Sniper Skrivet 25 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2005 Senon är det rätta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 25 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2005 Senon är det rätta. Kan du bekräfta det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 25 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2005 Leta upp nån film eller ett spel där dom säger det. :"> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 25 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2005 Nej så kan det inte vara.. :S Ksylofon, ksenon, kserkses, det är ju nästan omöjligt att uttala på ett bra sätt.. .kanske det.. men x = ks.. så är det bara Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 25 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2005 AMAGD!! "Ksenon" uttalar jag det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 25 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 25 juli, 2005 Xenon [ekssenon] X [ekss] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joey Skrivet 26 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2005 Exån säger jag, låter normalast så Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 26 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2005 Ksenon.... Eftersom det stavas Xenon. X Utalas som "Ks" i alla ord. Som tex. Yxa oxe kex sex Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 26 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2005 (redigerad) Ksenon.... Eftersom det stavas Xenon. X Utalas som "Ks" i alla ord. Som tex. Yxa oxe kex sex Xena, då?! Heter hon ksena nu istället för sena som de säger i filmen??? Bara undrar för jag är inte säker... Redigerad 26 juli, 2005 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 26 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2005 (redigerad) Xenon [ekssenon] X [ekss] Men! Vad är det för fel på dig? Du säger väl förfan inte William (dubbelveillian) Eller sax (saekss) Eller kaxig (kaekssig) Det är sällan bokstäver används som man säger i alfabetet! Redigerad 26 juli, 2005 av mr_tobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 26 juli, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2005 Ni vet alltså inte, jag får maila Svenska Akademien! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 26 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2005 Ksenon säger jag. Fast kanske mer typ KhSenon men man hör inte h:et så mycket.. BTW ^Metanolic^ jag är överens med dig om att det är Xs ja som dsu sa på andra sidan så då kan du vara övertygad om att du har fel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ebeeto Skrivet 26 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2005 Seriöst... Jag tycker synd om er... Ni som vet något om bilar, vet att det uttalas "senon" och inget annat. Jag ska inte haka upp mig på The Dude, som startade topicen, utan på de stora samlingar felsvar i tråden. Detta är för mig lika dumt som detta exemplet: "Hur uttalas CD-skiva?" Svar 1: "Sede-skiva, tror jag..." Svar 2: "Nej, k'dd-skiva, säger jag..." Svar 3: Ja, jag med. Kedd-skiva, typ.." Eller det här: "Hur uttalas xylofon?" Svar 1: "Ekksylofon, såklart!" Svar 2: "Ja, ekksylofon är rätt!" Ni har nu åsamkat mig smärta... Stor smärta... Det gör ont... Aj aj... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 26 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2005 (redigerad) "Hur uttalas xylofon?" Svar 1: "Ekksylofon, såklart!" Svar 2: "Ja, ekksylofon är rätt!" Det uttalas Sylonfon Har en till fråga: Vad är Xenon för nåt?!!? Redigerad 26 juli, 2005 av P-C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 26 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2005 xenon är ett grundämne som tillhör ädelgaserna. Xenonlampor innehåller xenon. Det ger ett bättre ljus än halogenlampor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 26 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2005 (redigerad) Xenon är ett atomslag och ett grundämne som tillhör ädelgaserna. Data: Kemiskt tecken: Xe Atomnummer: 54 Atommassa: 131,29 Densitet: 5,90 g/cm^3 Kokpunkt: -107 °C Smältpunkt: -112 °C Används i s.k. xenonlampor, lysrör, lasrar m.m. Xenonlampa, mycket ljusstark lampa som används bl.a. i filmprojektorer och moderna bilar. Redigerad 26 juli, 2005 av mr_tobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 26 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2005 (redigerad) Xenon är ett atomslag och ett grundämne som tillhör ädelgaserna. Data: Kemiskt tecken: Xe Atomnummer: 54 Atommassa: 131,29 Densitet: 5,90 g/cm^3 Kokpunkt: -107 °C Smältpunkt: -112 °C Används i s.k. xenonlampor, lysrör, lasrar m.m. Pluggis! Men jag var ändå före du kopierade från susning.nu Redigerad 26 juli, 2005 av minigun Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MR_Lene Skrivet 26 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2005 Lyssnar man på proffsen så säger dom senon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 26 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2005 Exsnon säger jag ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 26 juli, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 juli, 2005 C-non Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts