Alpha Skrivet 31 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 31 juli, 2005 Spelet är som ditt namn. HAHHAHAHAHAHAH FYFAN VILKET ROLIGT SKÄMT! nä men seriöst.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 2 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2005 Jag kommer med en liten, liten update här, samt en screen från banan jag gjort. Inget nedladdningsbart dock. Förlåt! Hursomhelst, jag försöker få in en liten fin finess som gör att bilarna sladdar. Inte F1-bilen dock, jag tror att dessa är byggda för att inte göra det. Den här fina idén jag hade som skulle lösa sladdgrejen är att vid bilen finns ett osynligt objekt. Detta svänger lite, lite snabbare än själva bilen och bilen i sin tur är programerad att hela tiden ha samma position som det här osynliga objektet... Undra om det fungerar Sedan bör sägas att jag inte lägger in några motståndare. Det blir för svårt :"> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 2 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2005 Jag kommer med en liten, liten update här, samt en screen från banan jag gjort. Inget nedladdningsbart dock. Förlåt! Hursomhelst, jag försöker få in en liten fin finess som gör att bilarna sladdar. Inte F1-bilen dock, jag tror att dessa är byggda för att inte göra det. Den här fina idén jag hade som skulle lösa sladdgrejen är att vid bilen finns ett osynligt objekt. Detta svänger lite, lite snabbare än själva bilen och bilen i sin tur är programerad att hela tiden ha samma position som det här osynliga objektet... Undra om det fungerar Sedan bör sägas att jag inte lägger in några motståndare. Det blir för svårt :"> Tråkig skybox, byt till nån ljusblå. Men annars var det fint. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okändsoldat Skrivet 2 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2005 (redigerad) Jag kommer med en liten, liten update här........ Ser fin fint ut. Men markens texturer ser lite ut som dom i NFS UG2 på minsta grafik. Redigerad 2 augusti, 2005 av okändsoldat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 2 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2005 Va? Vilket språk har du gjort det i? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 2 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2005 Ändra på himmlen, och ta bort dom där konstiga ciffrorna. Och släng dit en hastighetsmätare! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 2 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2005 Vilket språk har du gjort det i? Jaha, ja. DarkBasic använder jag Förresten så ska jag lägga till en skybox, och siffrorna är som sagt bara för att det ska bli lättare för mig när jag pillar med det. Även dem ska bort Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Guest AdamZZ Skrivet 2 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2005 Går inta att ladda hem :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 2 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2005 Går inta att ladda hem :'( Vilken länk använder du? Rapidshare eller Geocities? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Guest AdamZZ Skrivet 2 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2005 Den längst upp på första sidan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 2 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 augusti, 2005 Den längst upp på första sidan Bläddra ner så ser du att Blues har postat en länk Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Egget91 Skrivet 8 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2005 (redigerad) Hur har du gjort spelet? program? Rätt bra gjort Edit: Var visst darkbasic Eller Redigerad 8 augusti, 2005 av Egget91 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 8 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2005 För de som inte kan ladda hem från geocities. Lägg till ett mellanrum efter länken så funkar det. btw, bra början! Men vore det inte roligare om du gör allt själv, eller är det för jobbigt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 8 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 8 augusti, 2005 DarkBasic. Vart finns det att köpa? Eller finns det att ladda hem gratis? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blues Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Vart finns det att köpa? Eller finns det att ladda hem gratis? Www.darkbasic.com Det kostar, men det tror jag det är värt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 9 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 (redigerad) Vart finns det att köpa? Eller finns det att ladda hem gratis? Det finns en trial-version att ladda ner Annars kostar det 300 kr, eller något... Plus frakt från England... @ Marquis Om jag ska vara ärlig så är jag inte sådär jättebra när det gäller 3D-modellering. Faktum är att det tog mig lång tid att bara göra banorna Redigerad 9 augusti, 2005 av Stora_tomtefar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 9 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Jag kommer med en liten, liten update här, samt en screen från banan jag gjort. Inget nedladdningsbart dock. Förlåt! Hursomhelst, jag försöker få in en liten fin finess som gör att bilarna sladdar. Inte F1-bilen dock, jag tror att dessa är byggda för att inte göra det. Den här fina idén jag hade som skulle lösa sladdgrejen är att vid bilen finns ett osynligt objekt. Detta svänger lite, lite snabbare än själva bilen och bilen i sin tur är programerad att hela tiden ha samma position som det här osynliga objektet... Undra om det fungerar Sedan bör sägas att jag inte lägger in några motståndare. Det blir för svårt :"> Vilket program använder du? Vilket språk programerar du i? Vad är det för kommando för att testa kollisioner? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 9 augusti, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 augusti, 2005 Vilket program använder du? Vilket språk programerar du i? Vad är det för kommando för att testa kollisioner? Som sagt mången gånger ovan, språket och programmet heter DarkBAsic, och kommandot för kollisioner är If Object collision (1,21)>1 then position object 1,X#,Y#,Z# Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTaJäGaReN Skrivet 11 augusti, 2005 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2005 (redigerad) Någon kanske har sagt det tidigare, men jag måste bara nämna det nu... När man ska välja med piltangenterna, och pilen är högst upp. Då trycker man neråt så åker pilen längst ner på skärmen.. Så får man hålla på och pilla med det ett tag.. Nu ska jag försöka byta bil och börja spela EDIT; Sjukt spel Det gick inte att byta bil Mycket behövs ju såklart fixas, styringen t,ex. Redigerad 11 augusti, 2005 av GTaJäGaReN Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts