Jump to content

Nytt spel

Stora_tomtefar
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 58
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag kommer med en liten, liten update här, samt en screen från banan jag gjort. Inget nedladdningsbart dock. Förlåt! ^_^

Hursomhelst, jag försöker få in en liten fin finess som gör att bilarna sladdar. Inte F1-bilen dock, jag tror att dessa är byggda för att inte göra det. Den här fina idén jag hade som skulle lösa sladdgrejen är att vid bilen finns ett osynligt objekt. Detta svänger lite, lite snabbare än själva bilen och bilen i sin tur är programerad att hela tiden ha samma position som det här osynliga objektet... Undra om det fungerar :shifty:

Sedan bör sägas att jag inte lägger in några motståndare. Det blir för svårt :">

post-23-1123001957_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kommer med en liten, liten update här, samt en screen från banan jag gjort. Inget nedladdningsbart dock. Förlåt! :lol:

Hursomhelst, jag försöker få in en liten fin finess som gör att bilarna sladdar. Inte F1-bilen dock, jag tror att dessa är byggda för att inte göra det. Den här fina idén jag hade som skulle lösa sladdgrejen är att vid bilen finns ett osynligt objekt. Detta svänger lite, lite snabbare än själva bilen och bilen i sin tur är programerad att hela tiden ha samma position som det här osynliga objektet... Undra om det fungerar :shifty:

Sedan bör sägas att jag inte lägger in några motståndare. Det blir för svårt :">

Tråkig skybox, byt till nån ljusblå. Men annars var det fint. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vart finns det att köpa? Eller finns det att ladda hem gratis?

Det finns en trial-version att ladda ner :o

Annars kostar det 300 kr, eller något... Plus frakt från England...

@ Marquis

Om jag ska vara ärlig så är jag inte sådär jättebra när det gäller 3D-modellering. Faktum är att det tog mig lång tid att bara göra banorna :rolleyes:

Redigerad av Stora_tomtefar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kommer med en liten, liten update här, samt en screen från banan jag gjort. Inget nedladdningsbart dock. Förlåt! :(

Hursomhelst, jag försöker få in en liten fin finess som gör att bilarna sladdar. Inte F1-bilen dock, jag tror att dessa är byggda för att inte göra det. Den här fina idén jag hade som skulle lösa sladdgrejen är att vid bilen finns ett osynligt objekt. Detta svänger lite, lite snabbare än själva bilen och bilen i sin tur är programerad att hela tiden ha samma position som det här osynliga objektet... Undra om det fungerar :rolleyes:

Vilket program använder du?

Vilket språk programerar du i?

Vad är det för kommando för att testa kollisioner? :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon kanske har sagt det tidigare, men jag måste bara nämna det nu...

När man ska välja med piltangenterna, och pilen är högst upp. Då trycker man neråt så åker pilen längst ner på skärmen.. Så får man hålla på och pilla med det ett tag.. Nu ska jag försöka byta bil och börja spela :huh:

EDIT; Sjukt spel :)

Det gick inte att byta bil :P

Mycket behövs ju såklart fixas, styringen t,ex. :P

Redigerad av GTaJäGaReN
Länk till kommentar
Dela på andra sidor