Jump to content

Angående censur

Stora_tomtefar
 Share

Recommended Posts

USA är så jävla dubbelmoral

det är jätteliberala när det handlar om vapen men när janet jackson ena bröst sändes i tv "they went nuts"

vad är mest skadligt? ett bröst eller en pistol?

vad kan hände när deras barn ser hot coffee-moden liksom?

-"Mamma, pappa! Vad gör dom!?"

-"Ööh, son. Det är dags att berätta. Du kom inte med storken, det är nämlig så att mamma och jag...ähum..."

Innan var ju gta r-rated (17-års gräns)

liksom, vilken 17-åring har inte sätt porr innan? :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

USA är så jävla dubbelmoral

det är jätteliberala när det handlar om vapen men när janet jackson ena bröst sändes i tv "they went nuts"

vad är mest skadligt? ett bröst eller en pistol?

vad kan hände när deras barn ser hot coffee-moden liksom?

-"Mamma, pappa! Vad gör dom!?"

-"Ööh, son. Det är dags att berätta. Du kom inte med storken, det är nämlig så att mamma och jag...ähum..."

Innan var ju gta r-rated (17-års gräns)

liksom, vilken 17-åring har inte sätt porr innan? :blink:

Håller med till 100%!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@ Thompson-mailet: Dayum... om det där är sant vore det ju verkligen något för pressen. Hans svar till den där mannen var bland det barnsligaste jag har sett, och jag börjar ju tvivla på hans kompetens som jurist ganska grovt. "Shut up, you're an embarrassment to the Corps", vilket jävla sätt att svara på kvalificerade anklagelser.

USA är sannerligen dubbelmoralens vidsträckta statsrike, och så länge man inte gör en stor reform och buntar ihop och succesivt slår ihjäl alla moraltanter kommer samhället bli så mycket värre. Barn får inte se sex på TV, men att sjuåriga flickor klär som white trash-luder på valfri gata i New York bryr man sig inte om. Sex ska tystas ner, men ändå ska sex in varhelst man har plats, eftersom det, som vi mycket väl vet, säljer. Jag ser hellre en värld där folk talar öppet om sex, än en värld där någon sorts undertryckt sexualitet vill fram men tystas ner halvvägs av kluvna medier och moralkärringar. Detta föder bara en nyfikenhet, och sex ska inte vara något förbjudet, enligt mig. Våld verkar, som sagt, dock vara helt enligt moralpredikanternas tycke, eller i alla fall så länge det inte rör sig om ett våldsamt spel för folk över arton år som någon dum redneck-unge köper för sina sista slantar och greppar farsans hagelbössa för att skjuta några på vägen nedanför. Inte kan det ha att göra med slappa vapenlagar? No, sir-ee, det är Rockstars fel, Jack Thompson, go get 'em tiger. Åh, förresten, vad visas på prime-time-televisionen? Åh, jaså, en trevlig actionfilm som hela familjen kan mysa framför, så bra att ungarna tar en paus från det hemska TV-spelet ett tag för att trycka in lite gammaldags våldsskildringar bland allt hemskt som deras Playstation 2 har tvingat i dem. Se där, där slog Ahnuld ner den femte ryssen och satte fem skott i hans panna. Vad är det på nästa kanal? Åh, Super Bowl, en riktig sport det. Se där, Jacket Jackson, är inte det den där pedofile... åh, vad i helvete! Hon ryckte för fan av kläderna! Ring TV-bolaget, det här ska vi ta till rätten! Zappa genast över till Schwarzenegger-rullen eller gå ut och lek med pappas nya Glock, ungar - detta är inget för barn.

Phew, I'm finished. Ursäkta om det blev lite osammanhängande och rörigt, det är sent, och orden bara flödade.

Redigerad av Crice
Länk till kommentar
Dela på andra sidor