Jump to content

Max Payne?

^MeTaNoLiC^
 Share

Recommended Posts

Kort och snabbt, några snubbar har dödat din fru och din lilla bäbis, tydligen så går de på en drog som heter Valkyr-V(har jag för mig) och ditt uppdrag blir att lista ut vem som är hjärnan bakom allt och givetvis att döda alla i din väg.(Jag ursäktar mig om jag har fel någonstans, var länge sedan jag spelade Max Payne)

Både ettan och tvåan är enligt mig fantastiska spel, har haft mycket roligt när jag har spelat spelen med kompisar även om det är singleplayerspel.

Redigerad av Hew
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då kan ju jag dra storyn i 2:an

den är lite mer personlig och den fokuserar på max kärlek för lönnmörderskan mona sax(hon är med lite i 1:an också)

det är gängkrig mellan ryska och italienska maffian, max hamnar ju som vanligt mitt i striderna

samtidigt börjar max ana att några på poliskåren är inblandade...

2:an tycker jag är bättre en 1:an

grym grafik, ragdoll-fysik, bra story, snygga sekvenser mellan uppdragen

ett fantastiskt spel helt enkelt, men för tog för kort

jag tror inte det kräver så mycket heller, jag kör på nån av de högsta upplösningarna på det och det är inga problem, fast san andreas laggar på lägsta

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

.är det någon som har lust att berätta lite om Max Payne-spelen? är dom bra?`vad går dom ut på? skillnaden på 1'an och 2'an? vilket av dom är bäst? osv..

No offense men det vore nog lättare att googla på "Max Payne story" eller "What is Max Payne about"...

Men ettan handlar om:

Hans fru och barn blir mördade av några som är påverkade av den nya drogen Valkyr som gör att man blir oerhört galen/våldsam. Max blir själv anklagad för mordet så han måste både fly från New Yorks polis och de som mördade hans familj.

Att säga vad tvåan handlar om vore tråkigt om du nu vill spela båda spelen, det är bättre att spela första spelet innan. :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På tal om Max Payne 2... Vet nån nån bra sida med roliga mods till det?

Här finns det, men mest i nyheterna.

Jag gör egna mods :blink:

Men jag ger er ett bra tips använd inga fusk när ni börjar spela

jag hade klarat alla världar så var jag till den sista. och då

började jag använda fusk så då blev det tråkigt.

Redigerad av okändsoldat
Länk till kommentar
Dela på andra sidor