varit på de flesta ställen i Sverige och har inte sett särskilt många sådana bussar. To bad för dig att jag råkar sitta på en jävla massa fakta... Säg en stad så ska jag fixa foto på en cr112-113 i den staden... Redigerad 27 juli, 2005 av Wallemart Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 28 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2005 I min kommun har vi typ tre sådanna bussar som går i pendeltraffik, sen finns det typ tre till av några andra modeller (resten är hyrbussar, så dom räknas inte riktigt). Så här är det den vanligaste modellen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 29 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2005 Att sänka skatten är nåt man bara tjänar på idag, inte imorgon. Folk måste lära sig tänka längre än vad näsan räcker. Vi kommer inte få någon sänkt levnadsstandard. Har ni hört talas om kollektivtrafik, cykel, taxi eller era egna fötter. Om folk hellre tar cykeln lite oftare kommer det gå jävligt bra för den industrin! Bilindustrin kommer det inte gå så mycket sämre för. Folk kommer ju fortfarande köra bil längre streckor. Och sen kommer det inte finnas några personbilsfabriker i framtida Sverige. Sänkt levnadsstandard? Nej, knappast. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Noxzist Skrivet 29 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2005 .vote: JA! Men höj skatten i USA! DOM SLÖSAR BORT ALL BENSIN GENOM SKIT BILLIGA PRISER!!! Alla länder hade skrivit på ett avtal om att spara på bensinen, men USA sade: neh, det passar inte oss! FAKK YÅÅ USA ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
hyperberit Skrivet 29 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2005 .vote: JA! Men höj skatten i USA! DOM SLÖSAR BORT ALL BENSIN GENOM SKIT BILLIGA PRISER!!! Alla länder hade skrivit på ett avtal om att spara på bensinen, men USA sade: neh, det passar inte oss! FAKK YÅÅ USA ! Så sant! dom borde fan höja, här betalar vi över 12 kronor nu medans dom klagar där borta när dom payar 5 spänn litern Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 29 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2005 (redigerad) Vi kommer inte få någon sänkt levnadsstandard. Har ni hört talas om kollektivtrafik, cykel, taxi eller era egna fötter. .lol... varför inte riva alla hus och flytta in i grottor när vi ändå håller på? edit: egen bil ger en högre levnadsstandard.. fixa bil o körkort själv så får du se hur kul du tycker det är att stå o vänta på en sketen buss sen Redigerad 29 juli, 2005 av ^MeTaNoLiC^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MR_Lene Skrivet 29 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 juli, 2005 Det har nog funnists många ersättningar istället för bensin men nu är det ju så att dom stora oljeföretagen skulle gå åt helvete om dom nya ideerna kommer fram. därför är som så "smarta" att dom köper upp alla nya ideér så att dom ska tjäna ännu mer pengar än va dom redan har och sen så förstörs dom angaligen eller låses in. så dom tänker bara på sig själva. men det är tyvärr så det är.om inte alla tänkte så mycket på sig själva så skulle det nog redan existera andra bränslen än bensin diesel osv. min åsikt är att sänka skatten. dom kan inte bara höja och höja hela tiden eftersom dom inte har kommit på nån bra lösning på problemet än.+ att jag inte kan tänka på alla andra eftersom alla andra inte tänker på mig. sad but true. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts