Jump to content

Nytt spel

Stora_tomtefar
 Share

Recommended Posts

Hrm... Ja, jag sade för ett tag sedan att jag höll på med ett spel... Och spelet heter... Någon som har en idé, för att jag har ingen.

Hursomhelst, det är alltså ett bilspel, jag har än så länge lagt in tre bilar, och två banor. Jag ska förhoppningsvis lägga in fler banor, men jag vågar inte riktigt. Jag menar, ni anar inte hur mycket bildhastigheten har sjunkt ään så länge! Kanske beror på mitt 16 mb grafikkort, men ändå.

Dessutom så kan det sägas att jag gjort allt i spelet, utom texturerna och bilmodellerna :rolleyes:

Aja, här kommer en länk. Jag vet inte om det kanske saknas en .dll fil eller vå, men ni kan gärna säga till om det kommer några felmeddelanden eller så.

Länk (dvs här laddar du ner skiten)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 58
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ehm, ja jag vet att väggarna inte är solida. Jag slängde bara upp den för att se vad folk tyckte om grafiken och själva körsättet :huh:

Anledgningen är för att jag var osäker på hur mycket bildhastigheten skulle sjunka, på min dator sjunker den till två bilder i sekunden, fast min dator är ju lite till åren kommen ;P

Hur som helst, jag slänger upp fler test-versioner av spelet senare :lol:

(Kan inte lägga upp screens, min dator vägrar spara i .jpg-format. Sparar bara i .bmp, vilket tar mycket plats)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hrm... Ja, jag sade för ett tag sedan att jag höll på med ett spel... Och spelet heter... Någon som har en idé, för att jag har ingen.

Hursomhelst, det är alltså ett bilspel, jag har än så länge lagt in tre bilar, och två banor. Jag ska förhoppningsvis lägga in fler banor, men jag vågar inte riktigt. Jag menar, ni anar inte hur mycket bildhastigheten har sjunkt ään så länge! Kanske beror på mitt 16 mb grafikkort, men ändå.

Dessutom så kan det sägas att jag gjort allt i spelet, utom texturerna och bilmodellerna ;)

Aja, här kommer en länk. Jag vet inte om det kanske saknas en .dll fil eller vå, men ni kan gärna säga till om det kommer några felmeddelanden eller så.

Länk (dvs här laddar du ner skiten)

Fixa lite ljud...

Och kanske så att man blir färdig (typ varv o sånt).

Kanske lite snyggare omgivningar.

Styrningen va typ OK...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Fixa lite ljud...

Och kanske så att man blir färdig (typ varv o sånt).

Kanske lite snyggare omgivningar.

Styrningen va typ OK...

Ljud, musik och varvräknare ska jag utan tvekan lägga in i spelet :wacko:

Omgivingarna däremot... Jag är ju inte alltför bra på att fixa snygga banor, vilket kanske märktes, och jag är lite osäker på hur jag ska göra vid det området...

Min usprungliga idé var att ha 3 olika banor (kanske 6, fast ändå tre teman) där varje bana var konstuerad efter varje bil Formel1-bilen skulle ha en typisk formel1 bana, asfalt, platt och så. Bubblan skulle vara lite mer off-road, som den banan som finns i versionen jag laddade upp, och den sista skulle ha en stadsbana. Dessutom så hade jag tänkte att alla bilar skulle ha olika fysiker och så, och att de skulle kunna sladda ;) Men jag är lite osäker på hur man ska få till just den fysiken, men jag kan se om jag kan lista ut något :shifty:

*EDIT*

Här kl'mde jag fram en liten screen :shifty:

post-23-1122572852_thumb.jpg

Redigerad av Stora_tomtefar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor