Stora_tomtefar Skrivet 26 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2005 Hrm... Ja, jag sade för ett tag sedan att jag höll på med ett spel... Och spelet heter... Någon som har en idé, för att jag har ingen. Hursomhelst, det är alltså ett bilspel, jag har än så länge lagt in tre bilar, och två banor. Jag ska förhoppningsvis lägga in fler banor, men jag vågar inte riktigt. Jag menar, ni anar inte hur mycket bildhastigheten har sjunkt ään så länge! Kanske beror på mitt 16 mb grafikkort, men ändå. Dessutom så kan det sägas att jag gjort allt i spelet, utom texturerna och bilmodellerna Aja, här kommer en länk. Jag vet inte om det kanske saknas en .dll fil eller vå, men ni kan gärna säga till om det kommer några felmeddelanden eller så. Länk (dvs här laddar du ner skiten) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 26 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2005 Länken funkar inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blues Skrivet 26 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2005 Äntligen. Har längtat efter det här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 26 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2005 Länken funkar inte. SKumt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blues Skrivet 26 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2005 Fick äran att posta denna länk. http://rapidshare.de/files/3380088/bilgrejs.zip.html Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 26 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2005 Kan du posta lite screens från spelet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alpha Skrivet 26 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2005 Fick äran att posta denna länk. http://rapidshare.de/files/3380088/bilgrejs.zip.html Vad är det för spel??? Spelade det lite nu!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 26 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2005 Får man påpeka att omgivningen inte är alltför solid Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alpha Skrivet 26 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2005 Får man påpeka att omgivningen inte är alltför solid Spelet heter Test3 så spelet är inte helt klart, tror jag! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
quiksilver Skrivet 26 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2005 Spelet suger ju totaly Väggarna stoppar ju inte ens bilen från att köra rakt igenom.. hahaha. ärligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Panimala Skrivet 26 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2005 Spelet heter Test3 så spelet är inte helt klart, tror jag! Spelet är som ditt namn. HAHHAHAHAHAHAH FYFAN VILKET ROLIGT SKÄMT! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Green_Goblin Skrivet 26 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2005 De var roligt! Men hade väggerna varit solida och "online"-funktion hade de aegt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blues Skrivet 26 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2005 Spelet suger ju totaly Väggarna stoppar ju inte ens bilen från att köra rakt igenom.. hahaha. ärligt. Jag hoppas du bara låtsas vara korkad nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okändsoldat Skrivet 26 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2005 Trevligt nuvarande namn haha. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 27 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2005 Ehm, ja jag vet att väggarna inte är solida. Jag slängde bara upp den för att se vad folk tyckte om grafiken och själva körsättet Anledgningen är för att jag var osäker på hur mycket bildhastigheten skulle sjunka, på min dator sjunker den till två bilder i sekunden, fast min dator är ju lite till åren kommen Hur som helst, jag slänger upp fler test-versioner av spelet senare (Kan inte lägga upp screens, min dator vägrar spara i .jpg-format. Sparar bara i .bmp, vilket tar mycket plats) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 27 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2005 Mycket roligt men som de sa att det är synd att väggarna är inte solida. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 27 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2005 Spelet suger ju totaly Väggarna stoppar ju inte ens bilen från att köra rakt igenom.. hahaha. ärligt. Gör ett eget spel då Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 27 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2005 Hrm... Ja, jag sade för ett tag sedan att jag höll på med ett spel... Och spelet heter... Någon som har en idé, för att jag har ingen. Hursomhelst, det är alltså ett bilspel, jag har än så länge lagt in tre bilar, och två banor. Jag ska förhoppningsvis lägga in fler banor, men jag vågar inte riktigt. Jag menar, ni anar inte hur mycket bildhastigheten har sjunkt ään så länge! Kanske beror på mitt 16 mb grafikkort, men ändå. Dessutom så kan det sägas att jag gjort allt i spelet, utom texturerna och bilmodellerna Aja, här kommer en länk. Jag vet inte om det kanske saknas en .dll fil eller vå, men ni kan gärna säga till om det kommer några felmeddelanden eller så. Länk (dvs här laddar du ner skiten) Fixa lite ljud... Och kanske så att man blir färdig (typ varv o sånt). Kanske lite snyggare omgivningar. Styrningen va typ OK... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Donkeey Skrivet 27 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 juli, 2005 Tyckte att styrningen var för lätt om man svände minsta lilla så åkte man ut .. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 28 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 juli, 2005 (redigerad) Fixa lite ljud... Och kanske så att man blir färdig (typ varv o sånt). Kanske lite snyggare omgivningar. Styrningen va typ OK... Ljud, musik och varvräknare ska jag utan tvekan lägga in i spelet Omgivingarna däremot... Jag är ju inte alltför bra på att fixa snygga banor, vilket kanske märktes, och jag är lite osäker på hur jag ska göra vid det området... Min usprungliga idé var att ha 3 olika banor (kanske 6, fast ändå tre teman) där varje bana var konstuerad efter varje bil Formel1-bilen skulle ha en typisk formel1 bana, asfalt, platt och så. Bubblan skulle vara lite mer off-road, som den banan som finns i versionen jag laddade upp, och den sista skulle ha en stadsbana. Dessutom så hade jag tänkte att alla bilar skulle ha olika fysiker och så, och att de skulle kunna sladda Men jag är lite osäker på hur man ska få till just den fysiken, men jag kan se om jag kan lista ut något *EDIT* Här kl'mde jag fram en liten screen Redigerad 28 juli, 2005 av Stora_tomtefar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts