Flanders Skrivet 26 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2005 Exsnon säger jag ^^ Jag med Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 26 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2005 För helvte, det heter Zenon. svårt eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flanders Skrivet 26 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2005 För helvte, det heter Zenon. svårt eller? Tydligen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tigerr Skrivet 26 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2005 ^MeTaNoLiC^ har rätt. det heter xenongas. och det uttalad ksenån, ksenon -med kort o alltså. kan vara okej med den slöare versionen senån/senon också. men eksenon är helt fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 26 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2005 3 sidor om en uttalsfråga. Själv andvänder jag inte ordet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 26 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2005 Har aldrig hört ordet förut, men antar att det uttalas "zenon". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 26 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2005 har frågat ett 2 ägare av bilar med xenonlampor. dom säger senon, eller zenon eller hur man nu vill skriva det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 26 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2005 (redigerad) har frågat ett 2 ägare av bilar med xenonlampor. dom säger senon, eller zenon eller hur man nu vill skriva det. .och bara för att man äger såna lampor så har man automatiskt rätt uttal? Redigerad 26 juli, 2005 av ^MeTaNoLiC^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 26 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2005 Uttalas det [eksenån] eller [ssenån]? Snackar alltså om det starka blåvita ljuset som vissa bilar har i sina strålkastare. Ziinan! Allt annat är fel. Om man helt tvunget ska vara bonne och försvenska uttalet så är det ksenån! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 26 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2005 (redigerad) Ziinan! Allt annat är fel. Om man helt tvunget ska vara bonne och försvenska uttalet så är det ksenån! Ta det med Ebeeto, han är 100% på att det uttalas [senon]. Och wtf! Ziinan? @Cortez: 3 sidor? Bah, det här kommer bli den mest långlivade tråden i GTAsajtens historia. Dagens lol, släng dig i väggen. Redigerad 26 juli, 2005 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ebeeto Skrivet 26 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2005 @darkjak: En försvenskad version av [zeenonn] blir ksenån? Öhh... Det lät dumt... @P-C: Det var det som var grejen. Det uttalas sylofon, precis som xenon uttalas senon. Ja, jag är 100% säker. Ja, jag har rätt. Ja, ni som påstår nåt annat har fel. Nej, ni som har fel är inte dumma, ni är bara felinformerade. Det var ju som när man var liten och uttalade alla engelska ord helt fel. Man uttalade kanske w:et i ordet "sword", kanske blev potion [pott-schon], kanske blev cancel [chansell]. Ni som tror att ett X i början av ett ord uttalas [Ks] är helt enkelt unga och naiva. Nu har ni lärt er något. Gläd er. Och dessutom, ni som sitter och säger "Tja, jag säger iallafall ksenon", ni har fel. Istället för att fortsätta uttala ordet fel, så tycker jag att ni ska ta till er informationen och rätta er, istället för att bli utskrattade varje gång ni snackar med någon som är bevandrad inom bilvärlden. Case closed. I'll file a report on monday, boss. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 26 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2005 Xenon utalas med kse enligt svenska akademien i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 26 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2005 Xenon utalas med kse enligt svenska akademien i alla fall. Källa ffs, du ser ju hur extremt övertygad Ebeeto är om motsatsen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 26 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2005 Källa ffs, du ser ju hur extremt övertygad Ebeeto är om motsatsen. Öhh Svenska Akademiens Ordlista över svenska språket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xenon Skrivet 26 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2005 Wow mitt namn! Jag uttalar det,ksenån Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_EmiL_ Skrivet 26 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2005 Senån utalar jag det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 26 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2005 Tack alla. Nu har vi fått alla möjliga (& omöjliga) förslag. Dags att låsa?! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ebeeto Skrivet 26 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2005 Dags att låsa?! Japp. Vi har nu, tillsammans, kommit fram till att det uttalas [senonn] och inget annat. Tjo flöjt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tigerr Skrivet 26 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2005 ..darkjak - vadå 'försvenska'? grundämnena och ädelgaserna är inte bara engelska/amerikanska. de finns i alla länder vet du. ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 26 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2005 @darkjak: En försvenskad version av [zeenonn] blir ksenån? Öhh... Det lät dumt... @P-C: Det var det som var grejen. Det uttalas sylofon, precis som xenon uttalas senon. Ja, jag är 100% säker. Ja, jag har rätt. Ja, ni som påstår nåt annat har fel. Nej, ni som har fel är inte dumma, ni är bara felinformerade. Det var ju som när man var liten och uttalade alla engelska ord helt fel. Man uttalade kanske w:et i ordet "sword", kanske blev potion [pott-schon], kanske blev cancel [chansell]. Ni som tror att ett X i början av ett ord uttalas [Ks] är helt enkelt unga och naiva. Nu har ni lärt er något. Gläd er. Och dessutom, ni som sitter och säger "Tja, jag säger iallafall ksenon", ni har fel. Istället för att fortsätta uttala ordet fel, så tycker jag att ni ska ta till er informationen och rätta er, istället för att bli utskrattade varje gång ni snackar med någon som är bevandrad inom bilvärlden. Case closed. I'll file a report on monday, boss. Bevandrad innom bilvärlden? Det ÄR JAG! Jag känner många som är intresserade gällande bilar, till och med bilhandlare säger ksenån. Har snackat med två stycken (morsan tänker snacka ny bil), och båda säger ksenån. Och ziinan är hur det uttalas på engelska. Xenon FINNS faktiskt i engelskspråkiga länder, och då e de givet att dom inte uttalar det med ett Å! Uttalade som ziinan, annars låter ni som obildade bonnar! Och Eebetto: sluta tjata om hur rätt du har då du har lika liten aning om nåt som alla andra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts