Jump to content

Hur uttalar man xenon?

The Dude
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 82
  • Ålder
  • Senaste inlägg
Skrivet (redigerad)
Ziinan!

Allt annat är fel.

Om man helt tvunget ska vara bonne och försvenska uttalet så är det ksenån!

Ta det med Ebeeto, han är 100% på att det uttalas [senon]. Och wtf! Ziinan?

@Cortez: 3 sidor? Bah, det här kommer bli den mest långlivade tråden i GTAsajtens historia. Dagens lol, släng dig i väggen.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@darkjak: En försvenskad version av [zeenonn] blir ksenån? Öhh... Det lät dumt...

@P-C: Det var det som var grejen. Det uttalas sylofon, precis som xenon uttalas senon.

Ja, jag är 100% säker. Ja, jag har rätt. Ja, ni som påstår nåt annat har fel. Nej, ni som har fel är inte dumma, ni är bara felinformerade. Det var ju som när man var liten och uttalade alla engelska ord helt fel. Man uttalade kanske w:et i ordet "sword", kanske blev potion [pott-schon], kanske blev cancel [chansell]. Ni som tror att ett X i början av ett ord uttalas [Ks] är helt enkelt unga och naiva. Nu har ni lärt er något. Gläd er.

Och dessutom, ni som sitter och säger "Tja, jag säger iallafall ksenon", ni har fel. Istället för att fortsätta uttala ordet fel, så tycker jag att ni ska ta till er informationen och rätta er, istället för att bli utskrattade varje gång ni snackar med någon som är bevandrad inom bilvärlden.

Case closed. I'll file a report on monday, boss.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@darkjak: En försvenskad version av [zeenonn] blir ksenån? Öhh... Det lät dumt...

@P-C: Det var det som var grejen. Det uttalas sylofon, precis som xenon uttalas senon.

Ja, jag är 100% säker. Ja, jag har rätt. Ja, ni som påstår nåt annat har fel. Nej, ni som har fel är inte dumma, ni är bara felinformerade. Det var ju som när man var liten och uttalade alla engelska ord helt fel. Man uttalade kanske w:et i ordet "sword", kanske blev potion [pott-schon], kanske blev cancel [chansell]. Ni som tror att ett X i början av ett ord uttalas [Ks] är helt enkelt unga och naiva. Nu har ni lärt er något. Gläd er.

Och dessutom, ni som sitter och säger "Tja, jag säger iallafall ksenon", ni har fel. Istället för att fortsätta uttala ordet fel, så tycker jag att ni ska ta till er informationen och rätta er, istället för att bli utskrattade varje gång ni snackar med någon som är bevandrad inom bilvärlden.

Case closed. I'll file a report on monday, boss.

Bevandrad innom bilvärlden?

Det ÄR JAG!

Jag känner många som är intresserade gällande bilar, till och med bilhandlare säger ksenån. Har snackat med två stycken (morsan tänker snacka ny bil), och båda säger ksenån.

Och ziinan är hur det uttalas på engelska. Xenon FINNS faktiskt i engelskspråkiga länder, och då e de givet att dom inte uttalar det med ett Å!

Uttalade som ziinan, annars låter ni som obildade bonnar!

Och Eebetto: sluta tjata om hur rätt du har då du har lika liten aning om nåt som alla andra!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor