Siana Skrivet 22 oktober, 2013 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2013 För er som gillade Candy Box och Cookie Clicker: Clicking Bad! En intressantare och mer "realistisk" twist på spelet hade varit om risken att åka dit ökade ju större lager man hade, så man var tvungen att vara mer noga med att manufacturing och distribution konstant matchade. Nu har jag väl spelat under en relativt kort tid men det är väldigt lätt att ha negativ procent risk att åka dit tack vare hur billiga advokaterna är. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 22 oktober, 2013 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2013 (redigerad) En intressantare och mer "realistisk" twist på spelet hade varit om risken att åka dit ökade ju större lager man hade, så man var tvungen att vara mer noga med att manufacturing och distribution konstant matchade. Nu har jag väl spelat under en relativt kort tid men det är väldigt lätt att ha negativ procent risk att åka dit tack vare hur billiga advokaterna är. Verkligen, just nu har jag -2000% att åka dit, men jag får fortfarande DEA raids som jag pratar mig ur, väldigt konstigt.. För övrigt så tycker jag också dem borde haft ett bättre "system" på uppgraderingarna också, just nu är det ju Shed->RV->Trailer (Helt OK än så länge imo) Small house->Warehouse->Labratory (Ok so far här också)->Underground labrartory (OK det med) sen börjar det spåra ut med Meth-o-matic 9000 & allt annat. Sista saken Heisenbelt är ju bara.. konstig. Samma ska på distribution.. Nu kanske det inte ska vara det verkligaste spelet heller, men ni förstår. Redigerad 22 oktober, 2013 av iweX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 22 oktober, 2013 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2013 Verkligen, just nu har jag -2000% att åka dit, men jag får fortfarande DEA raids som jag pratar mig ur, väldigt konstigt.. Nja, tror de har formulerat sig lite dåligt bara. Procentsatsen ska nog representera risken du har att åka dit vid en DEA-räd. Räderna verkar ske lite då och då helt oberoende av procentsatsen. D v s, ligger din procentsats på 10% har du en 10% risk att åka dit varje gång en räd inträffar. Ligger du på negativ procent kommer du alltid prata dig ur räderna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 22 oktober, 2013 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2013 En intressantare och mer "realistisk" twist på spelet hade varit om risken att åka dit ökade ju större lager man hade, så man var tvungen att vara mer noga med att manufacturing och distribution konstant matchade. Nu har jag väl spelat under en relativt kort tid men det är väldigt lätt att ha negativ procent risk att åka dit tack vare hur billiga advokaterna är. Ja, jag tyckte nog det här var en av de sämre klickspelen jag spelat. Det kändes så konstigt balanserat, och det var alldeles för lätt. Det gick alldeles för fort att köpa minst en av alla tillverkare och säljare samt skaffa alla uppgraderingar. När man sedan gjort det så fanns det inget intressant kvar att göra. Jag hade nog bara igång det här spelet i ett dygn eller så, sedan tröttnade jag. Nästa gång ska jag tipsa om ett roligare spel, det lovar jag! Jag har ett liggandes som är mer likt Candy box om ni är intresserade, fast aningen långsammare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 22 oktober, 2013 Rapportera Share Skrivet 22 oktober, 2013 Nja, tror de har formulerat sig lite dåligt bara. Procentsatsen ska nog representera risken du har att åka dit vid en DEA-räd. Räderna verkar ske lite då och då helt oberoende av procentsatsen. D v s, ligger din procentsats på 10% har du en 10% risk att åka dit varje gång en räd inträffar. Ligger du på negativ procent kommer du alltid prata dig ur räderna. Jaha, ja så kanske det är iosf! Men jag tycker fortfarande det är lite konstigt. Visst, det är ingeting konstigt att man får DEA raids men att man pratar sig ur dem varje gång är ju helt otroligt. Någon gång så måste ju DEA "tänka" lite längre om det hade varit lite mera verklighets troget. Nåja. Ja, jag tyckte nog det här var en av de sämre klickspelen jag spelat. Det kändes så konstigt balanserat, och det var alldeles för lätt. Det gick alldeles för fort att köpa minst en av alla tillverkare och säljare samt skaffa alla uppgraderingar. När man sedan gjort det så fanns det inget intressant kvar att göra. Jag hade nog bara igång det här spelet i ett dygn eller så, sedan tröttnade jag. Nästa gång ska jag tipsa om ett roligare spel, det lovar jag! Jag har ett liggandes som är mer likt Candy box om ni är intresserade, fast aningen långsammare. Jo, det kan jag väll erkänna också att det var. Men det var roligt ett tag i varje fall! Ett bra koncept och lite udda koncept var det ju iaf, så det va ju intressant så.. menmen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 24 oktober, 2013 Rapportera Share Skrivet 24 oktober, 2013 http://candybox2.net/ 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 25 oktober, 2013 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2013 http://candybox2.net/ Nu blev det trippy här, jag spelar alltså Candy Box i Candy Box. Whoah! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 25 oktober, 2013 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2013 Nu blev det trippy här, jag spelar alltså Candy Box i Candy Box. Whoah! Haha vaaa, vart hitta du det där? :DDD Jag har suttit och letat runt efter massa gömda saker men inte hittat allt, underbart! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 25 oktober, 2013 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2013 Haha vaaa, vart hitta du det där? :DDD Jag har suttit och letat runt efter massa gömda saker men inte hittat allt, underbart! Om du vinner över ekorren i tic-tac-toe så får du en nyckel som leder till ett av de låsta husen i byn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bebben Skrivet 25 oktober, 2013 Rapportera Share Skrivet 25 oktober, 2013 Fast de håller väl ännu på och jobbar på Clicking Bad, finns ju någon ny funktion typ varje dag nästan vad jag sett. Men jag håller med om att det är alldeles för lätt efter i princip en kvälls spelande. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 26 oktober, 2013 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2013 Om du vinner över ekorren i tic-tac-toe så får du en nyckel som leder till ett av de låsta husen i byn. Jag har fastnat på ekorrens bokstavs grej, är helt lost =/// Är det nått specifikt mönster jag ska följa? Är det mer än en bokstav? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 26 oktober, 2013 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2013 Jag har fastnat på ekorrens bokstavs grej, är helt lost =/// Är det nått specifikt mönster jag ska följa? Är det mer än en bokstav? Det är bara en bokstav, jag var tråkig och gissade på alla bokstäver en i taget. Men om du vill lösa det på riktigt så ska du läsa bokstäverna baklänges så kommer du nog haja vilken det är som fattas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 26 oktober, 2013 Rapportera Share Skrivet 26 oktober, 2013 Hahaha, detta är så jävla obegripligt närman inte öär ett dugg insatt i spelet och äör full 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 27 oktober, 2013 Rapportera Share Skrivet 27 oktober, 2013 Vad gör min browser för fel om den visar allt som en jävla gröt på CB? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 30 oktober, 2013 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2013 Klarade ut CB2 härom dagen, det var riktigt skoj. Roligare än ettan tycker jag! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 30 oktober, 2013 Rapportera Share Skrivet 30 oktober, 2013 Klarade ut CB2 härom dagen, det var riktigt skoj. Roligare än ettan tycker jag! Tyckte tvärtom själv. Trots att tvåan var bättre strukturerat och mer utvecklat så gillade jag hur ettan spårade ut totalt mot slutet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 20 december, 2013 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2013 Nu såhär i juletider är det ju dags att dra fram en gammal klassiker! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 21 december, 2013 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2013 Nu såhär i juletider är det ju dags att dra fram en gammal klassiker! Åh, jag kom hit för att länka detta. Underbart och riktigt nostalgiskt! Är dock inte alls lika bra på det längre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 22 december, 2013 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2013 Är dock inte alls lika bra på det längre. Säger detsamma! Skyller på att spelet inte är i 1080p... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 22 december, 2013 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2013 Så j*vla sugit att Ipad inte kan hatera flash. HUR kan de missa en sån sak?! Inga såna här spel funkar. =( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts